Denník N

Slováci majú väčší záujem o výrobky bez živočíšnych prísad, obchody rozširujú ich ponuku

Aj takto môže vyzerať vegánske jedlo. Foto – Facebook/Michal Banaš
Aj takto môže vyzerať vegánske jedlo. Foto – Facebook/Michal Banaš

Dopyt po vegánskych výrobkoch stúpa, reťazce rozširujú sortiment o netradičné výrobky. Alternatívy k mäsovej strave sa tešia čoraz väčšej obľube aj u nás.

Trend zdravého životného štýlu sa prejavuje aj v nákupoch potravín. Ukázal to vlaňajší prieskum spoločnosti Nielsen Admoshpere o spotrebiteľských návykoch Slovákov. Viac ako štvrtina respondentov o sebe tvrdí, že sa zdravo stravuje, a tretina sa snaží jesť aspoň odporučenú dávku ovocia a zeleniny denne.

Podľa prieskumu sa konzumáciu mäsa snaží obmedziť 11 percent ľudí, ďalšie dve percentá sa radia k vegetariánom. Vegáni, ktorí jedia výrobky čisto rastlinného pôvodu a v jedálnom lístku nemajú mäso, mliečne výrobky, vajíčka či med, tvoria na Slovensku len jedno percento, ale aj dopyt po vegánskych produktoch sa na Slovensku zvyšuje.

Reťazce reagujú na záujem

Na zvýšený záujem o tieto produkty už zareagovali aj obchodníci.

„V reakcii na rastúci dopyt zákazníkov rozširujeme ponuku vegetariánskych, vegánskych a tiež bezlaktózových a delaktózovaných výrobkov,“ povedal vedúci úseku komunikácie reťazca Lidl Tomáš Bezák.

V stálej ponuke Lidlu

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie