Denník N

Nová električka v Bratislave nezasiahne Umelku ani trhovisko Miletičova, sľubuje J&T Real Estate

Električka pred Miletičovou. Foto – vizualizácie J&T RE
Električka pred Miletičovou. Foto – vizualizácie J&T RE

Developer ukázal detaily novej električkovej trate, ktorou chce prepojiť Euroveu a Miletičovu, petržalskú vetvu Lida predstaví neskôr.

Developer J&T Real Estate podrobnejšie ukázal, ako chce postaviť novú električkovú trať v Bratislave. Sľúbuje, že k pokračovaniu obchodného centra Eurovea v Starom Meste vybuduje novú trať a v Petržalke zasa predĺži existujúce spojenie k Novému Lidu.

Pri križovatke na Šafárikovom námestí električka zabočí po Dostojevského rade smerom k obchodnému centru Eurovea, v trase z Petržalky oblúkom prejde popred Umelku. J&T RE sľubujú, že nová trať legendárnu budovu, v ktorej napríklad v roku 1989 vznikala Verejnosť proti násiliu, nijako neohrozí.

Električka pred Euroveou. Foto – vizualizácie J&T RE

Trať má pokračovať pomedzi nákupné centrum a SND, popri budúcej Eurovei 2 až k Mostu Apollo, kde zabočí vľavo na Košickú. Električka pretne križovatku Mlynské nivy a pokračuje ďalej k Dulovmu námestiu. Časť pozemku na trase vlastní aj developer HB Reavis. J&T RE tvrdí, že majú dohodu o spolupráci.

Z Košickej ulice sa stočí na Miletičovu. Trasa má viesť popri trhovisku, podľa developera ho neohrozí. Otázne je, čo bude so stánkami, ktoré sú medzi trhoviskom a parkom na Záhradníckej. Za trhom sa trať napojí na už existujúce koľaje v smere na Trnavské mýto a do Ružinova.

J&T RE tvrdí, že po dokončení trate vznikne nový mestský okruh, čo bude mať výhodu v prípade výluky. Električky tak pri opravách trate neprestanú premávať, iba ich odklonia na inú trať – podobne ako pri oprave Špitálskej ulice, ktorú električky obchádzajú po Obchodnej ulici.

Projekt už ukázali mestu aj poslancom

Detaily petržalskej vetvy Lida zatiaľ developer nepredstavil, nové trate chce postaviť spolu za 60 miliónov eur.

J&T RE pre pokračovanie Eurovey a postavenie Nového Lida žiada štát o udelenie statusu významnej investície, no tvrdí, že električku postaví aj bez neho. Vyjadrenie zatiaľ nemajú od vlády ani od mesta, magistrát v auguste požiadali o stanovisko k investičnému zámeru električky a projekt predstavili poslancom a dopravnej komisii.

Mestská poslankyňa Lucia Štasselová na Facebooku kritizovala, že developer projekt novej električky predstavuje bez zástupcov mesta a oponentov.

J&T RE hovorí aj o možnom pokračovaní električky až k Prístavnému mostu, kde by mohlo byť záchytné parkovisko a trate do Vrakune. Tieto trate už nezaplatí, pripraví iba podmienky na ich predĺženie.

V návrhu je spolu 4,2 nového kilometra trás električiek a osem nových zastávok. J&T Real Estate ich chce postaviť do roku 2022.

Električka na Košickej. Foto – vizualizácie J&T RE
Električka pri Dulovom námestí. Foto – vizualizácie J&T RE

Štatút pre HB Reavis petržalskí poslanci odmietli

Tento termín je optimistickejší variant, ak všetko pôjde podľa plánov developera. J&T RE dnes chce podať štátu žiadosť o udelenie štatútu významnej investície. To by znamenalo, že by nepotrebovali niektoré povolenia a stavať by mohli rýchlejšie.

Momentálne sa snaží získať štatút aj HB Reavis v súvislosti s výstavbou Lida, novej autobusovej stanice a lanovky ponad Dunaj, ktorú podmieňujú udelením významnej investície. Petržalskí poslanci odmietli podporiť štatút pre lanovku HB Reavis, mestská časť by tým totiž prišla o peniaze z poplatku za rozvoj. Mestskí poslanci zasa chcú, aby ich Nesrovnal so schvaľovaním štatútu neobchádzal a dbal aj na ich názor.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.

Developeri v Bratislave

Slovensko

Teraz najčítanejšie