Denník N

Zrodenému..

Nemáš facebookové konto, ani instagram, nie si virtuálne zbožňovaný, lajkovaný a možno ani všeobecne ľúbený. Jedno viem, už teraz si hlboko milovaný.

Začalo sa to skôr, než to skutočne nastalo. V duchu som sa s tebou zhovárala po niekoľko rokov. Nikdy som nemala jasnú predstavu o tom, aký budeš. Len som tušila, že budeš, že jednoducho si.

Doteraz som si prešla všeličím. Naučila sa chodiť, aj keď detský lekár vyhlásil, že chodiť nebudem. Spadla do močiara, z kolotoča, ale aj na citové dno. Aby som sa neskôr vedela odraziť od morského dna všakovakých morí. Zažila krásne, hĺbkové potápanie, ale aj ponor s nedostatkom vzduchu. Rozcitlivela pri islandských vodopádoch, na fatimskom námestí, rovnako aj nad odchádzajúcim životom zoslabnutého starčeka v domove dôchodcov, kde som pracovala. Roztrapatila vlasy pri tanci, taktiež na motorke. Nabúrala kamarátovo auto za hranicami Lotyšska, ochutnala syry na Sicílii, stanovala v Estónsku. Prijala množstvo úsmevov od cudzincov v cudzine, no aj facku od frustrovanej domácej na nitrianskej ulici. Vystriedala operačné sály, prešla si bolesťami aj komnatami pokory a úcty k svojmu telu.

A zaľúbila sa. Do hudby, umenia, cestovania, kníh, do života a do neho! Odfotila množstvo krásneho, precítila každý nádych kdekoľvek.

Je to, ako to je. Nie je cesty späť, musela som týmto všetkým prejsť, aby som v sebe objavila ešte krajší pocit, pudový. Šteklenie, pohyby, kopance. To všetko tebou, vo mne, k nám. Zaspávame spolu, aj sa spoločne prebúdzame. Smejeme, aj lamentujeme nad vykypenou polievkou. Dýchame ten istý vzduch, počúvame rovnakú hudbu. Takto blízko som ešte k nikomu nemala. Dá sa byť ešte bližšie?

Od momentu, kedy si ťa privediem na svet, ži rozmanitý, naplnený život.
Plný zážitkov, úprimných pocitov a citov a občas aj dobrovoľnej samoty. Samota vôbec nie na škodu, neznamená osamelosť. Aj tá robí život pestrým.
Veľa sa smej, lebo potom sa ti bude ľahšie dýchať. A nehanbi sa plakať.
Nauč sa plávať, skákať aj tancovať.
Hraj hry, no nezahrávaj sa s citmi druhých.
Vychutnávaj jedlo a ži s chuťou.
Snívaj, cestuj, čítaj knihy, uč sa cudzie jazyky.
Kresli, hraj sa s farbami, život je pestrofarebný.
Maj úctu k prírode, rovnako k stareckým šedinám.
Pred vstupom na cestu sa obzri vpravo, aj vľavo. Pri ceste životom sa občas zastav a všimni si oblaky, taktiež sa pozeraj pod nohy.
Buď hrdý, nie však pyšný.

Už dnes si vrúcne a priamočiaro milovaný. Dokonca oveľa skôr, ako si sa zrodil. Ľúbený minimálne nami dvomi. V číselnej sústave patrí „dvojka“ k malým číslam. V skutočnom živote to určite málo nie je. Veď už len medzi 0 a 1 je nekonečne veľa čísiel a na to, prosím, nikdy nezabudni.

Teraz najčítanejšie