Oprava Trnavského mýta v Bratislave sa začne v pondelok, hotové má byť v lete
Rekonštrukcia podchodu na Trnavskom mýte sa rozbieha, po dokončení v ňom otvoria obchody, postráži ho bezpečnostná služba a budú tam aj bezbariérové výťahy.
Rekonštrukcia zanedbaného podchodu na Trnavskom mýte v Bratislave sa začne už v pondelok. Bratislavčanov čakajú obmedzenia, no podchod zostane priechodný až do dokončenia počas budúceho leta.
Podchod bude prevádzkovať developer Immocap Group, ktorý postavil obchodné centrum Central na jednej strane križovatky a patrí mu aj Istropolis na druhej strane, ktorý od odborárov kúpil začiatkom septembra spolu s ďalším developerom YIT. Podchod má Immocap Group na 15 rokov s opciou na ďalších päť rokov.
Po podchode aj Istropolis
Podchod sa bude po rekonštrukcii podobať menšiemu nákupnému centru s potravinami, drogériou, trafikou, kvetinárstvom či kaderníctvom. Čaká podobný osud aj Istropolis?
Developer sľubuje, že nový projekt bude zabezpečovať podobnú funkciu ako doteraz, teda mix kultúry, konferencií a iných podujatí.
„Chceme urobiť niečo pekné pre ľudí, čo bude na každej pohľadnici Bratislavy,“ hovorí Peter Lukeš z Imocap Group.
Zatiaľ stále nie je jasné, či Istropolis nový majiteľ zbúra, alebo prerobí. Lukeš tvrdí, že spravia medzinárodnú architektonickú súťaž, v ktorej budú možnosti zachovania socialistickej budovy aj jej zbúrania. Za koľko budovu kúpili od odborárov, nepovedal.
Primátor Ivo Nesrovnal hovorí, že mesto chce byť pri každom kroku aj v budúcnosti a vývoj už nepustia z rúk. „Istropolis musí mať kultúrno-spoločenskú funkciu.“ Otázky búrania sú podľa primátora ešte ďaleko.
Samosprávy zredukujú stánky a bilbordy
Do roky chátrajúceho podchodu na Trnavskom mýte investuje Immocap 2,5 milióna eur, mesto dá na rekonštrukciu 1,2 milióna eur.
Vymenia všetky eskalátory a pribudnú výťahy na bezbariérovú prepravu. V podchode budú kamery a nepretržitá strážna služba.
Mesto začne od novembra práce na povrchu Trnavského mýta, opraviť chce chodníky, prístrešky nástupíšť električiek a vybudovať bezbariérové prístupy k zastávkam. Magistrát chce znížiť aj počet bilbordov a spolu s mestskou časťou Nové Mesto aj stánky pred tržnicou.
Nesrovnal chce stále Filiálku
„Trnavské mýto už nebude hanba Bratislavy,“ sľubuje Nesrovnal. Ide podľa neho o dôležitý dopravný a spoločenský uzol, no roky bola táto lokalita zanedbávaná.
„Som rád, že sa konečne veci pohli. Tento priestor je veľkou výzvou nielen pre investorov, ale aj pre nové dopravné riešenia v oblasti koľajovej dopravy,“ povedal Nesrovnal, ktorý je za vybudovanie novej železničnej stanice Filiálka. Jej otvorenie by mohlo znamenať, že by sa medzimestské vlaky z juhu aj od Trnavy dostali až priamo do centra.
Immocap vybrali na rekonštrukciu a dlhodobý prenájom mestskí poslanci po súťaži s dvomi účastníkmi.
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].