Denník N

Kauza falošných šekov pokračuje, polícia nekoná

Rozumiem tomu, že Národná kriminálna agentúra nechce vyšetriť korupciu v Lamači a som z toho sklamaná. Ale nerozumiem tomu, prečo polícia nekoná v jednoduchej kauze falošných šekov.

Keď som sa pred mesiacom dozvedela, že niekto po Lamači roznáša falošné šeky s mojim menom a žiada ľudí, aby mi poslali na transparentný účet 18€, zostala som v šoku. Okamžite som to nahlásila na polícii, olepila som vchody a zastávky informáciou, že sa jedná o podvrh a žiadala ľudí, aby nič neposielali a aby upozornili hlavne starších Lamačanov, že šeky sú falošné. Keď mi aj napriek tomu prišli dve alebo tri platby na účet, okamžite som ich vrátila. Svojim známym do dnešného dňa vysvetľujem, že je to podvrh, lebo niekto medzitým začal šíriť fámu, že som si tie šeky nechala rozniesť sama. Podobná situácia sa nedávno stala starostke Čahojovej v Karlovke.
Myslela som si, že pre políciu to nebude problém. Máme kamerový systém, mnohí ste mi písali, že to boli dvaja chalani, takže by polícia už mala mať roznášačov. Bohužiaľ nie.
Dnes ma jedna moja kamarátka upozornila na to, že roznos týchto falošných šekov pokračuje na Segnároch. Tak som o 14:06zavolala na políciu. Odbavili ma tým, že už tam kompetentní nie sú, že mám zavolať v piatok. Pomáhať a chrániť sa tomu hovorí. Nezostáva mi iné, len nájsť kameru a vchod, v ktorom boli šeky a snáď sa posunieme ďalej.
Je smutné, že tomu, kto túto akciu objednal a zaplatil, nedochádza, čo robí. Slušní ľudia neuveria takejto špinavej hre. Slušní ľudia ešte existujú. Vasiľ Špirko povedal: „Môžete diskreditovať prokurátora, ale nemôžete zničiť pravdu.”
Milí Lamačania, prosím vás o pomoc. Keď máte informácie o chlapcoch, ktorí falošné šeky roznášali a stále roznášajú, posuňte ich polícii. To, čo sa stalo mne, alebo starostke Čahojovej, môže sa stať raz aj niekomu inému, kto bude chcieť robiť politiku transparentne. Ďakujem.

Teraz najčítanejšie

Gabriela Bizoňová

Študovala som na Ekonomickej univerzite, pracujem na Ministerstve životného prostredia a venujem čas zlepšovaniu života okolo seba, najmä v bratislavskom Lamači. Verím v silu ženy a súhlasím s Margaret Thatcher: “Pokiaľ chcete, aby sa niečo povedalo, požiadajte muža. Pokiaľ chcete, aby sa niečo urobilo, požiadajte ženu.” Všímam si, že ženy na rôznych pozíciách či funkciách zvládnu viac - zameriavajú sa totiž na efektivitu svojej práce, lebo vedia, že ešte musia stihnúť aj navariť, či ísť pre deti do školy.