štvrtok

Na opravy 3000 kilometrov ciest prvej triedy posiela štát toľko, čo na kilometer novej diaľnice

Najrýchlejšie a najlacnejšie riešenie, ako odľahčiť dopravu pre čo najviac ľudí, je naliať peniaze do ciest prvej triedy. Na ministerstve s tým zatiaľ v žiadnom záväzku nerátajú.

Foto - Tasr

Keď v roku 2015 popraskal most v Podbieli na Orave, museli ho zatvoriť a domácim postavili provizórny oceľový priechod. Rok trvalo, kým dali most do poriadku a stálo to viac než 6 miliónov eur. Trpela tým doprava na celej Orave.

Stačilo by aj 500-tisíc eur, keby kompetentní zasiahli skôr, upozornil v rozhovore vládny splnomocnenec pre rýchlostné cesty Igor Janckulík.

O zlom stave mosta vedeli na ministerstve dopravy roky.

Takýchto havárií bude pribúdať, z viac než 8000 mostov na Slovensku ich je zanedbaných čoraz viac. Nielen na regionálnych cestách 2. či 3. triedy, ale aj na štátnych jednotkách.

Svedčia o tom každoročne aktualizované hodnotenia stavu mostov z obhliadok, ktoré musia robiť správcovia jednotlivých ciest.

"Ešte v roku 2010 bol v havarijnom stave jediný most (na cestách 1. triedy, pozn. red.), teraz ich je 24. Vo veľmi zlom stave je ďalších sto a v zlom ďalších dvesto len na cestách 1. triedy. Je to časovaná bomba," upozorňuje analytik inštitútu INEKO a bývalý šéf stratégie na ministerstve dopravy Ján Kovalčík.

Vinu za to pripisuje

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Drahé a meškajúce diaľnice

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |