piatok

Anketa: Ako vidia zmeny facebooku Kiska, Remišová, Sulík či Kollár?

Väčšina z nich počíta s tým, že si za viditeľnosť na facebooku budú musieť priplatiť.

Vybraných politikov, ktorí majú množstvo fanúšikov a veľký dosah na facebooku, sme sa spýtali, či si všimli zmeny na facebooku, či plánujú nejaké zmeny v komunikácii na sociálnych sieťach a či počítajú s vyššími nákladmi na reklamu. Spýtali sme sa ich aj na to, z akých zdrojov si reklamu na facebooku zvyčajne platia.

Boris Kollár, predseda hnutia Sme rodina

Samozrejme, že sme zaregistrovali nové javy na FB.  V našom hnutí momentálne prebieha analýza týchto zmien a ešte nejaký čas potrvá. Dovtedy sa nebudeme vyjadrovať k pripravovanej stratégii. Naše príspevky na FB sme sponzorovali aj v minulosti podľa aktuálnej situácie a úspešnosti jednotlivých príspevkov. Predpokladám, že v tomto pokračovať budeme. Na stránkach hnutia sme sponzorovali z peňazí strany a na osobných stránkach z peňazí ich vlastníkov.

 

Veronika Remišová, poslankyňa (OĽaNO)

Zmeny v návštevnosti stránky som si všimla. Dlho sa hovorí, že facebook by sa mal správať zodpovednejšie pri šírení falošných správ rozvracajúcich spoločnosť, no facebook spravil presný opak. Nový systém zníži dostupnosť seriózneho obsahu, ktorý bude vytláčaný rôznymi falošnými správami. Takisto nový systém podporuje dôležitosť zdieľania a namiesto serióznych správ budeme zaplavovaní správami, ktoré majú nádych nejakého škandálu a ľudia ich častejšie zdieľajú.

Facebook pravdepodobne týmto opatrením chce zvýšiť príjmy z reklamy. Tu by však malo byť našou odpoveďou, aby stále väčšie príjmy z reklamy boli zdanené na Slovensku. Nemôžeme pripustiť, aby sa peniaze, ktoré facebook zarobí na našich firmách a našich ľuďoch, zdaňovali neviem kde. Chcela by som vyzvať ministra financií Petra Kažimíra, aby sa týmto problémom začal intenzívne zaoberať. Je veľmi pravdepodobné, že výdavky na reklamu budú stúpať a je neprijateľné, aby čoraz väčšie zisky sociálnych sietí neboli zdaňované na Slovensku.

Na nové zmeny sa pripravujeme, zatiaľ nevieme, aký budú mať dosah. Facebook je najväčšie sociálne médium a bude ťažké ho nahradiť niečím iným.

Pri novom systéme pravdepodobne bude potrebné zvýšiť objem finančných prostriedkov, keďže organický dosah facebook pri stránkach prakticky zrušil. Budeme sa musieť aj v hnutí zamyslieť nad stratégiou do budúcnosti a pravdepodobne budeme nútení šetriť na iných formách reklamy.

 

Jozef Mihál, nezaradený poslanec (Spolu)

Všimol som si nižší dosah príspevkov. Svoju stránku som však postavil na inom modeli, ako sú bežné stránky politikov, čo je teraz výhoda. Moji fanúšikovia

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Facebook

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |