Denník N

Predajne Tiger sú plné lákavých zbytočností, ktoré by sme si nemali kupovať

Zdroj: autor
Zdroj: autor

Spotrebitelia si pomaly začínajú uvedomovať, že pri nákupoch treba rozmýšľať aj o ekológii. Do toho Dáni ako z iného vesmíru prídu s obchodmi, ktoré fetišizujú nákup zbytočností.

Drobný dáždnik, malý plechový kolotoč, slúchadlá, strieborný prášok, plstená podložka pod taniere, sviečky, čokoláda, porcelánový medveď zlatej farby, pískajúca kačka, čajník na čajový obrad, plastový pohár s vtipnou kresbou, krytom a slamkou, plastový ementál, chlpaté slnečné okuliare… nič z toho možno nepotrebujete, ale stojí to len dve eurá!

Pred takmer 30 rokmi sa začala cesta Zebry, klasického obchodu „všetko za jedno euro“. Keď už začali, majitelia nechceli byť závislí od toho, čo im práve vedeli predať čínske veľkosklady, začali si výrobky objednávať sami. Keď vlastného tovaru bola väčšina, zmenili si meno na Tiger a začali hovoriť o škandinávskom dizajne. Mali na to právo, boli totiž z Kodane. To boli asi pred dvadsiatimi rokmi.

Pred troma rokmi získali investora a začali veľkú medzinárodnú expanziu. Nedávno začali otvárať v USA, ale ešte predtým sa dostali na Slovensko. Okrem Bratislavy aj do Banskej Bystrice a Košíc. Najnovšie obchody sa otvárajú pod novým názvom Flying Tiger Copenhagen, „lietajúci tiger z Kodane“, ktorý mal Tigrovi dodať hravosť a dánskosť.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie