Denník N

Diaľnice budú. Tak ako železnice, letisko i kanál

Kedysi sa zdalo, že Fico tu po sebe nechá aspoň veľa betónu. Už len pár volebných období a dočkáme sa.

Informácia, že na budúci rok na Slovensku nepribudne ani kilometer novej diaľnice, by nás nemala znepokojovať. Z dlhodobých štatistík je jasné, že nové úseky sa otvárajú najmä v predvolebných rokoch a motoristi a obyvatelia zopár miest a dedín, cez ktoré dnes prechádzajú kolóny kamiónov, to už do roku 2019 nejako vydržia.

Zarážajúce je to však pri spomienke na všetky možné vyjadrenia predsedu vlády a jeho ministrov dopravy. Kedysi sa totiž zdalo, že keď nám tu Robert Fico nezanechá nič iné, bude to aspoň betón, po ktorom sa budeme rútiť krajinou za investíciami a novými pracovnými miestami.

Bola tu diaľnica do Košíc v roku 2010, no z Bratislavy sa tam mnohí dodnes radšej vypravia cez Budapešť. Mali sme tu pokus urýchliť výstavbu prostredníctvom PPP projektov, videli sme však len pokus sfalšovať analýzy. Je tu mýtny systém, ktorý mal priniesť viac peňazí do diaľnic, celkom určite však priniesol viac peňazí najmä do tých správnych vreciek.

A potom tu boli výjazdové zasadnutia vlády, na ktorých Fico miestnym sľuboval tu obchvaty, tam úplne novú R8, ktorú mu neveria už ani jeho skalní voliči žijúci medzi Nitrou a Partizánskym a čakajúci dlhé minúty, kým môžu prejsť na druhú stranu cesty.

Jasné, za všetko môže niekto iný. Raz prírodné podmienky, ktoré sú náročné, inokedy Figeľ, ktorý mohol za Váhostav, ešte predtým Ústavný súd, ktorý zrušil vyvlastňovanie, najnovšie zlá opozícia, ktorá nechce uvoľniť dlhovú brzdu. A už sú na vine aj ľudia z ministerstva financií, ktorí si dovolia spochybniť jeden z najväčších Ficových verbálnych cieľov. Ale on sa nedá zviklať, ešte dve, tri volebné obdobia a nebude len D1, ale možno aj D3 smerom na Poľsko.

Všetko bude, zatiaľ však trpezlivo čakajme. Rovnako ako na obchvaty obcí, kde miestni pristupujú k zúfalým činom, ako sú blokády priechodov. Rovnako ako na železničné koridory, ktoré by pritiahli ľudí do vlakov. Rovnako ako na širokorozchodnú železnicu, ktorú Fico prezentoval ako zlatú baňu. Rovnako ako na boom na bratislavskom letisku, ktoré pred desaťročím prvá Ficova vláda vytrhla z pazúrov nenásytnej Viedne. A rovnako ako na kanál Dunaj-Odra-Labe, na ktorom sa Fico zhodol s českým prezidentom Zemanom.

🗳️ Ak chcete podporiť našu prácu pred druhým kolom volieb aj nad rámec predplatného, môžete to urobiť aj darom.🗳️

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Komentáre

Teraz najčítanejšie