Denník N

Aké má byť lamačské námestie?

To, čo dnes vidíme v centre Lamača nemá s námestím nič spoločné. Tento “betón” neslúži nikomu a ešte k tomu sme prišli o rezervný fond. Nehovoriac o tom, že diskusia s verejnosťou je v Lamači už tradične nulová.

Bez zelene, bez kúska tieňa, bez chuti zastaviť sa tam. Tie pary možno zaujímajú malé deti, ale to je tak všetko. A bude možno ešte horšie. Na facebooku sa ma pýtate na to, či je pravda, že sa na námestí idú vyrúbať ďalšie stromy a či tam bude ďalší betón. Vráťme sa teda na začiatok celého problému.
V Lamači máme zástupcu starostu Baňackého, ktorý má na starosti investície a berie za svoju prácu plat. Minulý rok naše zastupiteľstvo schválilo prvú etapu tzv. revitalizácie námestia za peniaze z rezervného fondu. Nehlasovala som za to, pretože celý proces sa mi nepozdáva. Výsledok vidíme na námestí. Tento rok sa naše námestie dostalo znovu na rokovanie zastupiteľstva. Starosta a spol. chcú na ďalšiu časť revitalizácie námestia zobrať úver. Bola som proti a žiadala som starostu, aby sme najprv dostali  analýzu toho, či zvládneme ako mestská časť splácať tento úver.
Nie som proti revitalizácii námestia, práve naopak. Ale o tom, ako bude vyzerať má rozhodnúť verejnosť. Kde sú vizualizácie ku ktorým by sa vyjadrili ľudia? Kde je návrh financovania? Idú voľby, tak treba všetko urýchliť? Je to nezmysel. Zástupca starostu má dosť času, ľudí aj financií na to, aby to poriadne pripravil a dobre s verejnosťou odkomunikoval.
Takýto zásah do centra Lamača by sa nemal robiť zbrklo. Verím, že sa do volieb s námestím už nič nestane a že lamačský úrad bude po voľbách s verejnosťou komunikovať o všetkých aktivitách intenzívnejšie. Ľudia by mali vedieť, čo sa za ich dane plánuje a kto to ide robiť.

Teraz najčítanejšie

Gabriela Bizoňová

Študovala som na Ekonomickej univerzite, pracujem na Ministerstve životného prostredia a venujem čas zlepšovaniu života okolo seba, najmä v bratislavskom Lamači. Verím v silu ženy a súhlasím s Margaret Thatcher: “Pokiaľ chcete, aby sa niečo povedalo, požiadajte muža. Pokiaľ chcete, aby sa niečo urobilo, požiadajte ženu.” Všímam si, že ženy na rôznych pozíciách či funkciách zvládnu viac - zameriavajú sa totiž na efektivitu svojej práce, lebo vedia, že ešte musia stihnúť aj navariť, či ísť pre deti do školy.