Denník N

Najlepšie slovenské reklamy

Nedávno sme v rámci festivalu kreativity Zlatý klinec odovzdávali ocenenia za najlepšie slovenské reklamy uplynulého roka. Čo myslíte, ktoré vyhrali?

Séria vizuálov pre PSSku je podľa poroty jedna z najlepších

Klub reklamných agentúr spolu s ADC a vydavateľom mesačníka Stratégie organizuje najväčší festival kreativity na Slovensku: Zlatý klinec. V kategórii vizuálov porota neudelila zlato, jednu z dvoch strieborných klincov získala séria našich vizuálov z Respect APP pre PSSku.

Táto naša práca dostala ešte jeden strieborný klinec v kategórii Craft za Best Art Direction. Celú sériu nájdete na našom Facebooku.

Yeme žalo klince

Komunikácia Yeme, ktorú kreslí a píše Martin Bajaník, povyhrávala čo sa dalo. Za texty, za ilustrácie atď. Mne sa najviac páčil princíp loyalitného programu, v rámci ktorého Yeme využilo plátené tašky. Žltá vám dá pri nákupe zľavu na chleba, čierna vyčaruje kávu zdarma a červená pomáha zaujímavým charitatívnym projektom (písal som o nich už dávnejšie tu.)

Live stream z minulosti

Agentúra TRIAD rozvíjala kampaň 17. november pre O2, dokonca výborne, keďže jej Live stream z roku 1989 ocenila porota Zlatého klinca zlatom v kategórii Digital. Pozrite si, ako to fungovalo:

Hurbanovský centimeter

Akože nedostalo to zlato, ale toto je podľa mňa najlepšia kampaň. Dokonca porota tomu dala iba bronz, ale! Celý čas to bolo o produkte, ľudia nešli spať, aby získali produkt a tak. Veď pozrite si video:

Best non profit

No a prvýkrát v histórii klinca sme vďaka generálnemu sponzorovi SLSP odovzdávali ocenenie za najlepšiu charitatívnu kampaň. Vo finále sa ocitla enviromentálna kampaň a kreatívna výstava fotiek sýrskych detí. Hádajte, čo vyhralo. Alebo si pozrite toto video, v ktorom som zhrnul všetky práce, o ktorých porota diskutovala:

Pozrite aj môj starší text Viac ako týždeň v reklame: Timberlakova malina, samizdatová Sóda, svetoví kreatívci, hokej a beh proti fašizmusledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám, napríklad takéto:

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency