BLOG
Matúš Veselý
Matúš Veselý
7 878

Marián Kuffa vidí už len samých diablov a Sorosov. Vyzýva k láske, no slovník má plný svíň

Marián Kuffa už nie je len duchovným otcom, zakladateľom a riaditeľom projektu pre nádej slabých v Žakovciach. Po jednotlivých názoroch na homosexuálov a ženy teraz komplexne analyzuje a prorokuje záhubu. A kto iný za ňou môže byť, ak nie George Soros a tzv. „džendristi“.

Rímskokatolícka cirkev aktuálne ponúka priestor chrámov a omší Slovenskému dohovoru za rodinu (SDzR). Ide hlavne o agendu setting, nastavenú proti ratifikácii a verejnému súhlasu voči Istanbulskému dohovoru. Ten má zlepšením pozície žien v spoločnosti a kvalitnejšími formami prevencie obmedziť násilie na ženách a dievčatách. SDzR ho ale vidí hlavne ako kataklyzmickú stratégiu LGBTI komunity a feministiek s cieľom „zavraždiť náš národ“.

O kňažovi a vedúcom azylového domu pre alkoholikov, narkomanov a bezdomovcov Mariánovi Kuffovi bolo už čo-to popísané. Aj on je jednou z rečníckych postáv SDzR. Naposledy sa okrem vyrábania obrazu o „krvilačnej armáde LGBTI aktivistov“ pozrel aj na protesty za Slušné Slovensko. Medzi týmito ľuďmi už asi ide o akýsi kánon: v prešovskom kostole sa už aj tlieska (na zamyslenie, nie je to tiež forma čiernokňažníctva ako pri Bezákových rifliach?) spomínal vplyv zahraničia cez neziskovky a ulice plné nenávisti.

Bystré oko Mariána Kuffu si povšimlo, že z ulíc plných protestujúcich sa vytratil Kristus (rozumej, nastolená nenávisť). Ale kým? Ľudmi, ktorí sú skeptickí voči dnešnej vláde, policajnému prezidentovi a úradom? Nie, hlavným jadrom protestov je podľa M. Kuffu LGBTI komunita, feministky, mimovládne organizácie a tzv. „dženristi“. Kňazova dedukcia vychádza z „prieskumu vonkajška internetu“ a ktorejsi fejsbukovej stránky LGBTI komunity na Slovensku. Tí vyzývali ľudí, aby vyšli do ulíc protestovať, teda vyjadriť svoj občiansky nesúhlas s udalosťami za posledné tri týždne.

Jasné a vecné pomenovanie hodné potlesku (v chráme).

Výroba súhlasu nie je len devízou politikov

Ľudia, ktorí sa do ulíc posledné dva piatky predsa len nevydali, podľa M. Kuffu čakajú na výsledok. Oportunisti, dal najavo. Alebo ak zájdeme hlbšie, hovorí o efekte manipulácie, tzv. špirále mlčania. Názorová menšina nechce vyjadriť svoj názor, pričom sa takto ovplyvňuje verejná mienka, a teda trpí nedostatkom nevysloveného názoru. Tento efekt nájsť v dejinách nespočetnekrát: pri Anšluse v 1938, Ruskej revolúcii v 1917, invázii amerických vojsk do Panamy v 1989. Alebo napríklad v liberálnom krídle vrchnosti rímskokatolíckej cirkvi, ktorá bojuje s názorom početnejších konzervatívcov, že pápež František je diablov syn.

Marián Kuffa vie dobre, čo hovorí a ako hovorí. Netušiac, čo presne sa mu preháňa hlavou, no svoje ovečky, ktoré má mandátom právo viesť, zjednodušene a typickou páterskou rétorikou navádza do košiara. Slovníkom konšpirátora T.E. Rostasa či najnovšie aj birmovaného ateistického eurooptimisto-skeptika R. Fica poukazuje na činnosť neziskových, mimovládnych organizácií so zdvihnutým prstom. Čo je ich záujem a skadiaľ berú financie? Okrem toho, neziskovky a občianske združenia sú podľa M. Kuffu pilierom toho, čo nazýva liberalizmus. Povedal: „Liberalisti nechávajú alkoholikov a prostitútky napokoji, nech si robia, čo chcú. Humanizmus dáva to, po čom ľúdia túžia, nie to, čo potrebujú,“ dodal vysvetlenie, prečo existujú neziskovky.

Zrejme má príliš veľa práce, aby spoznal OZ Odyseus, ktoré sa už dvanásť rokov stará o ľudí, obete sex-trafficu a biznisu s ich telami. OZ Slovensko bez drog či Storm netreba ani opisovať. Alebo si len príliš zvykol, že existujú dobrí ľudia s milodarmi.

Svojim ovečkám dáva k príkladu legislatívy Ruska, Spojených štátov amerických či Izraelu: krajiny podľa neho prikázali transparentne ukazovať zdroje príjmov neziskoviek a občianskych združení. „A máme ich odstavené, vzápätí dodal. Akoby postuloval, že tretí sektor tu vyslovene ťahá za nitky a manipuluje s verejnosťou podľa vzoru Nového svetového poriadku. Ach, tá LGBTI agenda, nehovoriac o feministkách. Kuffa asi nerozumie pojmu feminizmus, alebo čo je horšie, ho zámerne prekrúca v tom stereotypnom svetle, akoby bola feministka žena, ktorá chce kategoricky vyhubiť mužské pohlavie. Nezávislú expertíznu skupinu GREVIO, ktorá pre Radu Európy analyzuje a monitoruje implementáciu Dohovoru Rady Európy o prevencii a boju proti násiliu na ženách a domácemu násiliu (tomu Istanbulskému dohovoru) prirovnal k nacistickému GESTAPU. Vraj čo nám, národu slovenskému, má hovoriť nejaká Nemka.

Doplnené (10:23, 19.marec 2018): Členky nezávislej pozorovacej skupiny Slovensko nenavštívili, navyše, výrok istej Nemky pravdepodobne pochádza od predsedníčky Výboru pre kontrolu rozpočtu Európskeho parlamentu Ingeborg Grässleovej, ktorá prišla s tímom na Slovensko po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej pre podozrenie z kradnutia eurofondov.

Malý insajt do vašich čitateľských myslí: viete, čo je to feminizmus? Ak nie alebo si nie ste istí, odporúčam vám spoznať túto prácu.

Žakovský kňaz asi nechápe, že sme už nejaký ten rôčik v spoločenstve EÚ. Členka skupiny GREVIO podľa neho pohrozila, že sa prídu na Slovensko pozrieť znova o pol roka. „Môžu nás kontrolovať, ak sa deje niečo zlé (krádeže eurofondov napríklad), ale rozhodnúť sa musíme sami,“ povedal poctivých veriacim. Po prvé, monitorujúca skupina nejde rozhodovať za národnú radu, po druhé: je fajn, že je v skupine desiatka žien odborníčiek. Kuffov slovník je, zdá sa, kategoricky oklieštený na muža, otca, syna. Akoby si prítomnosť žien, rozhodujúcich a kompetentných, bral osobne.

M. Kuffa s radosťou svojim veriacim vysvetľuje, čo je mediokracia – ktorá podľa neho na Slovensku vládne. Ak by, potom by pravdepodobne nezomrel žiaden novinár, nie to ešte Janko. Ten by silou jeho pera bol, metaforicky povedané, niekde tam, kde je podľa Fica či Kuffu Soros.

Komunizmus ukladá do rovnakého definičného priečinku s liberalizmom (nevedno, či skratkou myslel liberálnu demokraciu, alebo nemá v určovaní politického spektra jasno). Spolu s „dženderizmom“ a feminizmom ho by najradšej vylial do kanála. A čo potom?

Kuffa si z kostola urobil prednáškovú miestnosť

Cirkev je preňho skvelým systémom. Opisuje ju ako skalu v spoločnosti. Je tvrdá, pevná a každý, kto sa proti nej rozbehne, si rozbije čelo. Kňaz to vystihol celkom dobre: cirkev je skala, čo vysvetľuje, že zatiaľ prežila veľa socio-kultúrnych, ekonomických a politických zmien a turbulencií. Kým sa ekonomicky adaptovala po reštitúciách (dnes vlastní RKC pätinu pôdy na Slovensku), politicky je jej časť spriaznená dokonca s glorifikátormi klerofašistického Slovenského štátu a Jozefa Tisa. No spoločensky a kultúrne sa vo všeobecnosti posunula iba od prostých, prísne kánonicky organizovaných omší k pekným kultúrno-náboženským festivalom (napr. God Zone).

Vo všeobecnosti cirkev ostala na mieste, nedokáže zdravo rásť (krst po narodení, bez vedomej a cielenej voľby už nemusí fungovať ako hlavný nástroj pre rast členov-pretože tí aj tak v multipolárnom a pluralistickom, globalizovanom svete viacmenej budú tvarovať svoje svetonázory svojvoľne). Presne tak, otec Kuffa, ako skala.

Na zamyslenie: možno preto je rezonácia buzzwordov ako slovenský národ, Slovania, fucking Brusel či diabolské LGBTI aktuálne vhodným spôsobom prežitia.

Kufizmus

Ľudia protestujú, pretože nechcú zabudnúť na vraždu Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej (a dočkať sa riadneho vyšetrenia prípadu), odmietajú aroganciu moci vládnych strán a chobotnicu siahajúcu do regionálnych inštitúcií. Aj na východnom Slovensku, kde údajne nič nie je. Alebo sa tam ľahšie stráca.

Občas, a to nie je len dojem pri rímskokatolíckej cirkvi, mám pocit, že hejteri protestov za Slušné Slovensko buď pre akúsi revoltu či pocit osvietenstva recyklujú konšpirácie o G. Sorosovi, alebo len preto, lebo by najradšej chceli vlastnú revolúciu. Či takí stalinisti, ktorých má aj slovenský politický folklór, neonacisti či matovičiarski fanatici, ktorí by vládli, len netušiac ako.

Kuffov priestor počas kampaní SDzR je vypĺňaný viac hejtom, hate speechom, než tým, na čo stále odkazuje: lásku, pokoru a jednoduchosť. Vadia mu transparenty, ktoré neraz vulgárne opisujú občiansku nespokojnosť. Fajn, v rámci medzí slušného správania by ktorýkoľvek etik povedal, že je to cez čiaru. Aj kňaz má na to plné právo, vystríhanie veriacich od hriechov je jeho hlavná práca. No beztak by sa mal (nielen) Marián Kuffa strániť prirovnávaní žien k nacistickému GESTAPU a každého, kto nie je konzervatívec, sviniam. Nie to ešte genocídu používať pre opísanie existencie homosexuality.

Ak je taký odborník na mediokraciu, malo by mu dôjsť, že je aktuálne jedným z mála členov rímskokatolíckej cirkvi, ktorí vyjadrujú postoj k udalostiam po vražde Janka a Martinky. A že narozdiel od českého teológa Tomáša Halíka, katolíckeho disidenta Róberta Bezáka, otca Petra Gombitu (ktorý v Košisiach robí rovnako obetavú prácu ako M.Kuffa v Žakovciach) či členov Cirkvi bratskej sa to dá aj slušne, bez extrémnych prirovnaní (hodných tak Mariána Kotlebu), strašenia z neexistujúcej armády židojašterov pod velením Georgea Sorosa a jeho elitnej jednotky „masových vrahov“, ergo členov LGBTI komunity a neziskoviek.

Vraj všetky -izmy sú zlé, myslí si otec Kuffa. Tak teda v závere navrhujem používať pre vyššie spomenutý kontext pojem kufizmus.

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Aj priestor pre blogerov Denníka N vznikol vďaka vám. Predplaťte si nás a podporte našu snahu o kvalitnú žurnalistiku.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Blogy

|