Denník N

Blogy treba lubit

O Rašiho tichu, ktoré ničí mesto Košice.

Keď ma ľudia podporili svojimi hlasmi a stal som sa poslancom mesta Košice, jedným zo 41 ľudí, čo chcú v meste niečo (prinajmenšom slušnosť) udržať ak nie rovno (a toho mám pripravené za vagón) zmeniť, mal som pocit, že byť v poslaneckom zbore, ktorý priamo „riadi Rašiho“, kontroluje ho a má zázračnú kartičku na prístup do najväčšieho magistrátu na Slovensku, bude mojim kľúčom k základnej adrese. Adrese, kam vôjdem, zavolám, napíšem a všetko zistím.
Blogovať už ani netrebalo. Načo. Ja uz nemusím burcovať. Ja už mám odovzdávať informácie prípadným burcujúcim. A mám predsa mandát. Som poslanec.

No nie.
Nie je to tak.
V našom meste nie.

Niekedy je cesta cieľom

Začneme otázkami.

Kto má najťažšie autá a najviac jazdí po meste?
Kto dostane ako prvý výtlkom jednu pod bradu?
Kto má v aute vysielačku a prepojenie na dispečing?
Komu sa spúšťa klíma podľa teploty na letisku?
Kde ste štatutárom a kto je majiteľom DPMK?
Pán Raši, otvorte oči. Takto to v meste fungovať nemôže.
Toto je zle.

Môj návrh:
Minútu po prvej „rane kolenom do brady“ dá info šofér DPMK na dispečing. Po druhej minúte táto informácia vybehne na obrazovke. Tam, kde pripravujú plán opráv. A na druhý deň dieru zalepia. Nemalo by to byť takto?

Lebo každých 7 minút riskovať odpálenie nápravy na majetku firmy, kde je mesto Košice 100% vlastníkom,  je neospravedlniteľné. Potom sa čudujeme kanibalizmu v DPMK/opravy vozidiel dielmi z iných odparkovaných na depe/

A čakať týždeň , kým si to nejaký poslanec všimne, napíše do mesta, napíše novinárom, je už úplne na hanbu a vraciame sa o 25 rokov naspäť. Keď neboli ani mobily, nie to ešte možnosti SMART CITY.

Toto je neschopnosť, nad ktorou nielen stavbár, ale každý normálny Košičan zalomí rukami.

Prečo však zrazu aktívne hovorkyňa mesta reaguje? Prečo sa zrazu začínajú diať veci na podnet poslanca?

Prečo absolútne prirodzená pracovná náplň je zrazu medializovaná ako čin hodný pochvaly?

Prečo Raši ani hovorkyňa nereagujú v prípadoch, keď sa naozaj jedná o prekliate milióny? O ozajstné kauzy?

Je tu niečo vážnejšie. Ďaleko silnejšie a s oveľa väčším vplyvom na nás, Košičanov.
Je to Rašiho ticho. So Širokým úsmevom. Veľmi zručne skrývané pred nami a médiami.

Tri významné Rašiho kauzy.

Nereaguje. Neodpovedá. Skrýva to, čo som odhalil. Je ticho.

Kauza 1.: eurofondy a DPH
Raši mlčí. Európan sa nenechal oklamať. Slovák tiež nie. Košičan to však zaplatí. Cez 20 000 000€. No Raši tu už nebude.

Kauza 2. : údajný podvod Remetu a Rašiho s podpisom Rašiho a diplomom pre Remetu. Sádra namiesto cementu na Kulturparku. Odpovede žiadne. Dokonca taja najpodstatnejšie údaje pred novinármi. Vraj pre dobro veci. Tri roky to skrýval pred očami Košičanov a ak by som nepritlačil, Remeta by dostal naspäť svojich 1 200 000 € zábezpeky a záruka na dielo by skončila. A oprava len jednej z 50 reklamácií by stála takmer 1 000 000 €. Verím, že to do júla stihneme, no bez tlaku a médií sa to schová pod koberec. Myslite na to. Raši tu už nebude.

Kauza 3. : Čerstvá zmluva s VSD. Raši za Mesto Košice podpísal dohodu na 10 rokov. Budeme im dávať nevieme čo a nevieme koľko, a za to údajne dostaneme cez 7 000 000€, ktoré VSD u nás v meste investuje. Raši nikde neukázal a nevyrátal ZA ČO. Nikde. Nevieme viac, len to, že čokoľvek si VSD zapraje, dostane to od mesta v osobitom zreteli za 1 EURO. Či tu Raši bude alebo nie, svojmu partnerovi VSD to v meste poistil.

7 000 000€

Niekto dokázal nájsť partnera, čo do neho vrazí takúto sumu, partnera, ktorý si určuje ceny, za ktoré on u neho nakupuje a dokonca partnera, ktorý je určite šikovnejší ako on /zisk VSD : plus 32 000 000 EUR, strata DPMK pod vedením Rašiho: mínus 40 000 000 EUR/

Vtedy človeku dôjde.

Precitne.

A pochopí, že reakcia magistrátu na nejakého poslanca pri výtlku je zaujímavý marketingový ťah, kde sa vykazuje činnosť a verejný prospech. Kde základné povinnosti vyznejú v médiách ako úspechy a kde obrovské kauzy a sumy, ktoré miznú v ignoranstve Rašiho, si dokonca niektoré médiá ani len nevšimnú. A verme, že nie cielene.

Teraz najčítanejšie

Miroslav Špak

Otec veľkej rodiny. Stavbár. Majiteľ SPAK s.r.o. Poslanec mesta Košice.