Denník N

Týždeň v reklame: spievanie vo vlaku, rodičovský zámok na ochranu rodičov a top slovenské fashion filmy

Pesničky a vlaky

Ach.

Železnice prišli s mladíckou kampaňou. Veď keď sa spieva, dobre je. Okrem iného je nasadená aj v prerolloch na YouTube, pred touto klasikou.

To je asi naša nová tradícia: chytľavé pesničky vo vlaku. K fujare a haluškám.

Nešikovný George

O kampani na online banking Slovenskej sporiteľne George som písal nedávno. V mojej skupine na FB sa hneď v úvode kampane objavil screenshot s hláškou, že je nedostupný. Heh. Veď to je v pohode, že sa musí updejtovať, OK. Len, čo je pre mňa vačšia záhada, sú „packshoty“ vo vizuáloch Georgovej kampane.

Ešte väčšie peklíčko ako screenshot z mobilu je screenshot webky na outdoorových plochách. To som tiež odfotil, ale nebolo nič vidno. Toto asi nie je úplne fit spôsob, ako ukázať progresívny online produkt.

Poďme to robiť profesionálne

Kedysi boli na trhu fullservisové reklamné agentúry. Potrebovali ste reklamu, zavolali ste niektorej a mali ste ju. Jednoducho. A potom sme sa „prešpecializovali“. Dnes má klient reklamku na stratégie a idey, digitálnu agentúru, vlastne dve, jednu kreatívnu a jednu výkonnostnú, k tomu ešte digitálnu mediálnu agentúru a štandardnú mediálnu agentúru samozrejme, niekedy aj konzultantov na digitál a aj médiá. Z marketérov a brand manažérov sa tak stávajú forwardéri, či operátori logistiky stretnutí, či mediátori. Ako z toho von? Pozrite v mojom článku pre Medialne.sk. Inak k profesionalite patrí aj dobrá orientácia v omyloch a fenoménoch, ktoré sa objavujú v reklame a komunikácii. O fenoméne reciprocity som písal pre Stratégie.

Rodičovský zámok chráni rodičov

Nie deti. V kampani pre Centrum.sk sme otočili paradigmu, lebo práve rodičia sú zraniteľnými v prípade internetových podvodov. Pozrite si video o kampani z agentúry Respect APP.

Slováci sú top vo fashion filmoch

Isto ste zachytili info o Michalovi Pudelkovi, mladom fotografovi, ktorý fotil titulku magazínu Time s hollywoodskymi herečkami či Oprah. Najnovšie vytvoril fashion film pre resuscitovanú značku Nehera. Pozrite video:

Okrem Pudelku je vo fashion filmoch dobrá aj slovenská dvojica Evelyn Benčičová a Adam Csoka Keller, ktorí vyhrali dve prestížne ocenenia na minuloročnom milánskom fashion weeku. Ich video nájdete tiež v hentom mojom videu, ktoré som robil pre Sketcher.sk.

 

Pozrite aj minulý  Týždeň v reklame: černoch ako opica, zacyklený marketing a psíky, ktoré milujú hudbu (+metahumor v reklame)  a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete dobré (aj zlé) reklamy. Napríklad takúto na KitKat:

 

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency