Denník N

Má starosta patent na rozum?

Mnoho komunálnych politikov žije v mylnej predstave, že keď je niekto na funkcii, hneď všetkému rozumie. Neviem z čoho to pramení, ale viem, že napríklad taký starosta mestskej časti si často myslí, že rozumie doprave, kultúre, ekonomike aj sociálnym veciam naraz asi preto, lebo je starosta.

Podľa tohto by to v živote malo vyzerať tak, že ten, kto má rad dobré jedlo, je automaticky dobrý kuchár, ten kto chodí na koncerty, vie riadiť kultúru, ten, kto vie bicyklovať je odborník na cyklodopravu a ten kto často pozerá hokej, je dobrým hokejovým trénerom. Nezmysel. 
Moja predstava o riadení mestskej časti je iná. Chcem sa obklopiť odborníkmi, ktorí rozumejú konkrétnym oblastiam a mestskej časti prinesú dobré riešenia. Politik by mal mať názor na mnohé veci, mal by mať svoj volebný program, ale určite by nemal mať patent na rozum.

Pred niekoľkými týždňami som tu oznámila, že postupne predstavím svoj tím odborníkov a tím kandidátov na poslancov, s ktorými pôjdem do volieb. Mojím prvým človekom je Ing. Milan Pavol, ktorý donedávna pôsobil na ministerstve dopravy ako ekonomicko – technický riaditeľ PPP projektov a technický zástupca ministra dopravy. Človek, ktorý sa na problematiku dopravy vie pozrieť okom odborníka. Má riešenia, ktoré čoskoro predstavíme. Vie ako odborník povedať, či má zmysel stavať parkovacie domy, ako odbremeniť hlavné ťahy cez Lamač a čosi aj o budúcnosti, lebo dopravu musíme riešiť v horizonte 20-30 rokov dopredu.

Ing. Milan Pavol sa dlho venoval problematike diaľnic a tunelov, a keď si predstavíme, že nás v Lamači čakajú v budúcnosti veľké zmeny a investície v súvislosti v Lamačskou bránou, je pre Lamač odborník na pravom mieste. Doprava je veľký problém Bratislavy a vstup do hlavného mesta cez naše územie bude čím ďalej  horší. Neviem si predstaviť, čo nás čaká o niekoľko rokov, ale mnohí odborníci upozorňujú, že obchvat Bratislavy nám nepomôže. Ako teda správne skombinovať železnicu s MHD? Kde budú záchytné parkoviská, ktoré budú napojené na električku alebo železnicu? Tunel Bory bude so železnicou alebo bez? Kto a kedy potiahne električku až na Bory? Rozšíriť cesty sa oplatí? Kadiaľ povedú  cyklotrasy? Ako pomôžeme chodcom? To je len pár otázok, na ktoré potrebujeme kvalifikované odpovede. Mal by to urobiť môj poradca na dopravu, Milan Pavol, ktorý má okrem iného aj dobrý prehľad o miestach, kde sa o doprave rozhoduje a vie, aké programy EÚ by sme mohli na zlepšenie dopravy využiť.
Ak sa vám môj blog páčil, pokojne ho zdieľajte. Viac o mojich názoroch sa dozviete aj na mojom twitteri.

Teraz najčítanejšie

Gabriela Bizoňová

Študovala som na Ekonomickej univerzite, pracujem na Ministerstve životného prostredia a venujem čas zlepšovaniu života okolo seba, najmä v bratislavskom Lamači. Verím v silu ženy a súhlasím s Margaret Thatcher: “Pokiaľ chcete, aby sa niečo povedalo, požiadajte muža. Pokiaľ chcete, aby sa niečo urobilo, požiadajte ženu.” Všímam si, že ženy na rôznych pozíciách či funkciách zvládnu viac - zameriavajú sa totiž na efektivitu svojej práce, lebo vedia, že ešte musia stihnúť aj navariť, či ísť pre deti do školy.