pondelok

Stále sa vám nedarí schudnúť či zabehnúť polmaratón? Možno vám chýba správna rutina

Ak sa zle zobudíte, vynecháte rozcvičku, utekáte do práce a zmeškáte pritom raňajky, nečudujte sa, že ste celý deň pod stresom. Na to, aby ste vstávali z postele správnou nohou, celkom postačí zmeniť pár detailov. Ponúkame vám príklady, ako si nastaviť dennú a nočnú rutinu, ktorá vám pomôže nielen s ranným vstávaním.

Foto - Flickr.com/Tim Kossow

Píše Jae Bermanová, článok zverejňujeme so súhlasom Washington Post

Aj vy si myslíte, že sa deň začína ranným prebudením? Čo ak to tak nie je a v skutočnosti sa váš deň začal už večer predtým?

Tento rozdiel je dôležitý. Existuje totiž stále viac dôkazov, že keď si dokážete vytvoriť ideálnu dennú a nočnú rutinu, zvýši sa pravdepodobnosť, že po rannom prebudení zažijete úspešný deň.

Vystúpte z kruhu

Mnohí ľudia zlyhávajú v úsilí dosiahnuť ciele, ktoré si stanovili, aby boli zdraví a v kondícii. Príliš lipnú na diétach a cvičení, ignorujú však dôležitosť plánovania a vytvárania dlhodobých návykov. Lenže práve slabý alebo žiadny plán môže spustiť efekt snehovej gule: po mizernom spánku sa ráno cítite unavene, vynecháte cvičenie a popri celom tom naháňaní ešte zmeškáte aj raňajky. Obedy v reštauráciách sú zvyčajne ťažšie ako tie domáce, ale nosiť si jedlo z domu je zvyčajne to posledné, na čo ráno pomyslíte. Vďaka únave v priebehu dňa rastie aj chuť na kávu alebo sladké. Celý deň je pre vás hektický, pretože sa ráno začal stresom a naháňaním. Je to začarovaný kruh.

Cieľom nočnej rutiny je nastaviť telu správne tempo, dopriať mu odpočinok a reštart síl, aby ste sa v nasledujúci deň mohli zobudiť s miernym náskokom. Táto rutina sa začína v momente, keď dovečeriate.

1. Oblasť: Stravovanie a jedlo

Správne rozvrhnutie jedálnička je základom každého úspešného dňa. Ideálne je jesť vtedy, keď je to pre telo najzdravšie. Pomôže napríklad, keď nebudete piť kofeín po druhej poobede, najmä ak máte sklony byť po ňom nervóznejší.

  • Stanovte si presný čas, kedy večer prestanete s alkoholom, a dbajte na to, aby ste pili dostatok čistej vody. Ak alkohol pijete častejšie, môžete si trochu zaexperimentovať a jeden deň ho vynechať, aby ste videli, aký vplyv to bude mať na váš spánok. Pokiaľ vás alkohol zvykne uspávať, pravdepodobne sa zobudíte uprostred noci.
  • Ak si vaše telo večer pýta sladké, dajte si čaj, ktorý chutí sladko, no nemá pridané cukry ani kalórie. Napríklad taký harmančekový čaj má upokojujúce účinky a 

    Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

    Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |