BLOG
Ivo Nesrovnal
Ivo Nesrovnal
2 629

Viac vlakov = menej áut

Od 10. júna pribudne 56 nových vlakov zo smeru Senec a Trnava a prepravná kapacita sa tak zvýši o 17 000 ľudí denne. Som rád, že sa tak začína plniť aj moja ambícia, ktorú som avizoval ešte pred voľbami: v Bratislave koľaje máme a treba ich využívať.

Aj v politike môže platiť, že keď sa chce, tak sa dá. Bratislavu v najbližších rokoch čakajú veľké zmeny: vo výstavbe je obchvat D4/R7, chystá sa aj rozširovanie diaľnice D1 smerom na Senec. Do mesta prúdi čoraz viac áut, nároky na parkovacie plochy sa neustále zvyšujú, Bratislava je doslova prepchatá autami. Podľa odhadov autá, ktoré každý deň prídu do mesta, zaberú plochu o veľkosti 200 futbalových ihrísk – a keby sa zoradili za sebou, tak by stáli v kolóne, ktorá by siahala z Bratislavy až do Mníchova. Je to rovnako zlé, ako to znie.

Aj preto dlhodobo presadzujem opatrenia, ktoré by počet áut v meste obmedzili. Neustále pracujeme na priebežnom skvalitňovaní MHD, máme rozpracovaných viacero projektov záchytných parkovísk – a už tretí rok bojujem za zavedenie parkovacej politiky, ktorá by zvýhodnila domácich Bratislavčanov a dochádzajúcich „cezpoľných“ by motivovala využiť alternatívne spôsoby dopravy.

Zároveň donedávna platilo, že kapacita verejnej dopravy z a do mesta v čase špičiek nebola dostatočná. Preto som na začiatku roka počas výjazdového rokovania vlády v Bratislave okrem mnohého iného požiadal aj o posilnenie prímestských vlakov – pretože tie má v kompetencii štát. Vláda mojej žiadosti vyhovela: absolvovali sme množstvo rokovaní a výsledkom je skvelá správa pre všetkých ľudí, ktorí do mesta každodenne dochádzajú do školy, či za prácou z východného a juhovýchodného smeru.

Od 10. júna pribudne 56 nových vlakov zo smeru Senec a Trnava a prepravná kapacita sa tak zvýši o 17 000 ľudí denne. Cesta vlakom pritom nám dokáže v porovnaní s autom ušetriť každý deň desiatky minút, ktoré môžu ľudia využiť na niečo užitočnejšie, než sedenie v zápchach.

Časť vlakov po rokoch opäť začne využívať aj koľaje vo vnútri mesta, vrátane trate cez Prístavný most do Petržalky. Som rád, že sa tak začína plniť aj moja ambícia, ktorú som avizoval ešte pred voľbami. V Bratislave koľaje máme a treba ich využívať.

Samozrejme, mesto tomuto posilneniu prispôsobí aj kapacity MHD a upraví sa trasovanie aj intervaly nadväzujúcich spojov. Tak, aby takéto cestovanie bolo pre ľudí pohodlnou a prístupnou alternatívou. Aby bola Bratislava opäť o niečo lepším miestom pre život.

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Aj priestor pre blogerov Denníka N vznikol vďaka vám. Predplaťte si nás a podporte našu snahu o kvalitnú žurnalistiku.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Narodil som sa v Bratislave 19. mája 1964. Bývali sme na Jelačičovej. Po ukončení gymnázia som chcel študovať históriu, lebo dejiny ma vždy priťahovali. Nakoniec som však išiel na právo. Vo vzdelávaní som pokračoval ďalej na univerzitách v USA, Nemecku a Francúzsku. Profesionálnu dráhu som začal v Akadémii vied a ako právnik som mal tú česť pracovať so skvelými ľuďmi v kancelárii prezidenta Václava Havla. Ako advokát som žil a pracoval v rôznych európskych krajinách. Trinásť rokov som spoluviedol pobočku renomovanej medzinárodnej advokátskej kancelárie Gleiss Lutz Rechtsanwälte pre Česko a Slovensko. Dlhšie som žil v Hamburgu, Štuttgarte, dobre poznám Viedeň, Mníchov, Zurich či Kodaň. Po návrate zo zahraničia som ostal z mnohých vecí v Bratislave nemilo prekvapený. Odstup od západnej Európy sa zväčšil, Bratislava strácala konkurencieschopnosť a vypadla z rebríčkov kvality života. V roku 2009 som preto vstúpil do komunálnej politiky a stal som sa poslancom mestského zastupiteľstva. Pochopil som, že keď chce človek meniť veci, mal by začať niečo robiť. Pre mesto sme spolu s kolegami, mestskými poslancami vykonali kus roboty. Snaha vyvrcholila v roku 2014 zvolením za primátora hlavného mesta SR Bratislava.

Blogy

|