Denník N

Týždeň v reklame: vyhrajte kozmetiku v ankete o Kuciakovej vražde, No Name spieva o „prdelke“ a upratovačky v HR kampani (+ festivalové kampane)

Upratovačky v HR kampani

O tom, ako sa pracuje v O2, hovoria tri upratovačky. To je jednoduchá a skvelá idea HR kampane, ktorú nedávno spustil tento operátor. Je to zábavná forma ako odprezentovať zamestnanecké benefity spôsobom, ktorý si človek chce pozrieť do konca. Viac o kampani nájdete v článku mesačníka Stratégie, v ktorom píšu o troch HR kampaniach. Dve z nich sú z našej agentúry Respect APP,)

Igor Timko spieva o „prdelke“

V reklame na československú legendu Dermacol, ktorú klient nazýva „tanečným kabaretom“, sa spojili No Name so speváčkou Kristínou a ešte s nejakou českou hviezdou (asi), aby zaspievali pesničku o tom, ako nebudeš s Dermacolom smrdieť a vyzývajú mužov, aby zabudli na telku a radšej k sebe pozvali do vane „prdelku“. Text jak zo ZŠ ilustruje kabaretná štylizácia s vizualitou raných dvetisícich rokov (alebo 80tych?). Na zvyšovanie povedomia o značke je to super, ľudia zrazu vďaka tomuto hovoria o Dermacole, a isto zafunguje aj spojenie Dermacol a muži. Žiaľ, klient sa nevyhol sexistickým zobrazeniam či narážkam na „prdelku“… Otázkou je emócia, či hlbšia väzba na značku. Spracovanie je podľa mňa na hrane pochopenia toho, že ide o nadsádzku (aspoň dúfam), preto neviem, či sa potenciálna cieľovka bude smiať spolu s Dermacolom, alebo sa bude smiať na ňom.

Ako propagovať filmové festivaly

Práve fičí Febiofest, blížia sa uzávierky na svetové festivaly a svoje minútové a päťminútové filmy či videoklipy môžete prihlasovať na festival Azyl. Ideálny čas pozrieť sa na to, ako sa robia kampane na filmové festivaly. Niektoré upozorňujú na to, že ilegálne sťahovanie filmov ničí lokálnu kinematografiu, ale našiel som aj taký, ktorý nakrútil film podľa scenára už nežijúceho človeka. Viac v mojom videu, ktoré som pripravil pre Sketcher.sk.

Ak niečo darujete, zarobíte viac

Ľudia sú vo svojej podstate dobrí. Vraj. Keď im niečo darujete, odvďačia sa vám. Slávna skupina britských komikov Monty Python po desaťročiach svojej najväčšej slávy „bojovala“ s tým, že jej slávne skeče ľudia vešali na YouTube často v zlej kvalite, navyše porušujúc ich autorské práva. Rozhodli sa preto odpromovať DVD-čka so svojou kompletnou tvorbou netradične. Vytvorili vlastný YouTube kanál, na ktorý umiestnili svoje videá v skvelej kvalite. A poskytli ich zadarmo. A zarobili dvadsaťtisícnásobne viac.

O tom, ako funguje tento fenomén v reklame som písal pre Stratégie, v rámci mojej série o omyloch a fenoménoch v komunikácii.

V ankete o Kuciakovej vražde môžete vyhrať kozmetiku

Časopis Šarm zverejnil anketu s otázkou: „Myslíte si, že sa podarí nájsť skutočného vraha novinára a jeho snúbenice?“. Odpovedať ste mohli spoplatnenou SMS a dvaja výhercovia mohli získať kozmetiku od Avonu. Šarm tak urobil najhoršiu vec: spojil vraždu, ktorá pohla celou spoločnosťou s hlúpou SMS hrou a značkou, ktorej produkty dal do súťaže, čím jej urobil celkom zlú reklamu.

zdroj: Omediach.com

Ako uviedla zástupkyňa šéfredaktorky Katarína Čulenová v reakcii pre Omédiách.com: „Otázka, či sa podarí skutočne objasniť zločin vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej je široko komentovanou a diskutovanou témou, ktorá sa už dnes vníma cez dôveru ľudí v štátne inštitúcie. Preto aj redakcia považuje túto otázku za legitímnu, ktorá nijako nezneucťuje pamiatku dvoch mladých ľudí. Uznávame však, že jej umiestnenie práve v tejto ankete bolo nešťastnou chybou, za ktorú sa ospravedlňujeme. Spoločnosť AVON Slovensko ani iné spoločnosti, ktoré sa v ankete objavujú, nikdy do znenia otázky nezasahujú a rozhodne by nemali byť s jej obsahom ani spájané.“

 Agentúry za slušné Slovensko

Keď už sme pri vládnej kríze spôsobenej brutálnou dvojnásobnou vraždou, nedá mi nespomenúť niekoľko aktivít, ktoré urobili ľudia z reklamných agentúr. Jednou z nich je stránka Nedôverujem.sk, ktorá reaguje na Kaliňákove slová o tom, že nie je spočítané, koľko ľudí mu nedôveruje. Tak sa tam môžeme spočítavať. Ďalším spôsobom, ako podporiť snahu o slušné Slovensko je umiestnením lišty na stránku: tá obsahuje niekoľko odkazov na dôležité stránky a timer, ktorý počíta čas od vraždy. Lištu aj s návodom na umiestnenie nájdete na tomto linku. Náš kolega, dizajnér Mykola Kovalenko spustil iniciatívu Shut up! the voice of democracy in danger, v rámci ktorej grafici z celého sveta vytvárajú postre na tému umlčaného novinára. Všetky vizuály z USA, Ruska, Číny, Turecka, Ekvádoru či Japonska si môžete pozrieť v tejto galérii.

Pozrite aj minulý Týždeň v reklame: mýty o EU, hlas podobný hlasu, slovenské pecky a #Dubček (+valentínske reklamy)sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete dobré (aj zlé) reklamy. 

A ozaj, do Respect APP hľadáme Art Directora, alebo Art Directorku, aha:

 

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

S priateľmi som založil reklamnú agentúru Respect APP a som prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti a založil som medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte.