pondelok

Kandidát na bratislavského župana Uhler: Nie Ftáčnik, to skôr Frešo je kandidátom Smeru

Sľub verejnej dopravy zadarmo Pavla Freša je najdrahšia volebná kampaň v histórii, vraví Jozef Uhler, ktorý vyzval župana.

Jozef Uhler. Foto – Marko Erd

Bratislavský mestský poslanec a kandidát na župana Jozef Uhler bol v SDKÚ, potom v Sieti, odkiaľ ho vyhodili pre podporu zvláštnej výmeny vo vedení mestských podnikov Bratislavy. Rozpráva aj o tom, že:

  • plán na bezplatnú verejnú dopravu je nereálny;
  • ako bojovať s kolónami a ako dostať ľudí z áut;
  • ako by mala Bratislava postupovať, keď J&T a HB Reavis žiadajú úľavy pre svoje veľké projekty;
  • z čoho platí najdlhšiu kampaň zo všetkých kandidátov;
  • prečo sú voľby v Bratislavskom kraji lotériou.

 

Jeden z vašich protikandidátov Daniel Krajcer povedal, že už sa takmer nahlas šepká, že Smer má v Bratislavskom kraji svojho kandidáta a je ním Milan Ftáčnik. Počuli ste to?

Hovorilo sa to spočiatku, keď pán Ftáčnik v marci oznámil kandidatúru, ale pokiaľ ja viem, Smeru vyhovuje súčasný stav a to je pán Frešo. Všetci si dobre pamätáme, ako veľkoryso navrhol pána Mitríka na šéfa Najvyššieho kontrolného úradu a vyšiel v ústrety smerákom. Určite takýto krok zo strany vtedajšieho predsedu SDKÚ nebol zadarmo a smeráci s ním určite mali dobré skúsenosti. V zákulisí sa šepká, že on by mal byť tým kandidátom Smeru a nie pán Ftáčnik a práve preto to chce Smer urobiť veľmi prefíkane a staviť na iného kandidáta, ktorý Ftáčnikovi uberie hlasy, aby Frešo vyhral. Takéto informácie mám.

Takže to môžete byť aj vy.

Ja určite nie, od začiatku tvrdím, že podporu žiadnej strany nechcem a neprijmem. Od podpory Smeru by som sa okamžite dištancoval, nesúhlasím s jej hodnotami a nechcem mať s nimi nič spoločné. Verím, že nevyhrá žiaden z týchto starých kandidátov, ktorí mali už možnosť ukázať, čo urobili a neurobili, ale niekto s jasným plánom.

Ako môžu dopadnúť voľby?

V prípade jednokolovej voľby je to čistá lotéria. V Bratislavskom kraji príde možno 15 percent voličov, čo je asi 80-tisíc obyvateľov a dôležité je, ktorý z kandidátov dokáže zmobilizovať svojich voličov. Nemyslím si ani, že sa bude dať prieskumom veriť. Všetko sa vždy prekrúti a pri súčasných náladách to nedokážu zmerať.

Čo konkrétne chcete ako župan zmeniť?

Vybral som si dopravu, lebo sa jej dlho venujem na úrovni mesta. Je to kľúčová kompetencia župy a denne sa týka každého občana kraja. Sú to veci, ktoré sa dajú robiť postupne. Najväčší problém je, že sa každý deň z okolitého regiónu nahrnie do Bratislavy masa áut.

Ako by ste to chceli zmeniť?

Množstvo tých ľudí by ani nechceli jazdiť autom, ale nedostali lepšiu ponuku. Musia sa vedieť rýchlo dostať kyvadlovou dopravou k najbližšej železničnej stanici alebo konečnej električiek. Vyspelé mestá stavajú dopravu na koľajách. Viem si predstaviť, že človek z regiónu sadne ráno na bicykel, prejde pešo alebo autom k najbližšej železničnej stanici, veľmi rýchlo sa dovezie do mesta a do práce a školy sa dostane s MHD. Pritom jeho sused v aute bude ešte stále na obchvate stáť v zápche. To má byť budúcnosť Bratislavského kraja. U nás len tápeme, neprišlo k optimalizácii spojov, máme komplikované prestupy a všetko trvá dlho.

Keď teraz niekto ide najskôr autobusom k železnici, tak to nefunguje?

Súčasný župan veľmi drží súkromného autobusového prepravcu (červené autobusy Slovak Lines skupiny HB Reavis, pozn. red.) a vychádza mu v ústrety

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Župné voľby 2017

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |

Už viac ako 103885 z vás dostáva správy e-mailom