Za neoholené nohy sa švédskej modelke vyhrážajú znásilnením

Švédska modelka vyvolala pobúrenie, keď pre športovú značku Adidas pózovala s neoholenými nohami. Vedecké štúdie však ukazujú, že čoraz viac žien si prestáva holiť nohy a podpazušie.

Na prvý pohľad je to obyčajná reklamná fotografia s mierne extravagantnou modelkou. Na ružovom tričku má natiahnuté biele čipkované šaty pripomínajúce živôtik. Na rukách s ružovými nechtami má niekoľko náramkov a na nohách s ružovými ponožkami má obuté sivé tenisky značky Adidas.

Švédka Arvida Byströmová sa však od ostatných modeliek podstatne odlišuje – neholí si nohy.

Reklamné fotografie a videá na novú značku tenisiek preto vyvolali množstvo reakcií, medzi ktorými sa modelke vyhrážali znásilnením. Byströmová to pripisuje ochlpeniu na nohách a popri tom kritizuje spoločenské normy, ktoré ženy nútia neprimerane sa holiť.

„Myslím si, že ženskosť je obvykle vytvorená z našej kultúry, takže si myslím, že každý môže robiť ženské veci, môže byť ženský. Mám pocit, že v dnešnej spoločnosti sa toho dosť bojíme,“ tvrdí v 15-sekundovom videu pre Adidas.

„Takto má vyzerať žena? Nie, ďakujem,“ uvádza sa v reakcii pod videom na YouTube. Iní ju obvinili z bláznivého feminizmu a holenie nôh prirovnali k umývaniu si zubov.

Objavili sa však aj podporné reakcie. „Každý by sa mal rozhodnúť za seba, či sa bude holiť, alebo nie. Alebo robiť čokoľvek so svojím telom.“ Iný používateľ napísal: „Je absurdné tvrdiť niečo také v roku 2017, ale ona je taká odvážna, že ukázala svoje prirodzené nohy. Dotoho, dievča!“

Holiť či neholiť

Nedávny prieskum pre spoločnosť Mintel ukázal, že čoraz viac žien sa prestáva holiť. Kým v roku 2013 sa holilo 92 percent žien vo veku 16 až 24 rokov, vlani to bolo približne 85 percent. Pre holenie podpazušia čísla klesli ešte výraznejšie – z 95 percent v roku 2013 na

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |