BLOG
Omediach.com
Omediach.com
7 176

V Markíze sa už k Pavlovi Ruskovi, podozrivému z objednávky vraždy, veľmi nehlásia

V televízii Markíza akosi rýchlo zabúdajú.

Pavol Rusko bol zakladateľom televízie Markíza, dlhé roky jej šéfoval a spoluvlastnil ju. Vplyv na ňu mal od jej vzniku v roku 1995 až minimálne do roku 2002. Keď sa povedalo „Pavol Rusko“, každému napadlo aj slovo „Markíza“ a naopak. Keď bol Rusko v politike, Markíza, ktorú aj za tohto obdobia nepriamo kontroloval, mu celkom výdatne hlavne v spravodajstve pomáhala. Niektorí moderátori ho sprevádzali na mítingoch strany, iní sa ukazovali aj na jeho veľkolepých oslavách.

Dnes je Pavol Rusko na dne. Je obvinený, že si v období rokov 1997-98 u bossa slovenského podsvetia Mikuláša Černáka objednal vraždu Sylvie Volzovej, s ktorou spoločne vlastnili Markízu. Niekoľko týždňov bol zadržaný v policajnej cele.

Najnovšia kauza Pavla Ruska odštartovala 23. októbra minulého roka, keď ho polícia zatkla.

Ako sa k tejto kauze postavila Markíza?

Prvé dni Televízne noviny pravidelne a korektne v príspevkoch upozorňovali, že ide o kauzu spojenú s Markízou a že Rusko bol riaditeľom a spoluvlastníkom televízie: „Bývalého ministra hospodárstva a riaditeľa televízie Markíza dnes zadržala polícia. Podľa svedectiev si vraj v podsvetí objednal likvidáciu Sylvie Volzovej, s ktorou boli v Markíze spoločníkmi,“ takto informoval Michal Hečko koncom októbra a podobne aj v ďalších príspevkoch.

Aj v ďalších mesiacoch televízia sledovala podrobne kauzu, no stále častejšie „zabúdala“, že informuje o svojom bývalom šéfovi a majiteľovi. Pri mene Rusko používala redaktorka Zuzana Ondrušková spojenie „bývalý minister“ či „exminister“  alebo „bývalý minister, ktorý si mal objednať likvidáciu bývalej spoločníčky v televízii“, ale spojenie s Markízou vo viacerých príspevkoch vynechala: „Obeťou mala byť Sylvia Volzová, niekdajšia spoločníčka Pavla Ruska v televízii,“ hovorí redaktorka v reportáži zo 6. novembra.

9. novembra informovala Markíza o výpovedi Viery Ruskovej, ktorú uviedla len ako „exmanželku ministra.“ Viera Rusková v spojitosti s touto kauzou nebola len exmanželka. Bola aj spoluzakladateľka televízie Markíza, v ktorej pôsobila na viacerých pozíciách, hlavne v spravodajstve.

Ani slovo o spojitosti hlavných aktérov s televíziou Markíza nepadlo ani v príspevku zo 7. februára s názvom Exminister verzus černákovec. Opäť je Rusko označený len ako „exminister“ a „bývalý minister“.

Podobne aj v príspevku z 11. februára s názvom Kto z koho sa neobjavilo ani slovo o tom, že Rusko bol niekedy spolumajiteľom TV Markíza. „Ostro sledovaná kauza údajnej objednávky vraždy Sylvie Volzovej pripomína hru kto z koho,“ uviedol príspevok moderátor. Redaktorka informovala o pripravovaných konfrontáciách Ruska s ľuďmi z podsvetia.

Je dobre, ak redakcia Markízy informuje o tejto kauze. Ale špeciálne v tomto prípade by nemala zabúdať divákov upozorňovať, že tá kauza sa týka JEJ bývalého šéfa a spolumajiteľa a súvisí s udalosťami samotnej televízie.

Zaujíma vás zákulisie médií? Sledujte Omediach.com.

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Aj priestor pre blogerov Denníka N vznikol vďaka vám. Predplaťte si nás a podporte našu snahu o kvalitnú žurnalistiku.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Tento mediawatch blog hodnotí etiku v žurnalistike, prešľapy novinárov, zásahy do ich práce. Jeho cieľom je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. Autorkou je šéfredaktorka webu OMEDIACH.com Miroslava Kernová. V minulosti pracovala pre SME a Trend. Jej manžel je redaktorom Denníka N. Staršie komentáre nájdete aj na http://omediach.blog.sme.sk/.

Blogy

|