Po Saganovej diskvalifikácii prišla RTVS o viac ako polovicu divákov Tour de France
RTVS tvrdí, že s reklamnými partnermi podpisuje zmluvy ešte pred začiatkom Tour de France v balíčkoch. Napriek tomu môže telerozhlas prísť o ďalšie potenciálne marketingové príjmy.
Po diskvalifikovaní Petra Sagana z Tour de France sa znížil záujem slovenských televíznych divákov o tieto cyklistické preteky.
Sagan odjazdil prvé štyri etapy a počas nich mal druhý kanál RTVS približne rovnakú sledovanosť ako pred rokom.
Po štvrtej etape však Sagana vylúčili, čím RTVS stratila v nasledujúcich piatich dňoch priemerne 91 600 divákov na etapu, čo je pokles o 54,26 percenta oproti minulému roku. V podiele na trhu je to pokles o 59,32 percenta.
Telerozhlas poskytol Denníku N údaje o sledovanosti a podiele na trhu za prvých deväť etáp Tour de France 2016 a 2017.
„Vzhľadom na to, že v prevažnej miere sú sponzormi dlhodobí partneri, určite spoločne vyhodnotíme tohtoročnú situáciu tak, aby nemala negatívny efekt na ďalšiu spoluprácu,“ hovorí Juraj Kadáš, PR manažér RTVS.
Informoval aj o tom, že väčšinu reklamného priestoru k významným športovým podujatiam zazmluvňujú v balíkoch ešte pred ich začiatkom.
„Samotná sledovanosť nemá priamy efekt na výnosy z reklamy,“ hovorí Kadáš.
Napriek tomu podľa neho vypadnutie Sagana ovplyvní celkové tržby. „Ide o jeho prípadné ďalšie úspechy v jednotlivých etapách či v boji o zelený dres. Dopyt po komerčných službách v rámci vysielania Tour by ešte viac vzrástol.“
Pre RTVS je v nepárnych rokoch Tour de France jednou z najväčších cyklických športových udalostí. V nepárnych rokoch sa nekonajú olympijské hry ani majstrovstvá sveta či Európy vo futbale.
Každý rok sa však konajú majstrovstvá sveta v hokeji, Tour de France a futbalová Liga majstrov.
Partnerom Tour de France je posledných štrnásť rokov automobilka Škoda. Na otázky, či má vypadnutie Petra Sagana nejaký vplyv na jej marketingové aktivity, neodpovedala.
„Podporujeme celkové podujatie a nie tímy či jednotlivcov, a neprináleží nám vyjadrovať sa ani k jednotlivým krokom a rozhodnutiam usporiadateľa,“ komentoval PR manažér Roman Rajtár diskvalifikovanie Petra Sagana.
🗳️ Ak chcete podporiť našu prácu pred druhým kolom volieb aj nad rámec predplatného, môžete to urobiť aj darom.🗳️
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].