Denník N

Kuzminovej pas a Kotlebových 1488: Nie som fašista, ale…

Za všetkým vidí Židov, ale fašista to vraj nie je.

Anastasia Kuzminová dnes vybojovala pre Slovensko už druhú medailu na prebiehajúcej olympiáde. Normálni ľudia sa z toho tešia. Idioti riešia jej pôvod alebo pas.

Včera som vďaka tomu mal jeden úplne bizarný zážitok priamo v rokovacej sále parlamentu. Vystúpil som k návrhu poslancov za stranu SME RODINA Borisa Kollára, ktorým sa malo obmedziť zamestnávanie cudzincov na Slovensku. A hovoril som aj o prvej striebornej medaile, ktorú  Kuzminová získala v pondelok.

Normálny a čudný

Povedal som, že normálny postoj je sa z toho tešiť a neriešiť, že je Ruska, nie Slovenka, lebo je naša reprezentantka a je to prvá medaila pre Slovensko na tejto olympiáde.

A že by bolo čudné, keby sa niekto k tomu postavil tak, že zobrala miesto v olympijskej výprave nejakej Slovenke, ktorá tam mohla byť, keby tam nebola Kuzminová. Alebo že druhá slovenská reprezentantka Paulína Fialková by v pondelok neobsadila 38. priečku, ale keby tam nebola Kuzminová, mohla byť 37. A to som ešte netušil, že dnes by bez Kuzminovej mohla byť Fialková nie piata, ale štvrtá.

Poznáte niekoho, kto takto uvažuje? Lebo ja nie.

Kotleba vidí Židov

No práve takto sa často argumentuje v debate, či otvoriť slovenský pracovný trh cudzincom. Cudzinci nám berú prácu a znižujú naše mzdy, preto ich tu nechceme. Keby takýto postoj prevládol v slovenskom biatlone, na prvú medailu z Pjongčangu by sme stále ešte len čakali. A naivne som dúfal, že tú metaforu všetci pochopia.

Lenže to som sa prepočítal, lebo v rokovacej sále sedel aj Marian Kotleba. Vo svojej faktickej poznámke sa tejto témy chopil naozaj svojským spôsobom. Najprv spomenul šesťcípu hviezdu, s ktorou som prišiel na ustanovujúce zasadnutie parlamentu. Potom povedal, že Kuzminová má izraelský pas a vyvodil z toho, že to z mojej strany vníma ako „besnú snahu povedať, že vašich ľudí kritizovať nemožno“.

Oni naozaj nie sú fašisti. Vôbec.

Teraz najčítanejšie

Ondrej Dostál

Predseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS) a poslanec NR SR (klub SaS).