Týždeň v reklame: Terminal loves ženy, smrť a Youtuberi v reklame a veľkonočný Babiš

Aj Youtuber je reklamný nosič,
pre ktorý platia rovnaké pravidlá ako pre akékoľvek iné médium. O tom sme si naposledy hovorili na evente Raňajky s reklamou. To je akcia, ktorú robí Klub reklamných agentúr spolu s Radou pre reklamu. Naposledy sme sa venovali influencerom v reklame. Ako s nimi pracovať? Najmä otvorene a čestne, nesnažte sa spoluprácu skrývať, či nepriznať. Nie je to len neetické, ale aj nelegálne. Dokonca za to môže dostať pokutu aj Youtuber. Heh. Pozrite ako to vidí Expl0ted:
V stratke: menšie značky, menšie reklamky sa snažia viac klamať, neverte im. Vyberajte si reklamné agentúry z Klubu reklamných agentúr,) A označujte spoprácu aspoň hastagom #reklama, ideálne na začiatku postu, či videa.
Najlepšou slovenskou reklamou je „adaptácia“ svetového konceptu
Aspoň podľa hodnotenia Kampane mesiaca portálu Medialne.sk, v rámci ktorého vyhrala kampaň Absolut Slovak Art. Absolut vodka vo svete už desaťročia spolupracuje s umelcami, známe sú jej stvárnenia Warholom, či Haringom. Bolo by super, keby sme slovenskú originalitu nepodporovali len na fľaške vodky, ale aj v hodnotení reklamných ideí (a to hovorím ako porotca hodnotenia kampaní mesiaca Medialne.sk). Pozrite si kampane Absolutky od praveku až dodnes:
Terminál loves ženy
O názve Názov Terminal Vlak Bus Shopping som písal pred časom tu v Týždni v reklame, no a teraz sa v mojej FB skupine plnej reklám objavila táto fotka:

Mňa baví, že sa nenechali odradiť po tom, čo si z toho robili ľudia srandu a využili to na ďalšiu komunikáciu. Podobne ako ľudia z projektu „This is my sen“, ktorý vznikol vďaka problémom s angličtinou mladého futbalistu. Vytvorili si tak vlastný „jazyk“ či formu komunikácie, ktorá ich odlíši od všetkého ostatného.
Smrť v reklame
Toto je mega háklivá téma, ale taký je život. Teda smrť. Nevyhneme sa jej ani v niektorých reklamách. Podľa mňa však do komerčnej reklamy nepatrí, resp. je veľmi ťažké neprekročiť hranicu. Iné to je v prípade charitatívnych projektov. Tam to ale tiež kolíše medzi citovým vydieraním a irónou. Napríklad v spote s tancujúcou smrtkou. Pozrite si tri príklady ako pracovať so smrťou v reklame v mojom videu, ktoré som robil pre Sketcher.
Viac si vážime to, čo nás stálo námahu
Keď niečo dostaneme zadarmo, len tak, bez snahy, aktivity, vážime si to oveľa menej, ako keď musíme pre to niečo urobiť. Platí to pre nové auto, ktoré niekto dostane k osemnástym narodeninám od zámožných rodičov, na rozdiel od iného, kto si naň šetrí sedem rokov. Ale platí to rovnako aj pre slobodu. „Len ten, kto si slobodu vybojoval, je jej hoden“, hovorí nápis na budove Ústavu pamäti národa. Ale poďme späť k marketingu. Považujete za hodnotnejší nábytok, keď si ho sami postavíte, ako keď kúpite už hotovú skrinku. Z tohto pocitu ťaží aj Lego, alebo IKEA, ktorej návody sa stali už pomaly vizuálnym symbolom Švedska, viď vizuál z kampane Europolu. Viac o tomto fenoméne nájdete v pokračovaní mojej série Omylov a fenoménov v komunikácii, ktoré píšem pre Stratégie.

Shut up! Voice of democracy in danger
V minulom Týždni v reklame som písal o projekte mojich kolegov z reklamnej agentúry Respect APP, ktorí vzburcovali dizajnérov z celého sveta. Tí tvoria plagáty na tému snahy mafie umlčať slovenských novinárov. Pozrite si vias ako stovku prác umelcov z Japonska, Mexika, Číny, Južnej Kórei, venezuely, Mexiak, Poľska, Ruska, Ukrajiny, Talianska (a mnohých ďalších krajín) v našom albume na Facebooku.



Tie najlepšie by sme radi vystavili a zverejnili aj v tlačenom katalógu. Ak nám s tým viete nejako pomôcť, napíšte mi prosím na robertslovak@respectapp.com. Ďakujem
Veľkonočný Babiš
No a užite si sviatky, bez zbytočnej kreativity, ktorú niektorí politici tak milujú…
Pozrite aj minulý Týždeň v reklame: vyhrajte kozmetiku v ankete o Kuciakovej vražde, No Name spieva o „prdelke“ a upratovačky v HR kampani (+ festivalové kampane) a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete dobré (aj zlé) reklamy. Napríklad takéto:
