Denník N

Prezident Zeman ma vyjadrením o protestoch na Slovensku opäť šokoval…

Najprv sa prezident Zeman v diskusii na TV Nova odmietol ospravedlniť Slovákom za svoje nedávne vyjadrenia na adresu Alexandra Dubčeka, a teraz ma svojou domnienkou, ako účastníka týchto protestov Za slušné Slovensko pobúril.

Ako poslanec vo FZ ČSFR som mal za kolegov nielen  A. Dubčeka, V. Klausa, M. Kováča, atď., ale aj dnešného prezidenta ČR pána Zemana. Dnes som však veľmi rád, že pán Zeman, nie je môj prezident.

Prečo? Aj pre toto: Po otázke: V túto chvíľu si netrúfate povedať, o čo na Slovensku ide?“ Prezident Zeman povedal toto: „Môžem sa domnievať, že ide o pokus o ďalšiu farebnú revolúciu. Ale to je zatiaľ iba moja domnienka a rád si túto domnienku overím práve týmito rozhovormi.“ Potom ďalej pokračuje: „Chcel by som konštatovať, že pokiaľ budem prezidentom, nikdy nepripustím Majdan, farebnú revolúciu. Nech demonštranti v uliciach vyjadrujú akékoľvek názory, vždy sa budem riadiť vetou, ktorú Klementovi Gottwaldovi povedal, ale bohužiaľ nedotiahol do konca, Eduard Beneš. Nikdy nepripustím, aby o osude republiky rozhodovala ulica.“

To bol pre mňa šok. Myslím si, pán Zeman, že keď to prezident Beneš vtedy povedal, tak myslel na komunistov  v uliciach, ale na Slovensku pán Zeman nedemonštrovalo približne 100 tisíc komunistov, ale približne 100 tisíc slobodných demokratov, a boli medzi nimi aj pozostalí našich brutálne popravených hrdinov Jána a Martiny, ktorí prišli slobodne a demokraticky vyjadriť svoj názor, a preto som pán prezident Zeman z Vašich výrokov veľmi pohoršený a pobúrený.

Neodsudzujte pán prezident Zeman tých, čo si odsúdenie nezaslúžia. Čo je zlé na plných námestiach a uliciach plných demokratov? Čo je zlé na plných námestiach a uliciach, ktoré prišli podporiť našich hrdinov Jána a Martinu a ich pozostalých?

Túto moju kritiku pán prezident Zeman Vám venujem ako svojmu bývalému kolegovi z FZ ČSFR, a robím ju s dobrým úmyslom a hlavne kvôli Vám, lebo Vám chcem touto kritikou pomôcť, aby ste vážili slová.

V roku 1992 sme boli ja i Vy pán prezident Zeman poslancami toho istého parlamentu vo FZ ČSFR. Aj my dvaja sme pán prezident vtedy hlasovali za zákon o zániku ČSFR, a teda logicky aj za vznik samostatného Česka a samostatného Slovenska. Ja som vtedy hlasoval  za zánik ČSFR, a teda vznik nielen samostatného Slovenska, ale aj vášho Česka, Vy ste však vtedy hlasovali inak.

Sám seba si neviem pán prezident predstaviť, aby som po Vašom hlasovaní vo FZ ČSFR kandidoval za prezidenta štátu, a potom bol už druhýkrát prezidentom štátu, ktorého vznik by som vo FZ ČSFR nepodporil. Vy ste to však dokázal. Áno, aj také absurdné môžu byť dejiny štátu, ktorého ste dnes prezidentom.

Preto na základe Vašich výrokov a na základe týchto historických faktov, si myslím, že nielen Slovensko, ale ako vidno aj Česko by si už naozaj zaslúžilo mať v najvyššej politike naozaj skutočných štátnikov, lebo na rozdiel od Vás pán prezident Zeman si myslím, že ulica má právo slobodne a demokraticky vyjadriť svoj názor na ďalší osud republiky, v ktorej ta ulica žije. Pán prezident Zeman,sám som sa týchto protestov zúčastnil a preto mi verte, že tu o žiadnu farebnú revolúciu nešlo, tu išlo o slušné Slovensko a to je podstatný rozdiel, a  preto  si netreba pán prezident mýliť dojmy s pojmami.

P.S. Preto nezabudnite pán Zeman, že najlepšie sa darí občanom v tých krajinách, kde človek zdobí úrad, a najhoršie sa darí občanom v tých krajinách, kde úrad zdobí človeka.                                                                                                                                                                                                                                                              

Teraz najčítanejšie

Bindas Tibor

www.Bindas.eu "3M" Moc Morálnym Múdrym a Slovensko bude silné a spravodlivé pre všetkých. Moje blogy sú moje podozrenia, hodnotové súdy, fikcie i satira na veci verejne. Sú písané vo verejnom záujme.