Denník N

Čínska hrozba pre Markízu?

České médiá vo vlastníctve Číňanov začali o Číne informovať výhradne pozitívne. To isté by sa mohlo stať aj na Slovensku.

Autor pôsobí v Inštitúte ázijských štúdií a Transparency International Slovensko
Tento text vznikol v rámci projektu ChinfluenCE,
ktorý mapuje čínsky vplyv v strednej Európe.
Text vznikol s finančnou podporou National Endowment for Democracy.

Už dlhšie sa vie, že televízia Markíza je na predaj. Pred pár dňami prejavili záujem o kúpu finančná skupina Penta v spolupráci s čínskou spoločnosťou CEFC China Energy. Tá je na Slovensku známa najmä ako minoritný akcionár J&T Finance Group. U našich českých susedov sú však aktivity CEFC omnoho pestrejšie.

Okrem leteckého prepravcu Travel Service a pivovaru Lobkowitz, spoločnosť v minulosti investovala aj do českej televízie Barrandov, ktorú rád využíva prezident Zeman na komunikáciu s verejnosťou. Okrem nej CEFC vlastnilo aj týždenník Týden.

Skôr než začneme plesať, že čínsky investor ide u nás na nákupy, je nutné zamyslieť sa, aký vplyv bude mať jeho vstup do jedného z našich najvplyvnejších médií. Vstup CEFC do českých médií mal podstatný vplyv na ich tvorbu. V období, keď vlastnila Barrandov a Týden, tieto médiá informovali o Číne výhradne pozitívne.

Môžeme očakávať, že vstup

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie