Pri Bratislave sa začína veľká obnova diaľnic. Do 10 rokov prerobia aj D1 až po Trnavu

Keby platil plán z druhej vlády Roberta Fica, stavbári by už pracovali na rozšírení D1 od Bratislavy až po Trnavu a nové križovatky na nej by boli hotové.

Na ceste medzi Bratislavou a Trnavou je rýchlosť obmedzená na 110 kilometrov za hodinu. Tri pruhy v oboch smeroch sú provizórne a čím bližšie k Bratislave, tým viac sa v nich schádza doprava z rôznych kútov. Je to také vážne, že sa kompetentní rozhodli diaľnicu rozšíriť a prerobiť na odolnejšiu betónovú verziu.

Zdroj: googlemaps

Vo veľkom projekte musia diaľničiari dávať pozor aj na to, aby sa pred Bratislavou nestavalo priveľa a naraz. Dopravné obmedzenia a zúžené diaľničné pruhy dostávajú šoférov do stresu a zvyšujú riziko nehôd. Navyše pred Bratislavou sa bude D1 križovať s obchvatom Bratislavy.

Druhá vláda Roberta Fica plánovala, že komplikovaná prerábka na D1 bude hotová už v roku 2019, realita bude výrazne iná. Takto to s jednotlivými úsekmi D1 a ďalšími diaľnicami pri hlavnom meste vyzerá dnes:

1. Bratislava – Triblavina (3,5 km, rozšírenie na 8 pruhov)

Na vstupe do Bratislavy sa doprava hromadí najviac.

„Začiatok prác na výstavbe rekonštrukcie D1 (BA – Triblavina) [...] sa predpokladá začiatkom roka 2019,“ odhaduje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová. Hotovo má byť vo februári 2021.

Termín je reálny, ale tesný. Inak povedané, platí, len ak sa už nič nepokazí.

Zdroj: Ministerstvo dopravy.

Pred Bratislavou

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Drahé a meškajúce diaľnice

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |