Denník N

Na čo sa ne/oplatilo ísť do kina v roku 2014

Viaceré slovenské internetové osobnosti (R. Ondřejíček, S. Marec, L. Krivošík, atď.) pravidelne v decembri uverejňujú zoznam literatúry (spolu s minirecenziami), ktorú za daný rok prečítali. Tieto články majú slúžiť ako tip na darček pod stromček. Keďže mojou vášňou je najmä filmová tvorba a v tomto roku sa mi podarilo trhnúť svoj osobný rekord v návštevnosti kín, rozhodol som sa uverejniť zoznam tohtoročných filmov aj s mojím stručným komentárom. Asi najčastejším statusom mojich priateľov na Faebooku je prosba o odporúčanie „nejakého dobrého filmu“ a tak tento článok berte ako tip na to, čomu z tohtoročnej tvorby sa vyhnúť a čo si naopak nenechať ujsť.

Poznámka č.1: V zátvorke uvádzam hodnotenie ČSFD (teda priemerné hodnotenie československého diváka), hodnotenie IMDB (priemerné hodnotenie celosvetového diváka) a taktiež moje subjektívne hodnotenie (zaokrúhlené, končiace sa nulou alebo päťkou)

Poznámka č.2: Filmy uvádzam v poradí, v akom som ich aj videl v kine (teda nie sú zoradené podľa hodnotenia)

Dedictví aneb Kurva se neříka (foto: idnes.cz)
Dedictví aneb Kurva se neříka (foto: idnes.cz)

Dědictví aneb Kurva se neříka (ČR – Hodnotenie ČSFD: 35 %, Hodnotenie IMDB: 44 %, Moje hodnotenie: 65 %)

Bolek Polívka sa po 22-och rokoch rozhodol vrátiť k filmovej role, ktorá ho najviac preslávila. Očakávania fanúšikov boli všelijaké, už pred premiérou sa niesla povesť typickej dvojky, ktorá bude akurát ťažiť zo slávy jednotky. Tento pocit sa československého diváka nakoniec zmocnil aj po zhliadnutí filmu, no mne príde hodnotenie užívateľov ČSFD príliš kruté. Nadviazať na jednotku nebolo vôbec jednoduché, keďže tá si so sebou nesie porevolučný sentiment a takmer každá jedna hláška zľudovela. Dvojka sa rozbiehala pomalšie, ale druhá polovica bola veľmi príjemná a ja som sa dokázal viackrát úprimne zasmiať. Dokonca sa divák dočká aj Mirka Donutila, hoci si ho užije ani nie 3 minúty (väčší priestor pre majstra nedokázali producenti zaplatiť). Nová legenda z tohto filmu nebude, ale pohroma to celkom určite nie je. Pozn.: Obšírnejšiu recenziu nájdete na tomto odkaze: http://medialne.etrend.sk/televizia/tyzdnovka-bohumil-stejskal-hodnoti-bohumila-stejskala.html

Slovensko 2.0  (SR – Hodnotenie ČSFD: 50 %, Hodnotenie IMDB: 50 %, Moje hodnotenie: 50 %)

Unikátny slovenský projekt, na ktorom sa 10 minútovými poviedkovými filmami podielalo 10 rôznych filmárov. Na základe zadania projektu mali filmári vystihnúť 20 rokov samostatného Slovenska. Celkový pocit bol nesúrodý – polovicu poviedok som hodnotil kladne (z čoho 3 boli naozaj veľmi kvalitné), a polovicu ako záporne (pričom jedna poviedka bola vyslovená strašná). Viac som sa rozpísal tu: http://www.vedeliste.sk/slovensko-2-0-poviedkovy-film-ktory-splnil-ocakavania/

 

Noe (USA – Hodnotenie ČSFD: 59 %, Hodnotenie IMDB: 60 %, Moje hodnotenie: 70 %)

Počin amerického režiséra Aronofskeho, ktorý bol inšpirovaný biblickým príbehom o Noemovej arche – ktorý pozná asi naozaj každý. Aronofsky sa preslávil filmami ako Requiem za sen či Čierna labuť a tak sa jeho najnovší kúsok celkom vymyká z jeho predošlej naturálnej a surovej tvorby. A hoci v ňom umrie takmer celú ľudstvo, v detailoch ide asi o najmenej drsnú Aronofskeho snímku. Prvá polovica je trochu ťažkopádnejšia, ale druhá sa nesie už v znamení samotnej veľkej potopy, ktorá je po remeselnej stránke zvládnutá dokonalo a rozhodne nenudí.

 

Grandhotel Budapešť (USA, Nemecko, V.B. – Hodnotenie ČSFD: 81 %, Hodnotenie IMDB: 81 %, Moje hodnotenie: 75 %)

Zaujímavý európsky filmík z dieľne amerických tvorcov. Jeho poňatia je výrazne umelecké, obrazovo veľmi farebné. Takú pestrofarebnosť by som prirovnal asi len k Amélii z Montmartu. Bohužiaľ, atmosféra, ktorú chceli tvorcovia vytvoriť akosi na mňa nezafungovala, navyše pri cielenom vtipkovaní hlavných postáv sa obecenstvo v kine mnohokrát nezasmialo. Celkový dojem však bol príjemný, tento film priniesol do kina noblesu.

 

Pojedeme k moři (ČRHodnotenie ČSFD: 72 %, Hodnotenie IMDB: 77 %, Moje hodnotenie: 90 %)

Pre mňa osobne najväčšie prekvapenie roka. Český film pod taktovkou režisérskeho debutanta Jiřího Mádla. Áno, dobre čítate, toho Jiřího Mádla zo Snouborďákov. Mádl touto snímkou oslavoval 10 rokov pri filme. Kto videl jeho (najmä) slaboduché tínedžerské komédie, v ktorých tento herec hviezdil, tomu by zdravý rozum radil ani len nepremýšľať nad návštevou režisérskej prvotiny tohto „trtka“.  Prekvapenie však bolo o to príjemnejšie. Naozaj, nemám nič, čo by som tejto snímke vytkol. Zo začiatku nás naladí na príjemnú nôtu, udržiava si nadhľad a humor a na záver zvážnie pri vyústení až troch paralelných životných príbehoch. Mádlovi to proste vyšlo a môže sa tak stať českým Benom Affleckom (nič moc hercom, ale skvelým režisérom). Viac som sa rozpísal tuto: http://www.vedeliste.sk/rezisersky-debut-jiriho-madla-trhak-alebo-prepadak/

Na hrane zajtrajška (foto: io9.com)
Na hrane zajtrajška (foto: io9.com)

Na hrane zajtrajška (USA – Hodnotenie ČSFD: 86 %, Hodnotenie IMDB: 80 %, Moje hodnotenie: 85 %)

Ako by povedala Dara Rolins, sci-fi nie je „môj šialok kávy“. Taktiež ani Tom Cruise nepatrí medzi mojich favoritov. A ani scenár tohto filmu nebol vôbec originálny, čo však pre mňa nikdy nebol argument v neprospech kvality. Tvorcovia sa však výrazne pohrávajú s dejovou líniou filmu, čo mám zas ja veľmi rád. Atmosféra zafungovala a celkový pocit veľmi dobrý.

Ninja korytnačky (USA – Hodnotenie ČSFD: 59 %, Hodnotenie IMDB: 60 %, Moje hodnotenie: 60 %)

Naskytla sa mi možnosť ísť zadarmo na slovenskú premiéru tohto filmu, inak by mi asi táto skúsenosť ušla. No ja určite neľutujem. Nečakal som od tohto ninja comebacku nič a dostalo sa mi skvelé technické spracovanie, odľahčená atmosféra a naozaj veľmi vtipné korytnačky. Mužské oko asi mala potešiť Megan Fox, avšak to bolo štandardne z jej strany všetko. Tento film je primárne určený pre najmenších, no neurazí ani dospelých.

Expendables 3 (USA – Hodnotenie ČSFD: 65 %, Hodnotenie IMDB: 62 %, Moje hodnotenie: 60 %)

Už tretí diel testosterónovej série, sveta,  ktorý stvoril Sylvester Stallone. Prvý diel mal byť nostalgickým obhliadnutím sa za akčnými béčkami z 80. rokov, do ktorého okrem seba Stallone angažoval ďalších akčných veteránov. Nakoniec sa z tohto počinu stalo niečo, čo sa dá ťažko popísať – vznikol nový kult. Film nabitý akciou, divokými prestrelkami, avšak aj skvelou odľahčenou atmosférou a výbornými hláškami z úst hereckých legiend. Dvojka tento pocit iba umocnila a objektívne bola ešte lepšia ako predchodca. Avšak tretí diel je veľkým sklamaním. Tá vynikajúca atmosféra z predošlých dvoch filmov je z celkovej stopáže 126 minúť prítomná asi len v 20 minútach. Zvyšok je balast. V roku 2016 má prísť do kín štvrtý diel série a tak sa snáď tvorcovia poučia z tohto nezdaru, hoci vrcholom série asi navždy zostane druhý diel.

Ako vycvičiť draka 2 (USA – Hodnotenie ČSFD: 83 %, Hodnotenie IMDB: 80 %, Moje hodnotenie: 95 %)

K tomuto filmu som napísal na ČSFD najdlhší komentár spomedzi všetkých 300 filmov, ktoré som tam kedy okomentoval. Cítil som jednoducho potrebu obhájiť Draka pred zatracovaním. Jednotka pred štyrmi rokmi zaznamenala mimoriadny úspech a tak bola latka nasadená poriadne vysoko. Prvý Drak vtedy zosadil vtedy z trónu animákov Shreka. Hoci nebol taký vtipný ako zelený zlobor, ale vyznačoval sa skvelým dejom, pointou, morálnym posolstvom a nevídanou animáciou. Ani náhodou táto kreslená séria nie je určená pre najmenších, hoci marketing slovenských distribútorov sa snaží tento výnimočný počin vnútiť práve im (koniec koncov ako každý iný animák). Avšak v tomto pokračovaní riešili hlavné postavy zložité životné dilemy, hodiny po opustení kinosály mi dochádzal filozofické odkazy tvorcov filmu, ktorí sa v tomto filme odhodlali nechať zomrieť jednu z hlavných postáv. Rozpisovať sa o tejto snímke by som dokázal celé hodiny, ale pre potreby tohto súhrnu postačí už uvedené. Suma summarum: vynikajúce.

Socialistický Zombi Mord (SR – Hodnotenie ČSFD: 73 %, Hodnotenie IMDB: 76 %, Moje hodnotenie: 90 %)

Obrovské prekvapenie z produkcie slovenských amatérskych tvorcov. V čase, keď sa slovenská profesionálna tvorba sústredí výhradne na nákladné nakrúcanie seriálov, ktoré vás svojimi dementným scenárom, zápletkami a dialógmi pripravujú o šedú mozgovú kôru, vznikne takýto skvost, ktoré náklady boli všeho všudy 3000 eur.  Film, ktorý sa tvári ako horor, ale pritom je komédiou. Ale pozor! „Nesmejete sa tvorcom, ale s tvorcami“. Odľahčený dej, neskutočne vtipné dialógy, krásna hlavná predstaviteľka a amatérski herci hrajúci naozaj autenticky. Postprodukcia tohto filmu trvala neuveriteľných osem rokov, ale oplatilo sa počkať. Tvorcovia filmu sa snažili úmyselne znižovať očakávania divákov vydávaním sa za béčkový horor a pritom išlo o prvotriednu komédiu.

Chlapčenstvo (foto: nytimes.com)
Chlapčenstvo (foto: nytimes.com)

Chlapčenstvo (USA – Hodnotenie ČSFD: 81 %, Hodnotenie IMDB: 84 %, Moje hodnotenie: 95 %)

Jednoznačne film roka. Chlapčenstvo je jedinečným, ba až experimentálnym projektom. Nakrúcané bolo až 12 rokov, keď mapuje životnú cestu šesťročného Masona (a jeho rodiny) od prvého školského dňa až po jeho príchod na univerzitu. Nejde pritom o dokument, ale plnohodnotný hraný film. Každý jeden rok sa zišla zostava hercov a tvorcov na tri až štyri natáčacie dni, aby prispela do mozaiky uceleného príbehu. Priamo vo filme tak jeden rok zo života Masona tvorí v priemere desať minút. Hoci budúcoročné odovzdávanie Oscarov asi bude žatvou Chlapčenstva, tento revolučný film našiel aj svojich odporcov. Podľa niekoho nemá dej, pre iných ani jeden zo životných momentov nestál za sfilmovanie. Kúzlo tejto snímky spočíva však niekde inde. Nikdy by nezaznamenala taký úspech, keby bola nakrúcaná retrospektívne, v priebehu jedného roku. Hlavné postavy vám rastú priamo pred očami a vy pociťujete nostalgiu už počas prvého zhliadnutia. Atmosféra jednotlivých rokov bola zachytená neuveriteľne autenticky a hoci vopred režisér nemal premyslený scenár, tak výsledné celok bol naozaj súrodý. Tento film je proste život ako ho poznáme z prvej ruky. P.S. Aj detskí herci hrajú neuveriteľne prirodzene už od prvých rokov a vydrží im to počas celého filmu.

Andělé všedního dne (ČR – Hodnotenie ČSFD: 57 %, Hodnotenie IMDB: 53 %, Moje hodnotenie: 55 %)

Opäť sa mi naskytla možnosť ísť zadarmo na predpremiéru filmu, ktorý by som inak sám asi dobrovoľne nezhliadol. Knižnú predlohu napísal spisovateľ Michal Viewegh  a musím povedať, že to bola typická „vieweghovina“. Príbeh pritom potenciál mal, ale záver bol vieweghovsky platký a nedotiahnutý. Najväčším pozitívom je herecké obsadenie, kde exceluje najmä Bolek Polívka.

Sudca (USA – Hodnotenie ČSFD: 80 %, Hodnotenie IMDB: 76 %, Moje hodnotenie: 70 %)

Herecký predstaviteľ hlavnej postavy Robert Downey Jr. je momentálne v kurze vďaka Iron Manovi. Avšak napriek ódam na jeho herecké kvality ho považujem za „Megan Fox s penisom“. Pekná tvár na prilákanie osôb opačného pohlavia do kina, ale talentu (a aj snahy) pomenej. Aj v tomto filme si Downey zahral arogantného veľkomestského pracháča, teda polohu, ktorá mu prischne už asi do smrti. Nejasné bolo žánrové zaradenie – ide o súdny triler, alebo rodinnú drámu? Myšlienka a ani herecké výkony nie sú zlé, ale z celkovej 141 minútovej stopáže by sa hodilo štvrtina až tretinu ubrať. Napriek všetkému ide o kvalitný film, kde netrpezlivo čakáte, ako sa to celé vyvinie.

Interstellar (Foro: theguardian.com)
Interstellar (Foto: theguardian.com)

Interstellar (USA, V.B. – Hodnotenie ČSFD: 86 %, Hodnotenie IMDB: 89 %, Moje hodnotenie: 80 %)

Najočakávanejší film roka, z dieľne Christophera Nolana, momentálne asi najuznávanejšieho režiséra. Po Nolanových úspechom s novodobou trilógiou Batmana, filme Počiatok, Memento či Dokonalý trik musí byť každý jeho ďalší režisérsky počin ambiciózny. Nebolo to inak ani pri filme Interstellar, o ktorom sa hovorilo, že je sci-fi filmom určeným aj pre ľudí, ktorý tento žáner veľmi neobľubujú (keďže je viac „science“ ako „fiction“). A hoc Nolan patrí medzi mojich dvoch najobľúbenejších režisérov a poznajúc jeho filmársky rukopis raz musíte prísť do bodu, keď vás už nemá čím prekvapiť a vám sa zdá, že to všetko ste už od neho videli niekde inde. Interstellar bol tým prípadom a aj keď ide nepochybne o mimoriadne kvalitný filmový kúsok, do sedadla ma neprikoval. Avšak pri druhej projekcii možno získam iný pohľad a svoje hodnotenie zmením (podobne ako pri filme Počiatok, ktorý sa mi páčil až na druhé pozretie).

Stratené dievča (USA – Hodnotenie ČSFD: 87 %, Hodnotenie IMDB: 83 %, Moje hodnotenie: 90 %)

Režisér David Fincher je asi najviac porovnávaný s Christopherom Nolanom, keďže ide v pdostate o tú istú filmársku generáciu. Fincher sa zapísal do pamäte filmových fajnšmekrov kúskami ako Se7en, Klub bitkárov či Hra a na základe úspechu týchto filmov je možné ho považovať za kráľa psycho trilerov. Do rovnakej škatuľky by sa dal zaradiť aj jeho najnovší počin. Hlavnej úlohy sa chopil už vyššie zmienený Ben Affleck, avšak v tomto prípade zahral naozaj skvelo. Fincher sa vyžíva v zvratoch, v nepochopiteľnom ľudskom správaní hraničiacom s psychickou anomáliou a toto všetko nám ponúka aj Stratená dievča. Táto snímka vás presvedčí, že dvaja úžasní ľudia nemusia mať nevyhnutne úžasné manželstvo.

Čo sme komu urobili (Francúzsko – Hodnotenie ČSFD: 81 %, Hodnotenie IMDB: 70 %, Moje hodnotenie: 65 %)

Divácky najúspešnejšia francúzska komédia tohto roka, ktorá si získala srdce divákov po celej Európe („Česko-Slovensko“ nevynímajúc). Hovorí o horúcej francúzskej problematike prisťahovalectva, keď nacionalistickí rodičia vydajú všetky štyri dcéry za imigrantov. Pre mňa osobne bolo prekvapivé všeobecné nadšenie z tejto snímky, keďže využíva pomerne jednoduchý humor, založený na prvoplánových xenofóbnych narážkach. Prirovnaním ku Kameňáku by som sa už rúhal, lebo tento francúzsky počin bol lepšie napísaný, zahraný a aj zrežírovaný, ale do zlatého fondu kinematografie by som ho nepasoval.

Blbý a blbší sú späť (USA – Hodnotenie ČSFD: 69 %, Hodnotenie IMDB: 64 %, Moje hodnotenie: 70 %)

Podobne ako pri českom „Dědictví“ ide o oprášenie komediálneho kultu. Avšak jednotka nezískala slávu vďaka brilantnému scenáru či skvelej réžii, ale najmä vďaka doslova stupídnemu a vulgárnemu humoru. Na niečo také sa dalo nadviazať oveľa ľahšie a z môjho pohľadu je táto dvojka kvalitou na úrovni jednotky. Akurát obaja hereckí predstavitelia – ako Jim Carrey, tak aj Jeff Deniels – sú evidentné o 20 rokov starší a majú za sebou aj veľa úspešných serióznych rolí. Všetka česť, že sa neberú príliš vážne a že sa opäť vrátili k tomuto kultu.

Paddington (V.B., Francúzsko, Kanada – Hodnotenie ČSFD: 75 %, Hodnotenie IMDB: 77 %, Moje hodnotenie: 60 %)

Ťažko sa budem zbavovať previnilého pocitu, že som k roztomilému medvedíkovi Paddingtonovi príliš krutý, pričom britské deti, ale aj dospelí by sa mohli cítiť až osobne dotknutí. Paddington je totižto v Spojenom kráľovstve absolútny fenomén – knižku o jeho cestovateľských príbehoch má v poličke každé britské dieťa a turisti si z Londýna často odnesú ako suvenír práve plyšového Paddingtona. Preto toto filmové a hrané stvárnenie bolo isto v ostrovných končinách túžobne očakávané, no musí sa objektívne priznať, že táto obrazovo dokonalá snímka je určená najmä pre najmenších. Dej, aj dialógy sú až príliš jednoduchučké, pričom hlavná zápletka pripomína film 101 dalmatíncov. Avšak v závere dokáže Paddington dojať a jeho slušné a zdvorilé správanie môže byť pre deti vzorom.

EXODUS: Bohovia a králi (V.B., USA, Španielsko – Hodnotenie ČSFD: 69 %, Hodnotenie IMDB: 63 %, Moje hodnotenie: 80 %)

Po Noemovi druhé veľké tohtoročné stvárnenie známeho biblického príbehu. V tomto prípade sa starnúci režisér Ridley Scott (Gladiátor, Votrelec, Blade runner) zameral na životný príbeh Mojžiša, ktorý vyslobodil Izraelitov z egyptského područia. Mňa čoby ateistu nezaujímali odchýlky od pôvodnej legendy a užíval som si perfektné technické spracovanie, ktoré umocňovalo 3D (po prvý raz som si vďaka tretiemu rozmeru pripadal ako v divadle). Hoci má film 2,5 hodiny, tak nenudí a  musím kvitovať skvelý aj herecký výkon Christiana Balea.

TOHOTOROČNÉ FILMY MIMO ZOZNAM  (neboli mnou videné v kine, resp. v materskej krajine boli premiérované už skôr ako tento rok)

Vlk z Wall street (USA – Hodnotenie ČSFD: 83 %, Hodnotenie IMDB: 83 %, Moje hodnotenie: 85 %)

Tento film mal v Amerike premiéru už v roku 2013 (a bola tak ja súčasťou oscarovských ocenení), na Slovensku bol uvedený do kín až v tomto roku.  Majster thrillerov Martin Scorsese odbočil od svojho obľúbeného žánru a na staré kolená sa rozhodol potešiť touto divokou jazdou plnou sexu, drog a neviazanej zábavy. Snímka inšpirovaná skutočným životným príbehom úspešného finančníka vzbudila rozporuplné divácke reakcie, staršia generácia odchádzal z kinosály pobúrená. Avšak z tohto kontroverzného filmu bolo celkom jasne cítiť ako to baví nielen režiséra Scorsesa, ale aj predstaviteľa hlavnej postavy Leonarda DiCapria.

Vlk z wall street (foto: theguardian.com)
Vlk z wall street (foto: theguardian.com)

Najhľadanejší muž (V.B., USA, Nemecko – Hodnotenie ČSFD: 73 %, Hodnotenie IMDB: 70 %, Moje hodnotenie: 65 %)

Tak dlho som vídal v kine upútavku na tento film a chystal sa naň, až ho nakoniec multiplexy stiahli z premietania – a neostalo mi tak nič iné, len si ho nájsť na internete. Ten trailer bol naozaj veľmi pôsobivý, ale atmosféra už samotného filmu bola celkom niekde inde. Americký festivalový film, špionážny thriller, ktorý sa odohráva v Nemecku. Smutnou zvláštnosťou je hlavná postava v podaní Philipa Seymoura Hoffmana, ktorý sa premiéry nedožil. Jeho odpudivý zovňajšok poznačený opijátmi všetkého druhu síce zapadal do zafarbenia filmu, avšak celkový dojem bol z môjho pohľadu príliš ťažkopádny. Tento počin sa vymyká hollywoodskej produkcii a našiel si svojho vďačného diváka medzi špionážnymi fajnšmekrami. Pre mňa však určený nebol.

Dělníci bulváru (ČR – Hodnotenie ČSFD: 64 %, Moje hodnotenie: 40 %)

Dokument nakrútený pre Českú televíziu, ktorý vzbudil vášnivú diskusiu.  Načasovaniu jeho uvedenia do televízneho éteru dopomohla tragická samovražda Ivety Barošovej, ktorá otvorila diskusiu o škodlivosti bulváru. Režisér tohto počinu Vít Klusák sa pred desiatimi rokmi preslávil dokument o účinnosti reklamy Český sen, ktorý mal ohlas doslova po celom svete. Tohtoročný Klusákov dokument mal hovoriť o praktikách bulvárnych novinárov, avšak zameral sa len na jedného jeidného a to Pavla Novotného – ktorý to zobral len ako svoje osobné promo a nad moralizovaním tvorcu sa len zabával. Mnohé zábery pôsobili lacno a pripomínali tvorbu komunistickej televízie z 80. rokov.

Láska na vlásku (SR – Hodnotenie ČSFD: 50 %, Moje hodnotenie: 20 %)

A „najlepšie“ na koniec.  Obrovský výpravný projekt verejnoprávnej RTVS, ktorý bol od októbra premietaný v kinách, keď sa na Štedrý večer dočkal aj televíznej premiéry.  Veľkolepý marketing tituloval za hlavnú postavu hviezdnu Celeste Buckingham, ktorá sa nachádzala na všetkých propagačných fotkách filmu. V skutočnosti si však zahrala ani nie 15 minút, čo bolo však paradoxne pozitívum tejto snímky, keďže Celesta síce je skvelá speváčka, ale od herectva by sa mala držať ďalej. No jej sa dá čoby neprofesionálke nedostatok hereckého umenia prepáčiť, avšak v tomto filme vyslovene nehrali skoro všetci herci (s výnimkou predstaviteľa gašpara). Prvá polovica filmu bola neuveriteľne nudná, pričom dialógy boli neskutočne neprirodzené. Oceniť sa dá milý záver a taktiež technické spracovanie, vrátane kostýmov. Celkový pocit je však negatívny – táto rozprávka bola krok vedľa.

Teraz najčítanejšie

Jakub Nedoba

V júli 2019 sa mi prihodila taká vec, že som sa stal na osem mesiacov poslancom NR SR. Predtým som bol štyri roky mestským poslancom v Senici. A predtým zas aktivistom. No v roku 2020 som ako 31 ročný odišiel na politický dôchodok. Inak ma zaujíma film, literatúra a ázijská kuchyňa. Na súťažnej úrovni sa snažím hrať šach. Narodil som sa v Košiciach, vyrastal v Senici a momentálne žijem v bratislavskom Ružinove.