Denník N

To najlepšie z USA za 22 dní – Úvod

Cestovateľský denník z našej cesty po USA – Úvod

V júni 2017 sme s mojou partnerkou Zuzkou navštívili USA. Dlho som uvažoval nad tým, či sa mi chce spísať si zážitky z našej cesty, predsa, nikdy som nepísal nejaké blogy ani denníky. Pravdupovediac, mal som to celkom živo v pamäti a tak sa mi do toho ani moc nechcelo. No po čase som si uvedomil, že si už na niektoré detaily neviem spomenúť. Rozhodol som teda, že si naše zážitky predsa len spíšem, kým si ich pamätám. Pôvodne som to robil len kvôli tomu, aby som si zapamätal čo najviac detailov, no čím viac som písal,  tým viac som si uvedomoval, že niečo takéto mi pri plánovaní chýbalo. Čítal som rôzne cestopisy a informácie o miestach čo chceme navštíviť, ale chýbalo mi pri plánovaní podrobnejšie info, čo sa dá reálne stihnúť a v akom rozsahu. Povedal som si teda, že tieto “pamäti” pridám na internet, kde snáď niekomu pomôžu s plánovaním obdobnej cesty a ak pomôžu aspoň niekomu, tak to malo zmysel.

Tak pekne od začiatku. Rozhodli sme sa precestovať USA a navštíviť najznámejšie mestá, filmové destinácie, zázraky tvorby človeka a prírody, proste to najzaujímavejšie z toho, čo poznáme z USA. Tento nápad vznikol začiatkom roka len tak, pri pozeraní seriálu Priatelia. Tam sme videli v prestrihoch scén rôzne zábery z New Yorku, čo nás motivovalo k tomu, že by sme toto mesto radi videli. No keď by sme už mali letieť cez pol sveta, bola by škoda vidieť len jedno mesto. Nápad teda rástol na veľkosti, z New Yorku na východne pobrežie (to som neskôr okresal na NYC-WDC), potom aj západné a už vo februári som mal prečítané všetky možne cestopisy a hrubý prehlaď toho, čo chceme vidieť.

Hlavnými bodmi našej trasy mali byť New York, odtiaľ cesta do Washington DC a z neho letecky na juhozápad USA, navštíviť Las Vegas, San Francisco a Los Angeles a celkovo juhozápad USA s obrovským množstvom nádherných národných parkov, ktoré sa nachádzajú v tejto oblasti. Pri kúpe leteniek sme uvažovali nad dvomi možnosťami príletu, buď do NYC, alebo Washington DC. Ako najvýhodnejší nám vyšiel let do NYC a pre cestu späť sme uvažovali nad trojicou miest: Las Vegas, San Francisco, alebo Los Angeles, záležalo od ceny. Podľa ceny leteniek som nakoniec upresnil dĺžku výletu na 23 dní a odlet z LAX medzinárodného letiska Los Angeles. Letenky sme kúpili vo februári cez flights.google.com do NYC za 210€ a späť cez flug.idealo.de za 390€. Vnútroštátnu linku sme hľadali z mestského letiska Ronald Reagan Airport Washington, aj kvôli čo najrýchlejšiemu rannému presunu z hotela, ktorý som hľadal medzi letiskom a centrom mesta. Nakoniec sme našli ranný let s American Airlines za 120€ do Las Vegas. Ak by som ale zohnal lacnejšiu letenku do Washingtonu ako do NYC, tak by som tieto mestá vymenil, nakoľko z NYC lieta oveľa viac lietadiel do Las Vegas ako z Washingtonu a aj za lepšie ceny. Taktiež som hneď vybavil turistické víza ESTA za 14USD, tie by aktuálne na oficiálnej stránke nemali stáť viac.

Snažím sa spísať všetky detaily a zaujímavosti, ktoré si pamätám, ako jedlo čo sme jedli a jeho cenu za 2 osoby, ceny atrakcií, ubytovania pre 2 osoby na noc a ďalšie detaily. Zároveň sem napíšem to, čo som nenašiel, keď som cesty plánoval ako reálne časy presunov (nielen tie z Google máp, ktoré som par krát podcenil) a taktiež koľko nám jednotlivé prechádzky a túry po parkoch reálne zaberú.

Prvá zastávka Budapešť / 31.5.2017

Dnes nadišiel deň, keď skončili všetky prípravy a naša cesta do USA sa začínala meniť na realitu. Do New Yorku sme leteli spoločnosťou Norwegian z Budapešti s prestupom v Osle. Do Budapešti sme prišli deň pred odletom, ubytovali sme v hoteli Sunshine Budapešť (31eur), kde nás privítali welcome drinkom a odtiaľ sme sa vďaka časovej rezerve rozhodli ísť popozerať, čo nové v centre mesta. Zo skúseností z predchádzajúcich návštev Budapešti sme sa tešili na návštevu reštaurácie Baltazár, kde som si dal na večeru asi najlepšiu pečenú kačku v živote. Rozlúčili sme sa rodičmi, ktorý nás prišli odviezť a vyrazili sme sa prejsť centrom mesta, popri Dunaji, cez ktorý sme videli nádherný Budapeštiansky parlament. Prechádzka nás viedla až na zastávku metra pri starej tržnici, odtiaľ na zastávku Kőbánya-Kispest, ktorá je hneď pri hoteli a tu sme našli miestny podnik, kde sme si priťukli na šťastnú cestu európskym pivkom. Odtiaľ šup do postele, vyspať sa na dlhý deň presunu cez pol sveta.

Pokračovanie tu

 

Navštívené miesta chronologicky:

New York , New York 2 – WashingtonLas VegasHoover DamGrand Canyon NPAntelope Canyon – Monument ValleyArches NP – Canyonlands NP – Goblin Valley SPBryce Canyon NP – Zion NPLas Vegas 2Death Valley NPSequoia NPYosemite NPSan FranciscoPismo Beach – Los Angeles – Los Angeles 2

Teraz najčítanejšie