Denník N

V jame levovej

Moje meno je Filip Halečka a pre markušovské deti robím každý týždeň zábavno-vzdelávací program. Rád sa s Vami podelím o moje skúsenosti, naučím sa od vás nové veci a možno aj niektorých z vás motivujem k dobrovoľníctvu a pomáhaniu druhým.

Odložil som fugu zo suity G-dur od Maxa Regera, pripravil som všetko, čo bolo na dnešok treba a vyrazil som. Nadšením som veru neprekypoval. O to menej, keď som zistil, že dnes budem v jame levovej sám. Sadol som na schody pred kultúrny dom a aktívne som čakal na chalanov. Po týždňovej prestávke sa skupina značne obmenila. Tiež ich bolo o polovicu menej. Za čo som bol vďačný. Traja býci – Jakari, Poštár a Jančik a ďalší šiesti. Niektorí neznámi viac, iní ešte viac. Hneď sme sa skamarátili. Zo šiestich nových chalanov som spontánne vytvoril družinu medveďov.
Medveďom sme predviedli pokrik a hneď sme sa vrhli do prvej, bojovej aktivity. Na protesty pohodlia v chlapcoch som nedal a nakoniec boli radi.
Ďalšia – preteky trojíc, pričom jeden z nich musel lietať vo vzduchu. Veľkolepá zábavka.
Mrzelo ma, že som sa nedostal ku kľúčom od kultúrneho domu. Vynašiel som sa. Skladbu od Gyorgiho Ligetiho – Artikulation sme si vypočuli v aute. Pamätám si na zvláštne pocity, keď som ako malý skaut počúval hudbu so zavretými očami v klubovni aj s mojimi kamošmi, vďaka staršiemu bratovi, ktorý bol v tom čase náš radca. Chcel som im podobný zážitok sprostredkovať.
Zahrali sme si spolu futbal a nakoniec som ich podporoval v skákaní do rieky. Keď im nič nedám, tak som aspoň pri nich. Lúčil som sa s nimi s pocitom naplnenia a radosti. Prajem všetkým, aby si našli jamu levovu, v ktorej sa môžu z času načas ocitnúť.

Ligeti – Artikulation:


Ak by ste nás chceli nejako podporiť, kontaktovať nás môžete na [email protected].


Tento program je súčasťou sociálnej vetvy občianskeho združenia Nespi-Spiš. Robíme ho pre markušovské deti každý týždeň s veľkou pomocou markušovského pána starostu, Mareka Virága.

Teraz najčítanejšie