Denník N

Na vlastné oči som videl roast. Dobre mi tak!

Foto: Martin „Wele“ Veleba
Foto: Martin „Wele“ Veleba

Keď som o tom prvýkrát počul, bol som fascinovaný. Niekto si zo seba nechá robiť srandu. Pred ľuďmi a od ľudí, ktorí si vedia robiť srandu. Hej, v zahraničí by to mohlo byť, na Slovensku na to ľudia nie sú pripravení. No a oni to spravili a potom zopakovali a mali aj divákov, a tí sa smiali a neboli načisto zhrození…

Je mama. A pre nich je to sranda.

Na roaste ma baví to, že sa v divadle (Pavla Orságha Hviezdoslava v tomto prípade) stretnú ľudia, ktorí sú naladení na rovnakej vlne. Ono, keď si z človeka niekto na pódiu robí srandu, tak mu aj zároveň (viac či menej nápadne) vzdáva úctu. A do toho vám bude hrať hudba počas prestávok. No a toto asi treba pochopiť predtým, než na taký roast pôjdete.

Foto: Martin „Wele“ Veleba

V piatok bola v hlavnej úlohe Kristína Farkašová. Najmä nežnejšie pohlavie pozná jej aktivity, ktorými sa živí. My, čo sa občas motáme okolo kníhkupectiev vieme, že je matka. Má to aj v titule jednej knihy. A človek, čo sa občas vyskytne na internete, si možno niečo o Kristíne všimol aj z titulkov, článkov, či to naňho proste vyskočilo na facebooku. Na človeka tak aktívneho je asi jednoduchšie vymýšľať vtipy. Na druhej strane – roastovali štyria chlapi. Ženu. Trochu väčší rešpekt pred hosťom tak bol zrejme očakávaný.

Hlavné témy Roastu boli jasné. Okrem kníh aj herecká kariéra (Kristína bola napríklad za rolu vo filme Pouta nominovaná na Zlatého leva), výchova detí, standupy, ale napríklad aj jej program Postav dom, zasaď strom.

Pred mamičkami aj vulgárne

Priznávam, že roast som si vychutnal v akejsi bočnej komnate pri javisku. Na jednej strane sa mi tým naskytol jedinečný pohľad na dianie na javisku. Na druhej strane netuším, v akom zložení sa do DPOH dostavilo početné diváctvo. Z fotiek mi je jasné, že ľudí nebolo málo. Z charakteru hlavnej hviezdy večera tak trochu tuším, že v osadenstve nechýbali ani ženy. Nadávky už asi počuli, niektoré však mohli ostať v šoku z jazyka, ktorý by možno inak (a možno ani nie?) v divadle nečakali. Občas nadávka, tu a tam čosi, čo by sa dalo označiť aj ako „perverzitka“ či dvojzmyselná narážka. V porovnaní s roastami v iných krajinách (dobre, videl som len tie americké, ale takto to znie to lepšie) si mohli komici podľa mňa dovoliť viac.

Foto: Martin „Wele“ Veleba

Na jednej strane u nás stojí akási neskúsenosť s tým, že si z nás niekto robí srandu, na druhej strane, toto môže škodiť výslednému efektu. Však koľko je takých (ja nie, ale iní isto!) čo sa smejú, aj keď sa tvária pohoršene? Veď nech! Podľa mňa by Kristína zniesla aj čosi drsnejšie. Ak by to, samozrejme, nešlo na úkor humoru.

Karta sa obrátila

Treba uznať, že tajomný roaster sa v ten večer vydaril. Aby bolo jasné, to je človek, ktorý príde pogrilovať hosťa, lenže hosť o tom dopredu nevie. Keď sa roastoval Vec, prišiel Joe Trendy. Keď sa roastoval Martin Nikodým, prišla Katka Brychtová. Keď sa roastovala Kristína, prišiel Marcel Ochránek. Z môjho amatérskeho (ale pozorného) pohľadu to bolo na nekomika (existuje také slovo?) veľmi slušné. Aj milé, aj vtipné, ani sa naňho človek nemohol hnevať. No a zrejme sa nikto nepohneval ani na Matku Farkašovú, keď sa dostala k slovu a aspoň trochu vrátila komikom to, čo jej za večer naložili.

Foto: Martin „Wele“ Veleba

Zhrňme si to. Roast ľudí pobavil (mňa aj poedukoval), nešokoval (aha, ako šikovne som skryl meno jedného účinkujúceho do záveru) ani nesklamal, bol celý milý (komici mali dokonca na sebe tričká od Koláčovej) a možno zase ľudí naučil, že aj keď si niekto z vás robí srandu, nemusí byť zákerák.

Teraz najčítanejšie