Denník N

Viete čo je ZMOT?

Nedávno sme mali snem ZMOTu. Viete čo to je, ZMOT? Asi by som sa stavila, že väčšina ľudí túto skratku nepozná a nevníma. Mýlim sa že by to tak nemalo byť?

Nedávno sme mali snem ZMOTu. Viete čo to je, ZMOT? Asi by som sa stavila, že väčšina ľudí túto skratku nepozná a nevníma.A to je celkom  škoda. ZMOT znamená Združenie miest a obcí – región Turiec. Hovorí Vám to už viac? Chcem veriť že áno aj keď mám ľahkú obavu že stále nie. ZMOT je dobrovoľným záujmovým združením miest a obcí Turca. Hlavným cieľom združ

enia je chrániť zákonné práva a záujmy miest a obcí, AKTÍVNE ovplyvňovať rozvoj ich samosprávnych funkcií, zjednocovať postup obcí pri vykonávaní im zverených úloh. Je reprezentantom a hovorcom združených miest a obcí. Tak to máme definova

né v stanovách. V ZMOTe je združených 65 obcí a 4 turčianske mestá. Skvelá vec. Výborná platforma na to aby sme mohli diskutovať a riešiť problémy ktoré presahujú hranice obce, ale zároveň život v našich mestách a obciach ovplyvňujú. Výborná platforma na to aby sme mohli využiť pri presadzovaní záujmov celého regiónu vzájomnú synergiu a mohli sa opierať o silu a množstvo obyvateľov v združených mestách a obciach Turca. Takto to vnímam ja. Ale asi tomu nerozumiem, pretože sa bohužiaľ nič také nedeje.

Je možné, že to nechápem správne pretože keď na snemoch vyzývam k tomu aby sme boli aktívnejší, aby ZMOT viac komunikoval smerom nielen ku svojím členom ale aj napríklad smerom k vyššiemu územnému celku, Národnej diaľničnej spoločnosti a podobne, zostávam takmer osamotená. Som síce mladá a neskúsená starostka ako mi poniektorí kolegovia vyčítajú a možno mnohému nerozum

iem, ale mám oči a vidím ako fungujú iné regióny. Ako poslankyňa VŮC sa nestačím diviť ako tieto

 

možnosti využívajú na Liptove, na Orave a na Kysuciach, respektíve sa musím diviť ako týmto potenciálom mrháme v Tur

ci. A to nehovorím len o cestovnom ruchu o ktorom som už písala  a ktorí považujem za tému ktorá by mala byť jednou z nosných na ZMOTe. Ale keď sa pán predseda vyjadrí v regionálnej televízii že v Turci by mal byť len jeden jarmok tak to o prístupe združenia ktoré vedie mnohé napovie… Môžem spomenúť pomyselnú bitku o pozornosť a o riešenie rýchlostných ciest. Porovnajme ako postupujú Ružomberčania, ako komunikujú Bystričania a čo robíme preto aby sme na seba upozornili my Turčania? Možno sa mýlim ale ja si myslím, že na koordináciu a spoločný postup v takýchto zásadných veciach by sme mali mať ZMOT. Bohužiaľ my len sledujeme ako sa z pôvodne preferovanej, výhodnejšej a pre nás potrebnej R3 stáva priorita len na papieri a v skutočnosti sa budujeR1, čo vlastne znamená že R3 nebude nikdy realitou – veď načo 2 paralelné cesty a R1 bude kým sa my rozhýbeme vybudovaná. ZMOT vnímam nie len ako starostka ale už aj ako poslankyňa Žilinskej župy. Očakávala by som že združenie miest a obcí Turca bude mať záujem na tom aby poslanci zvolení za región Turiec presadzovali záujmy obcí a miest Turca, ale asi sa opäť mýlim. Na sneme ZMOTu som bola jediná poslankyňa a som presvedčená, že nie preto, že by poslanci nechceli prísť.  Už som medzi kolegami čiernou ovcou a som natoľko neobľúbená, že už majú problém aj vypočuť si môj názor. Ja už nechcem toľko kritizovať, aj mne samej to už vadí, ja chcem konštruktívne diskutovať a najmä pracovať. Ale ide to? Fakt je možné, že sa mýlim, ja nie som neomylná a možno predstavitelia ZMOTu robia dobrú prácu, ale veď skúste posúdiť sami a pozrite sa na stránku tohoto združenia. Nájdete ju na www.turiec.sk – mimochodom na doméne s obrovským potenciálom pre náš región. Ak tento stĺpček bude mať za následok že na nej nebude posledná aktualita z roku 2016 ako je tomu teraz, stál za to. Pri tejto téme možno platí viac ako inokedy – keď sa chce tak sa dá….aj spoločne pracovať pre Turiec, nielen schôdzovať.

Teraz najčítanejšie