Denník N

Dobré správy z Trnavského mýta

Mám za sebou kontrolný deň na Trnavskom mýte. Hoci to tam momentálne vyzerá ako „po výbuchu“, s potešením konštatujem, že práce napredujú podľa harmonogramu. Ak veci pôjdu ako doteraz, už v lete 2018 sa tento chátrajúci a dlhodobo zanedbávaný kus Bratislavy konečne premení na moderný tranzitný uzol so službami na úrovni 21. storočia.

Pracuje sa súčasne v podzemí aj na povrchu. Postupne renovujeme chodníky, pribudol nový bezbariérový prechod pre chodcov a upravujeme okolie vstupov do podchodu. V podzemí sa v týchto dňoch intenzívne pracuje na obnove inžinierskych sietí, deň po mojej návšteve dorazili aj nové eskalátory – a čo poteší nielen imobilných občanov, ale aj kočíkujúcich rodičov: konečne pribudnú aj úplne nové výťahy.

Dalšia dobrá správa: po odkrytí pôvodných obkladov sme zistili, že vďaka pokroku v technológiách dnes vieme lepšie riešiť vzduchotechniku. Tá už nepotrebuje pod stropom taký veľký priestor, strop tak bude môcť byť vyšší a podchod vzdušnejší. To všetko výrazne prispeje k lepšiemu pocitu z tohto verejného priestoru. Prebiehajú tiež práce na novej, praktickejšej dispozícii podzemných priestorov.

Tento projekt považujem za dobrú ukážku, ako môže vyzerať efektívna spolupráca mesta a súkromného partnera. Usilujeme sa o to aj v ďalších lokalitách – pri Námestí Slobody, alebo nábrežných promenádach: keď presadíme jasné pravidlá, výsledok je prínosom pre všetkých. Skrátka, keď sa chce, tak sa to dá.

V priebehu marca by mali byť ukončené práce na vstupe zo smeru od Tržnice a jednom z nástupíšť. Plynulo sa prejde k rekonštrukcii vstupov od Centralu, z Vajnorskej aj ďalších nástupíšť. To bude samozrejme vyžadovať dočasné obchádzkové trasy – a opäť množstvo trpezlivosti od všetkých, ktorí Trnavským mýtom prechádzate. Na bezpečnosť chodcov pri prechodoch budú naďalej dohliadať policajné hliadky.

Chcem vám všetkým aj touto cestou veľmi pekne poďakovať za trpezlivosť a porozumenie, ktoré prejavujete počas tejto náročnej rekonštrukcie. Prestavujeme mimoriadne frekventovaný mestský dopravný uzol za plnej prevádzky – to má pochopiteľne najväčší dopad na chodcov a ja chápem, že to nie je vždy príjemné.

Mohli sme Trnavské nechať hniť dalších 20 rokov. Zrejme by mi to nikto nevytýkal, veď tak to donedávna v Bratislave fungovalo: vyhýbať sa veciam, ktoré nie sú prísľubom ľahkého úspechu. Aj ja som mohol opakovať “nedá sa”, “nejde to”. A keby som v podchode nechal urobiť tretiu potemkinovskú “akožeopravu” (polepili by sa steny obrázkami a trošku sa pozametalo, tak ako 2x doteraz), ľudia by možno aj zatlieskali.

Lenže ja nerobím veci pre potlesk, ale preto, lebo chcem naše mesto hýbať vpred. Nie sľubmi a fantazírovaním, ale reálne, postupne: krok za krokom. Jedine s takýmto prístupom sme totiž za uplynulé 3 roky mohli dokončiť Starý most, len takto sme dokázali dotiahnuť električku do Petržalky, len pre toto sme sa odhodlali opraviť desaťročia zanedbávaný Most SNP, kvalitne poopravovať večne deravé hlavné ťahy a spraviť desiatky (dnes už možno aj stovky) dalších vecí. Nie, nerobíme zázraky: nevieme všetky problémy nášho mesta vyriešiť naraz. Ale robíme naplno všetko preto, aby sa tu zo dňa na deň, kúsok po kúsku, žilo lepšie.

Za vyše 3 roky v úrade som sa naučil, že šermovať s termínmi nie je vždy najlepší nápad – ako vraví Murphyho zákon, ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí. No momentálne všetko nasvedčuje, že ak veci pôjdu ako doteraz, už v lete 2018 sa tento chátrajúci a dlhodobo zanedbávaný podchod konečne premení na moderný tranzitný uzol so službami na úrovni 21. storočia. Lepší, krajší a funkčný – taký, ako ich vídame v zahraničí a taký, aký si zaslúžia všetci Bratislavčania.

Ešte raz vám úprimne ďakujem za more trpezlivosti a veľmi sa teším na výsledok.

Teraz najčítanejšie

Ivo Nesrovnal

Narodil som sa v Bratislave 19. mája 1964. Bývali sme na Jelačičovej. Po ukončení gymnázia som chcel študovať históriu, lebo dejiny ma vždy priťahovali. Nakoniec som však išiel na právo. Vo vzdelávaní som pokračoval ďalej na univerzitách v USA, Nemecku a Francúzsku. Profesionálnu dráhu som začal v Akadémii vied a ako právnik som mal tú česť pracovať so skvelými ľuďmi v kancelárii prezidenta Václava Havla. Ako advokát som žil a pracoval v rôznych európskych krajinách. Trinásť rokov som spoluviedol pobočku renomovanej medzinárodnej advokátskej kancelárie Gleiss Lutz Rechtsanwälte pre Česko a Slovensko. Dlhšie som žil v Hamburgu, Štuttgarte, dobre poznám Viedeň, Mníchov, Zurich či Kodaň. Po návrate zo zahraničia som ostal z mnohých vecí v Bratislave nemilo prekvapený. Odstup od západnej Európy sa zväčšil, Bratislava strácala konkurencieschopnosť a vypadla z rebríčkov kvality života. V roku 2009 som preto vstúpil do komunálnej politiky a stal som sa poslancom mestského zastupiteľstva. Pochopil som, že keď chce človek meniť veci, mal by začať niečo robiť. Pre mesto sme spolu s kolegami, mestskými poslancami vykonali kus roboty. Snaha vyvrcholila v roku 2014 zvolením za primátora hlavného mesta SR Bratislava.