Denník N

„O čem druhí enem sňívajú, to mi žijeme …“

„Bodaj bi aj né, ked aj mi s ňima pijeme …“

„O čem druhí enem sňívajú, to mi žijeme …“,

zvikne ňekedi povidat jeden Radzimovjan.

„Bodaj bi aj né, ked aj mi s ňima pijeme …“,

zamisleų sa nahųas dúvtipní Smolinčan,

„v marci bívá ´Koštúfka ovocňích destilátú´

a v septembri zas ´Deň otevrítých sklepú´…“

„Pred pár rokama sa mi vúbec aňi nesňiųo,

že po takích akcijách bi mje pivo ešče chuciųo,

no dicki, ked sa z ňich na Smolinské vrácím,

do Piďurového šenku na ňekolko piv ešče skočím.“,

povidaų pri pivje jeden múj velice dobrí známí

a zdúrazňių, že na sobotňí akciju ohromňe sa teší,

na udalost, kerá na Smolinském odehraje sa znova,

na súťaž šeckích súťaží: ´O gulášmajstra tehoto roka´,

a že ked ten voňaví vísledek čovjek í, až gule za ušama sa mu robjá … (-:

Akorád devatenástého už trecí ročňík súťaže ve vareňí gulášu bude

a prevelice dúfá, že každé drušstvo aj ňeco dobré na picí donese,

no a popri tej súťaži aj neformálňí koštúfka sa uskutečňí,

tak destilátú jak aj vína a to enem v jedném jediném odpoųedňi … (-:

A na ešče lepší náladu, že bude hrát skupina RETROJS,

a že šecí ludé sú vítaní a už sa nemože dočkat gulášú a též tich ´girls & boys´.

17.05.2018

Poznámka:

Jazyková korektúra: Andrea Danišová z obce Smolinské a z hudobnej skupiny RETROJS.

Citát „Až gule za ušama sa robjá.“ – Laca Daniš z obce Smolinské a z hudobnej skupiny RETROJS.

Teraz najčítanejšie

Anton Žemlička

milovník kníh i hier so slovíčkami pred rokom a pol začal premýšľať nad (ču)desnými mu(d)rovačkami prvá knižka vyšla minulý rok v decembri a ďalej v nich pokračuje na sklonku všedných dní ...