Denník N

„Myslíš, že sa ešte môžem obrátiť?“

Pôvodne som chcel písať o senzačnom víťazstve mladíka Thanasiho Kokkinakisa nad Rogerom Federerom, no udalosti posledných hodín ma donútili odložiť tento môj prvotný zámer.

Včera večer mi zazvonil telefón a na druhej strane som cez slzy počul: Robo zomrel. Spočiatku som tomu nemohol uveriť, veď len pred pár týždňami som sa s ním rozprával a vysvetľoval mi, ako ešte musí stihnúť operáciu pruhu, ktorý ho trápil už dlhší čas, no popri práci si ho nestihol dať vybrať. Večne vysmiaty a vždy milo oslovujúci svoje kolegyne. Náš Robo starší, ako sme mu zvykli vravievať, nakoľko sme mali v kolektíve i Roba mladšieho.

Keď sme sa raz rozprávali o Bohu, večnosti a živote po smrti, položil si mi zaujímavú otázku: „Dávid, myslíš, že sa môžem a stihnem ešte obrátiť?“ Vtedy som ti povedal, že človek sa môže obrátiť kedykoľvek, hoci aj v poslednej chvíli či v poslednom výdychu svojho života. No i to, že človek nemusí byť vyslovene praktizujúcim kresťanom, aby mohol okúsiť večný život s Bohom a že chodenie do kostola z nikoho ešte veriaceho človeka nespravilo. Viem že si s tou myšlienkou potom zápasil dlhý čas a z tvojho premýšľania pramenili ďalšie tvoje otázky a následne naše debaty. Ďakujem Ti za ne. Ďakujem i za to, že si svojim prístupom k životu a otázkami nútil premýšľať nad zmyslom a hĺbkou života i mňa. A že si každým dňom túžil byť lepším človekom.

Mnohokrát si ma len usvedčil v tom, že človek nemusí byť veriaci v pravom zmysle slova, aby vedel mať rád a šíril dobro. Ďakujem i za nádherný príklad odpustenia. Ty vieš, o čom hovorím.

Robo, na všetky tvoje otázky si už spoznal v predchádzajúcich hodinách odpovede ty sám. Mnohé tvoje otázniky už dostali zmysel. Ďakujem za možnosť poznať Ťa, ďakujem za tvoje otázky a za to, že si sa neuspokojil s mojimi odpoveďami. Ďakujem za Tvoj život. Verím, že všetky naše načaté debaty o zmysle i nezmysle života tam niekde na slnkom ožiarených, zelených nebeských výšinách, raz dokončíme. Už teraz sa na to teším.

S úctou a vďakou,

 

Dávid.

Teraz najčítanejšie