Denník N

Facka od Renault-u

Stalo sa v holandsku
Stalo sa v holandsku

Tak a je vymaľované. Už aj značka Renault dokázala, že zákazníkom si môžu… (nechcem byť hrubý). Zjavne kalkulačky v kanceláriách zlyhali a masturbačné praktiky importéra, ja zažívať nepotrebujem. Ale pekne poporiadku.

Nebolo to tak dávno, čo som písal blog o tom, ako si autá značky Renault počínali celkom dobre. Nič ale nie je večné a došlo na prvé komplikácie.

Na začiatok by som ale mal, objasniť niekoľko vecí.
Ak máte u značky Renault problém, musíte byť tak trochu Sherlockom. Prídete na to, že kde importér značky sídli, ale neprídete na to, ako sa ním skontaktovať. Všetko je odkázané na Zelenú linku. Tá funguje následovne:
Zavoláte tam a posťažujete sa operátorovi, ktorý je vlastne len akýmsi „posúvačom“. Posunie váš „odkaz“ kompetentným.
A čakáte. V dobrom jeden deň. V mojom poslednom prípade 4 týždne, čakania na odpoveď. Pozor. Neskúšajte vyplniť dotazník na stránke. Ono sa to stráca. Je lepšie vypýtať si od operátora mail a odoslať to priamo. Ešte lepšie je overiť si, či to aj takto dostali.

Odpovede importu sú tak trochu „masturbačné“.
prvý prípad: Reklamácia brzdových kotúčov po najazdení 4500km. Trasú
prvá odpoveď importu: sú mimo záruky. (podľa záručných podmienok, ako náhle auto preberiete, sú určité veci na aute už mimo záruky.)
Namietate, že je to nezmysel a že nie je možné aby vec, ktorá má dať cca 400 000 km bola po odjazdení 4500 km, mimo záruky.
Druhá odpoveď: aj tak mimo záruky.
Tak napíšete, že toto je nonsens a nech z vás nerobia idiota.
Tretia odpoveď: tak dobre, sú v záruke.

Druhý prípad: reklamácia autobatérie.
Prvá odpoveď importu: mimo záruky, veľa najazdených kilometrov.
Namietate, že batéria nemá počítadlo kilometrov a že na novú batériu, ktorú mi tam namontovali a zaplatil som ju, mi dali záruku dva roky. Bez obmedzenia kilometrov. (aspoň to mi tvrdili u dílera)
druhá odpoveď importu: zamieta sa.
Zdôraznite, že ste si nekúpil elektromobil, ale klasické dieslové auto. Že dva rovnaké autá, rovnako využívané a s vyšším nájazdom kilometrov, nemajú žiadny podobný problém a je teda problém alebo v elektroinštalácii auta, alebo v batérii ako takej.
Tretia odpoveď importu: Dobre no, ste dobrý obchodný partner, tak vám to teda uznáme.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Bubny…

28.2.2018 pri návrate z Holandska pred Brnom skolaboval jeden z motorov Renaultu Trafic.
Roztrhnutá rozvodová reťaz. Pri nájazde cca 380 000 km. Ročné auto.
Klasický, už dobre zabehnutý stroj sa spustil. Kontakt na asistenčku, odťah do servisu, náhradné auto…
Po pritiahnutí auta do servisu prídete na to, že na diagnostiku musíte čakať dva týždne (!). Nie sú ľudia.
Že je motor v háji, nepotrebujem vedieť z počítača.
O dva dni vybavím servis  v Bratislave.  V Renault Kestler sú tak milí, že ak auto priveziem k nim, vedia ho robiť už o dva dni.
Stalo sa. Cca 250 euro s DPH za prevoz auta a auto v BA.
O dva dni viem, že je roztrhnutá rozvodová reťaz. Dôvod? Neznámy. Záruka? Mala by platiť.
Od domovského servisu ale už viem, že servisný motor NIE JE DOSTUPNÝ, v celej sieti Renault.
Tak Bratislava prichádza z geniálnym riešením.

Dá sa dole hlava a pôjde na opravu.
Neverím vlastným ušiam. To nemôžu myslieť vážne.
„Stretnutý motor“, teda vec, kedy roztrhne rozvodovú reťaz, končí u značiek Mercedes Benz, Ford (môj nenávidený Ford), ale aj napríklad u značky Citroen tak, že sa mení motor. Celý servisný motor.
Pri „stretnutom motore“, totiž piesty narazia na ventily. Spôsobí to to, že ventily ohne, zlomí váhatka a poškodí sa aj ojnica, poprípade kľukový hriadeľ.
Je to fatálna chyba, ktorá sa rieši výmenou motora.
Toto všetko oznámim technikovi Renault Kestler Bratislava.
Odvrkne mi, že na toto majú odborníkov.

Neverím vlastným ušiam.
Radšej nechcem vedieť odpoveď na otázku, ako opravia „rebrík váhatiek“ ak je na hlavu válcov nalisovaný.
Som rukojemníkom, tak mi nezostáva nič len čakať.
Dočkal som sa. Prišli na to aj sami a objednali komplet hlavu válcov.

Založili hlavu a…..
utrhla sa reťaz zdviháku (podľa slov technika) pri zakladaní a motor im drbol na zem. Rozbilo olejovú vaňu.
Smejete sa? Zábava ešte len príde. Vaňa objednaná, treba počkať.

Vaňa prišla. založili, poskladali opäť, založili do auta a naštartovali.
A zavolali mi, že v motore niečo klepoce. :D
Že objednali nové piesty, ojnice, ojničné ložiská.

DEJA VU. Zúril som.

Konečne mi 28.4.2018, po 57 dňoch od poruchy, vydali auto.
Auto vyslané na cestu. Na testovaciu, bez cestujúcich. Na cca 4500km zožralo asi 4l oleja. Dym v motorovom priestore. Kontaktujem Kestler Bratislava, nech ten bordel napravia.
Jeden servisný technik nedvíha a zmeškané hovory ignoruje.
Druhý servisný technik najprv nedvíha, ale nakoniec zavolá. Informuje ma, že sa mám obrátiť na šéfku servisu, ktorá v práci je.
Tá nedvíhala. A zmeškané hovory odignorovala do dnes.

Takže nájsť servis, kde sa budú srať s tým, čo v Bratislave evidentne zanedbali.

Perličkou na torte odbornosti bolo, že mi v Bratislave odporučili výmenu brzdových kotúčov a segmentov. Auto som po príjazde domov nechal skontrolovať. Segmenty sa vymenili, kotúče nebolo treba. Perličkou bolo aj to, že ma už zabudli informovať o poškodených predných a jednom zadnom tlmiči. (vytečené).

Budeme sa nejak trápiť.

Medzitým som rozbehol komunikáciu so zástupcom importéra značky Renault na Slovensku. Žiadal som vysvetlenia nedodržania servisných postupov. Žiadal som vysvetlenia roztrhnutia reťaze na zastúpení v Bratislave. Ale hlavne som žiadal, refundáciu za 57 dní v servise. Teda nie za 57 dní. 30 som im veľkoryso obetoval, aj v súlade s Občianskym zákonníkom. Žiadal som refundáciu, za zbytočných 27 dní naviac.

Dnes, po 4 týždňoch som dostal odpoveď: Ponúkli mi, že mi preplatia odťah z Brna do Bratislavy. Teda 250 euro. To je všetko.

V žiadosti, ktorú som p Javorskej, ako zástupkyni importéra značky Renault poslal, som uviedol chyby v servisnom postupe.
Uviedol som jej, že dokážem akceptovať fakt, že na jednom litri oleja zarábajú dílerstva a teda aj importér Renault nehorázne peniaze. Že som firma, ktorá ich využíva viac ako nadštandartne. Ale že akceptujem fakt, že olej, ktorý si ja kupujem v cene 5,19 euro/l s DPH, mi oni predávajú v cene so zľavou za 17.52 euro/l.  A že len na pravidelných výmenách 5-tich aut 1x mesačne som sa nechal zodrať o 4734 euro s DPH za kalendárny rok.  Nič nezabralo.

Nemám nárok na ušlý zisk.
Pani Javorskej nedošlo, že si nenárokujem na ušlý zisk. Ale náhradu za nedostupné auto. Auto v tomto segmente vyjde tak na 90 euro s DPH/deň.
Renault, má vo svojich interných predpisoch, že ak je nedostupný náhradný diel, spoločnosť Renault refunduje dílerstvu zapožičanie náhradného auta. Toto už p. Javorská odignorovala.
Zámerne? Ono je to tak, že ak by mi zapožičali auto, ktoré nemá ako náhradné žiadny z dílerov značky Renault na Slovensku, tak im s tým autom najazdím 40 000km/mesiac. Kto si toto vezme na triko? Nikto. „Odpíšem demo vozidlo dílera.“ (demo je demom, len do najazdenia 15 000km).

Ak by som si olej menil sám a vykašľal sa na záručné podmienky výrobcu, nový motor by sa mi zaplatil sám. Rozdielom ceny v nákupe oleja. A mechanici Renaultu „by neměli co žrát.“ A ja blbec som myslel, že po Forde sa nemôže nájsť niekto tak prízemný. Ale v Renaulte to dokázali.
P.S.: Tlmiče sú tiež mimo záruky.
P.S 2: Ďalšie auto v servise s motorom, ktorý má divný zvuk. Na rozsudok čakáme.

Záver pre mudrcov:
Máme aj automobily značky Mercedes Benz. Majú nájazd cca 800 000km. Zatiaľ všetko pôvodné, čo sa týka motorov.
Na jednom z áut problém s tlmičmi pri nájazde 500 000. Výmena v záruke.
Prasknuté hadice a podobné prkotiny menené  počas dvoch rokov záruke.  Teraz prvé hadice nepokryté rozšírenou zárukou.
Prvý krát hradíme sami.
Kardanový hriadeľ pri 780 000km v rozšírenej záruke, menený v záruke.
Ložiská v základnej 2 ročnej záruke, v záruke…

Ja osobne už viem, kde naša firma skončí.
U hviezd značky Mercedes Benz, pretože toto čo predvádzajú iní, je nonsens.
Pretože v Mercedes-e si vedia zapnúť kalkulačku. A hlavne vedia, že ak je na niečo ZÁRUKA BEZ LIMITU KILOMETROV, tak je to………….. záruka bez limitu kilometrov.

Škoda Renaultu.
Škoda toho, že import ničí prácu dílerstiev. (Myslím Renault Winkler Michalovce)
A možno niekto od nich, z importu, naháňa klientelu do Mercedesu… :D

Pozdravujem Motor Car Slovensko, najviac zo všetkých Motor Car Prešov.
Hneď som u vás.

Teraz najčítanejšie