To najlepšie z USA za 22 dní – Sequoia

Cestovateľský denník z našej cesty po USA – národný park Sequoia

Pokračovanie TOHTO blogu

Bakersfield / 15.6.

Nakoľko sme sa včera dostali až do Bakersfieldu, tak na dnešný deň sme mali v pláne vidieť Sequoia & Kings Canyon National Park a oddýchnuť si. Z hotela sme vyrazili o 8:30 a po dvoch hodinách sme prišli k jazeru Kaweah Lake, ktoré bolo v tej dobe rozvodnené a jeho okolie trpelo záplavami. Cestou z tohto veľkého rekreačného strediska sme míňali peknú prírodnú scenériu rekreačných chatiek a malej, ale dravo šumiacej rieky z vrcholov národného parku pred nami. Zastavili sme sa ešte v Three Rivers (nadmorská výška 518mnm) na raňajky v Subway (18,14USD). Uvažoval som tak spätne, že prečo sme stále jedávali v Subway, ale možno práve pre to, že američania nám stále núkali sladké raňajky, ako donuty a podobne a tak bagety zo Subway s náplňou podľa výberu boli bližšie našim európskym raňajkám. Cesta k bránam národného parku nám trvala dokopy niečo cez dva a pol hodiny. Pôvodne som si myslel, že niekde kúsok od vstupnej brány parku musia začínať prvé túry a sekvoje. Pravda je ale taká, že cesta odtiaľto do kopcov ku Giant Forest Village trvala hodinu pomalej jazdy po kľukatej ceste. Zastavili sme sa vo Visitor centre, kde sme nakúpili magnetky a pokračovali sme ďalej popri Tunnel Rock – veľkej skale, popod ktorú bol spravený tunel pre chodcov. Tesne pred Giant Forest Village sme začali míňať sem-tam pomedzi normálne stromy obrovské sekvoje. Po parku Sequoia sa dalo jazdiť autom, ale jazdí tu aj bezplatný shuttle bus. Keďže som nemal veľa času plánovať túry v tomto národnom parku, rozhodovali sme sa podľa mapy a informácii, ktoré sme pri vstupe do parku dostali. Na prvú prechádzku sme sa vybrali na veľkú skalu, ktorú sme videli už z diaľky – Moro Rock. Zaparkovali sme pri ceste po vzore iných vodičov a vybrali sme sa na prechádzku pekným lesným chodníčkom. Ten sa napájal na kamenný chodník, ktorý viedol spodnou časťou skaly. Prechádzka vyzerala zo začiatku úplne bezproblémovo, chodník bol dole so schodmi a zábradlím, ale čím vyššie sme boli, tým bol chodník nebezpečnejší. Tesne pod vrcholom mi už nebolo úplne jedno, nakoľko chodník bol tak cca pre jedného a v istých úsekoch neboli žiadne zábradlia, iba skalná podpora cca pod kolená. Miestami sa musel človek doslova nalepiť na skalu, aby niekto druhý popri ňom prešiel a nespadol do rokliny pod nami. Na vrchol skaly (2050 mnm) sme sa dostali o 12:20 a odmenou nám bol nádherný výhľad do obidvoch strán. Odtiaľto bolo vidieť les so sekvojami v parku neďaleko, vrcholy zasnežených štvortisícoviek Sierra Nevady a aj nížiny, z ktorých sme prišli. Cestou späť sme sa vybrali po chodníčku do lesa, kde sme po chvíľke chôdze stretli pár veveričiek a Roosewelt Tree – prvú naozaj obrovskú sekvoju, pri ktorej sme sa odfotili. Neďaleko od auta sme mali ešte jeden POI – Hanging rock a tak sme sa tam vybrali pozrieť. V podstate sa jedná o veľkú skalu na hranici skalného zrázu, ktorá vyzerá, že už už ide spadnúť. Teraz ma mrzí, že kedže sme sem neplánovali ísť, tak sme nevedeli o neďalekej krásnej lúke Crescent Meadow, ktorá je lemovaná sekvojami a je asi 5 minút autom od zástavky Moro Rock a cestou prejdete aj popod známu sekvoju (Tunnel Log), ktorá spadla cez cestu a vypílili do nej otvor pre autá. Po príjemnej prechádzke sme teda sadli opäť do auta a vybrali sa k The Giant Forest. Cestou sme míňali odbočku na parkovisko pre vozíčkarov s bezbariérovým chodníkom k najvyšším sekvojám v parku. Celkovo národné parky v USA a atrakcie sú veľmi dobre vybavené aj pre vozíčkarov a myslí sa s nimi aj pri turistických chodníkoch, čo nám bolo veľmi sympatické.

Po pár kilometroch odtiaľ, sme už na odstavnom parkovisku videli, že prichádzame k hlavnej atrakcii tohto národného parku. Boli tu totižto rovno tri parkoviská a boli plné áut. Odtiaľto viedol chodník k najväčším celebritám tohto parku – najväčším sekvojám na svete, ktoré tu pokojne rastú už 3000 rokov. Vybrali sme sa teda na Sherman Tree Trail. Na tejto trase bol široký chodník s lavičkami na oddych, lemovaný obrovskými stromami. Po ňom sme prešli k Tough Twins – dvom susediacim sekvojám, ktoré odolali viacerým nástrahám okolitej prírody, vrátane ohňa. Popri nich sme prešli k prierezu kmeňu spadnutej sekvoji a pokračovali k najväčšiemu (najobjemnejšiemu) stromu na svete – General Sherman Tree. Jeho vrchol sa týči do výšky 84 metrov, čo je mimochodom len o 9 metrov menej ako má Socha slobody v NYC. Pod ním bol dav ľudí, ktorý čakal v rade na odfotenie s touto miestnou celebritou. Pridali sme sa teda do radu a zrazu sme započuli slovenčinu v partii pred nami. Dali sme sa do reči a nakoniec sme sa aj na striedačku odfotili. Po tejto prechádzke sme sa vrátili do auta a už o 14:30 sme sa vybrali smerom na Grant Groove Village na dvojhodinovú cestu do miesta dnešného ubytovania, mesta Fresno. Išli sme sa najesť do Panda Express (14,58USD) a pokračovali sme do ubytovania. Fresno je univerzitné mestečko, a aj my sme bývali v University Square Hotel (74USD s raňajkami). Hotel mal tri hviezdy, ale jeho najlepšie časy mal dávno za sebou. Mal však bazén a tak sme poobedie strávili slnením na lehátkach, v kľude pri knihe a časopisoch. Pri plánovaní som až tak nepočítal s celkovou únavou, ktorá sa ukáže, keď sa 2 týždne snažíte hnať sa za čo najvačším množstvom zážitkov, či už pešo alebo autom. Bolo by síce fajn si dať aspoň deň, dva voľno, lenže človeku je ľúto oddychovať, keď vie, že v okolí je toho toľko čo vidieť. Pri bazéne sa bavila partička mladých ľudí, ktorých jazyk nám bol opäť nejaký blízky – boli to totiž češi. V hotelovej práčovni sme si chceli oprať nejaké veci čo sme si kúpili, ale tá nefungovala. Tak sme pokračovali v sladkom ničnerobení a oddychovaní v hotelovej izbe. Ďalší deň nás totiž čakal jeden z najkrajších národných parkov v USA – Yosemite a dlhá cesta do San Francisca.

Pokračovanie TU

Navštívené miesta chronologicky:

New York , New York 2 – WashingtonLas VegasHoover DamGrand Canyon NPAntelope Canyon – Monument ValleyArches NP – Canyonlands NP – Goblin Valley SPBryce Canyon NP – Zion NPLas Vegas 2Death Valley NPSequoia NPYosemite NPSan FranciscoPismo Beach – Los Angeles – Los Angeles 2