Denník N

Nesvojprávnosť na Veľkonočný pondelok

Už o pár dní nás čaká pondelok. Ten Veľkonočný pondelok. Ten, ktorý niektoré ženy nenávidia. Ten, ktorý dáva mužom okúsiť sadizmus. Ten, kedy žena nemá právo povedať nie, lebo TRADÍCIE. Ten, vďaka ktorému vidím známych, ktorých som už poriadne dlho nevidela.

Klasicky. Prídu, okúpu, vyšibú, navoňavkujú, vypijú, najedia, posedia a odídu. Aj takto by sa mohol charakterizovať Veľkonočný pondelok v niektorých domácnostiach na Slovensku. To, čo ma vie posledné roky naštvať je totálna intolerancia kúpačov, kedy žena prosí o zhovievavosť, pretože pred časom bola chorá, alebo má práve menštruáciu, kŕče, či iný problém. Akceptácia takéhoto argumentu je však  na bode mrazu. Veď kým ju neolejú s 2 kýblami ľadovej vody, pekne do vlasov, kým nevrieska, kým sa nedrkotá a oni sa na tom nesmejú, nie je to Veľká noc. Lebo TRADÍCIE. Lebo tak sa to vždy robilo, lebo tak sa to vždy robiť bude.

Na to, že prídu moji známi, aby si vyšibali to eurko som si zvykla. Zvyknú argumentovať, že počas roka nemajú čas, a tak prišli na Veľkonočný pondelok– po 365 dňoch. O to horšie sú s nimi kompromisy, či prosby. Veľká noc bola kedysi pre mňa nočná mora. Nik neakceptoval to, že som nechcela, že chlapci ma často šmarili do vane a skončila som s obrovskými modrinami po celom tele. Mohla som plakať, že chcem, aby prestali, že je mi to nepríjemne.  Horšie to už bolo iba raz na dedine. Chalani z oboch strán držali moje ruky, naťahovali ma, škrabali. Nikto nepočúval moje prosby. Samozrejme, keď som ako malé dieťa skončila s plačom, ešte sa mi zvykli aj vysmiať. Za rozmaznanosť.

Ešte k tomu bičujú, ako keby žena bola posledná chudera, lebo kým nenecháva korbáč červené stopy po tele, dievča je málo vybičované. Nech si dievča pokvičí, veď škodoradosť býva najlepšou radosťou. Okrem toho, aby krásne voňala nezabudnú na voňavku, a čo tak ju strieknuť rovno do očí, či do úst. Hej, aj to sa mi už stalo. Keď ťa dávi celý čas za stolom, lebo tá jeho voňavka, ktorú ukradol dedovi má viac rokov ako republika.

Dnes Veľkonočný pondelok beriem s nadhľadom, na chlapcov sa teším, vždy sa dohodneme na tom ako. Koľko vody a kam nie. Respektíve, či s vodou. Stále však tŕpnem, či dôjdu aj neslušní kúpači, ktorí neakceptujú moju dohodu. Lebo však nech si zdravá…

O pár dni sa to blíži, preto prosím, nezabudnite na slušnosť. Lebo tá často kúpačom chýba. A ak sa chcete oháňať tradíciami, tak kúpte do 12:00 a vypýtajte si len vajíčko. Ale hlavne, pýtajte sa dievčat a akceptujte to, ak majú výhradu. Nie každý má tento sviatok rád, nie každý má na to vhodný zdravotný stav a už vôbec si nemyslím, že v tento deň, by sa k nám ženám, devám, dievčatkám mali správať naši kúpači (aj keď s čo najlepším úmyslom, aby sme boli zdravé, krásne, voňavé) ako k nesvojprávnym.

Teraz najčítanejšie

Bibiána Kleinová

Predsedníčka OZ Nespi-Spiš. Študentka Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a Nexterie Leadership Academy. Večný cestovateľ, neriadená strela, rodený optimista, kreatívna duša.