Šéf Slovak Lines: Nemáme peniaze, aby autobusy čakali vlaky, kolóny sa tak skoro neskončia

Šéf Slovak Lines Peter Sádovský, vizualizácia budúcej autobusovej stanice Nivy a červené autobusy Slovak Lines. foto N – Tomáš Benedikovič, archív P. S., vizualizácia – HB Reavis

Bratislava potrebuje nové vlakové terminály, záchytné parkoviská a stanicu Filiálka, hovorí Peter Sádovský, riaditeľ regionálneho prepravcu Slovak Lines, ktorého väčšinovo vlastní HB Reavis.

Riešením pre dopravu je obmedzenie áut a prednosť verejnej dopravy, vraví šéf bratislavských prímestských autobusov. Rozpráva aj o tom, čo by jeho dostalo do verejnej dopravy a o tom: 

  • aké inštrukcie majú pre ich vodičov, ktorí jazdia na vlakové stanice;
  • čo môžu urobiť pre autobusy v kolónach a kedy budú prestupy pohodlné;
  • prečo nemôžeme celú dopravu kopírovať od Brna.

Zvýšil sa počet vašich cestujúcich po spustení integrovanej dopravy?

Nie, ale stabilizoval sa. Sme na úrovni asi rok pred zavedením integrovanej dopravy. Je to úspech, lebo od roku 1989 sa zvyšovala životná úroveň, ľudia si začali kupovať autá a počet cestujúcich v prímestských autobusoch každoročne klesal.

Nie je to skôr neúspech integrovanej dopravy, ktorá mala priniesť výhodnejšie a rýchlejšie cestovanie? Nemali ste prilákať viac ľudí?

Ide o dlhodobý proces, sme rok po spustení poslednej etapy. Musíme ísť ďalej a výsledkom má byť nárast cestujúcich. Nepôjde to bez reštrikcií, napríklad obmedzenia parkovania v Bratislave. Urýchlene by sa mali budovať záchytné parkoviská s kapacitou aspoň 500 až 1000 miest pri železničných staniciach v meste, aj za ním. Kľúčové by malo byť dobudovanie siedmich vlakových terminálov v meste a Filiálka. Až na Filiálku to viete urobiť do troch-štyroch rokov.

Nebude to asi také jednoduché a doprava kolabuje už teraz.

Z niektorých smerov áno. Od Rače a z podkarpatských obcí máte len jednu cestu, tam nie je alternatíva. Tým smerom by sa uživila štvorprúdová cesta až niekam za Modru alebo vlaky, ktoré by išli z toho smeru a končili by na Trnavskom mýte. Odtiaľ by sa cestujúci vedeli rozísť po celom meste. Preto je napríklad Filiálka potrebná, aj keby to trvalo dlho. Veľké zápchy sú zo smeru od Šamorína.

Čo sa dá spraviť skôr?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Pridajte sa k predplatiteľom

Bratislavská integrovaná doprava

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |