Denník N

Časť severného obchvatu Prešova zlacnela pred tendrom o 33 miliónov eur

Dve stavby z balíčka priorít označilo ministerstvo dopravy za tak dobre pripravené, že sa v roku 2017 rozbehne tender na ich stavbu. Ten, ktorý je na juhu, nestíhajú, pri Prešove áno.

V septembri predstavil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) svoju víziu o výstavbe diaľnic. Medzi priority začlenil 90 kilometrov ciest najvyššej kategórie a označil dve, ktoré sú najbližšie k verejnému obstarávaniu.

S tendrom na stavebné práce na prvej časti severného obchvatu Prešova (4,3 km) a rýchlostnej ceste od Mýtnej po Lovinobaňu (13,5 km) sa preto rátalo do konca tohto roka.

Súťaž o južnú rýchlocestu vypísať nestihnú. Do vestníka verejného obstarávania poslala Národná diaľničná predbežný oznam o tom, že tender chce spustiť 31. januára 2018.

Riadnu súťaž pre prvú etapu prešovského obchvatu ohlásila Národná diaľničná spoločnosť na webe vo štvrtok.

Je to v súlade s plánom

„Najproblematickejším bodom boli dlhotrvajúce rokovania s MF – ÚHP (Útvar hodnoty za peniaze ministerstva financií) o technickej podobe úseku,“ priblížila hovorkyňa diaľničiarov Michaela Michalová.

Teraz majú diaľničiari v rukách posudok od vládnych ekonómov.

Prvá časť obchvatu Prešova by mala byť podľa odhadu nakoniec o 33 miliónov eur lacnejšia, než sa čakalo. Cenu teraz odhadujú diaľničiari na 169,98 milióna eur bez DPH. To je predpokladaná hodnota zákazky, ktorá sa zadáva do tendra.

Vo februári pritom padlo politické rozhodnutie o tom, že prvá časť severného obchvatu Prešova bude mať štyri pruhy a jeden tunel bez ohľadu na to, či sa nedá dopravný problém v krajskom meste riešiť efektívnejšou stavbou, alebo kombináciou riešení.

Prečo autostráda zlacnela

Z dostupných informácií vyplýva, že žiadne zásadné orezanie samotnej stavby za zlacnením nestojí.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Drahé a meškajúce diaľnice

Teraz najčítanejšie