Denník N

Nájdenie blaha

Krátke zamyslenie o tom, čo si myslím 5 dní pred voľbami.

Tento, u každého sa inak prejavujúci jav, je v dnešnom svete úplne neobyčajná vec.

Čo však ja vnímam za blaho pre politika, ktorému už o 5 dní bude jasný rozsudok jeho budúce života?

Blaho pre politika znamená oázu, ktorú vidí na púšti. Miesto, kde sa môže napiť a načerpať nové sily.

Očakáva, že 5. marca každý ,,občiansky“ tvor opustí svoj obytný priestor, niečo slušné na seba hodí a poputuje do kultúrneho domu, aby tam vhodil nejaký papierik, ktorý bude obsahovať meno práve toho a toho člena, tej a tej politickej strany.

 

Snáď prekvapím, ale aj ja pevne dúfam, že takáto situácia nastane. Viem, že ja v sobotu, 5. marca (okrem toho, že budem prať a žehliť a vysávať, atď.), slušne sa oblečiem a pôjdem prejaviť môj záujem o to, aby miesto, kde žijem, dávalo zmysel.

Chcem využiť našu demokraciu, ktorá mi umožňuje (zatiaľ) slobodne vyjadrovať svoje postoje, záujmy, myšlienky a názory.

 

Naivné? Nie, reálne. Každý jeden hlas môže zmeniť budúcnosť Slovenska. Každý jeden hlas môže dopomôcť k tomu, aby sa človek cítil na Slovensku ako doma.

Práve TY a TY a TY, ktorý to teraz čítaš, môžeš ísť a vyjadriť svoj názor.

… ba dokonca, keby nastal čas, že by sa situácia po voľbách zhoršovala, nebudem ľutovať. Viem, že som aspoň niečo pre lepšie Slovensko urobila.

 

 

„Aj keby sa zdalo, že ľudstvo upadáva, nemôže sa na dlhý čas samo sebe spreneveriť a vzdať sa svojej podstaty, predovšetkým pri dnešnom neobyčajnom pokroku. Napreduje stále ďalej a nik nemôže povedať dopredu, kam dospeje. No zhoršenie môže byť len dočasné.“

Ľudovít Štúr, Slovanstvo a svet budúcnosti. Bratislava 1993, s. 174

 

 

 

 

 

 

 

Teraz najčítanejšie