Denník N

SNS si po IC vlakoch trúfa aj na leteckú linku Bratislava – Košice

Slovenské aerolínie začali lietať v roku 2018, Mečiarovo HZDS ich označovalo za národnú pýchu. Foto - TASR
Slovenské aerolínie začali lietať v roku 2018, Mečiarovo HZDS ich označovalo za národnú pýchu. Foto – TASR

Národný letecký dopravca má lietať z Bratislavy do Košíc a do Popradu, oznámili koaliční lídri. Do zahraničia lietať neplánujú a zrejme im bude stačiť jedno lietadlo na dve linky.

Smer ako najsilnejšia vládna strana umožní SNS, aby na Slovensku zriadila národné aerolínie. Predseda SNS Andrej Danko po podpise dodatku ku koaličnej zmluve hovoril o linkách z Bratislavy do Košíc a z Bratislavy do Popradu. Vlani sa Danko mohol pochváliť návratom IC vlakov medzi najväčšími mestami na Slovensku, teraz sa chystá na leteckú linku.

Do Košíc každý deň

Politické zadanie podľa informácií Denníka N znie na vybudovanie linky medzi Bratislavou a Košicami. Premávala by každý deň či každý pracovný deň. Uvažuje sa aj o linke medzi Bratislavou a Popradom, ktorá by premávala niekoľkokrát týždenne.

Štát sa tak chystá na konkurenčný súboj s českou leteckou spoločnosťou ČSA, ktorá medzi dvoma najväčšími slovenskými mestami lieta na linke Praha – Košice s medzipristátím v Bratislave. Deje sa tak v pondelok, stredu a piatok, let medzi Bratislavou a Košicami trvá 55 minút. Nie je to lacná záležitosť – spiatočný lístok na budúcu stredu, keď by cestujúci na otočku odletel z hlavného mesta na východ, by stál 262 eur.

Príprava národného leteckého dopravcu je na začiatku a zatiaľ existuje len základný plán bez podrobnejšej analýzy. „Ministerstvo najskôr zabezpečí štúdiu (analýzu), na základe ktorej sa bude rozhodovať o vhodnom riešení. Obstaranie a vypracovanie štúdie sa predpokladá v roku 2018, ministerstvo na tento účel požaduje v rozpočte 50-tisíc eur,“ odpísal Denníku N štátny tajomník ministerstva dopravy Peter Ďurček (nominant SNS).

Po vlakoch má SNS záujem o leteckú dopravu. Foto – Facebook A. Danka

„Najskoršie možné začatie fungovania predpokladám v roku 2020. Výška investície bude závisieť od riešenia vybratého na základe štúdie,“ pridal bez ďalších podrobností.

Manažér airBaltic: Len vnútroštátne linky nemajú zmysel

Prevádzkový riaditeľ lotyšského štátneho leteckého prepravcu airBaltic Martin Sedlacký hovorí, že myšlienka národného dopravcu je dobrá, pokiaľ je jasné, čo je cieľom.

„V mojom vnímaní by to mali byť dve veci:

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie