Denník N

Nechopnosť tolerovať názory

Pohyboval som sa po Facebooku, ako každý deň. Keďže som v skupine o práci/brigádach v Bratislave, vidím aj príspevky, ktoré sa v nej objavujú. So skupinou aj stránkou som to skúsil aj ja. Posielal som ponuky prác zozbierané z profesie.sk aj lokálne, písal o pracovnej situácii na Slovensku, no keďže som som už dosť dlhú dobu počúval, čítal o tom, ako niektorí nemajú žiadne peniaze, no hlavne, že (ako aj oni sami povedali), rozhádžu ich pomaly prvý týždeň po výplate a úplne nepotrebné (drahé) veci, tak som sa rozhodol o tom napísať príspevok do jednej z najväčších skupín, ktoré som o tom našiel.

Nepísal som o nikom konkrétnom, vlastne ani neurážal, i keď v tom druhom (napísanom pre lepšie vysvetlenie) som už niečo o očividnej neschopnosti niektorých ľudí porozumieť písanému, možno aj hovorenému slovu, prekrúcaní, občas aj vyslovene klamaní a vzťahovačnosti napísal, no opäť na nikoho konkrétneho a bez akýchkoľvek vulgarmizmov. Reakcie boli všelijaké. Od komentárov s očividne čisto len o snahe o urazenie, plné vulgarizmov, prekrúcania napísaného, možno aj dopĺňanie svojho, cez súhlasné/jšie po, asi, neutrálne. Žiadny, opakujem, ŽIADNY nebol o spýtaní sa na ujasnenie, vysvetlenie (teda okrem toho, kde sa najprv pokúsili zhodiť alebo najprv ponadávali)… Čo je ale najlepšie?… Niekto ten príspevok označil za ŠÍRENIE NENÁVISTI a mne zablokovali možnosť komentovania a neviem, čo ešte na 24 hodín… Áno… Príspevok, ktorí nehovoril o tom, akí sú ľudia hlúpi, ani o tom, že niekoho neznášam, iba o tom, že niektorí zbytočne utrácajú peniaze, zadlžujú sa, a potom sa sťažujú (?), že nemajú skoro nič, ak nie úplne. Nie však ten pred ním, kde bolo napísané to isté, len nie tak bodovite, a bez tej kritiky o porozumení, i keď v komentároch som napísal aj to. Ten ešte stále je. Ak si chcete prečítať (ten druhý Facebook stiahol, zmazal, neviem…), pozrite si ho tu: https://www.facebook.com/groups/117541034931595/?multi_permalinks=2034396876579325¬if_id=1531407637237870¬if_t=feedback_reaction_generic alebo tu nižšie, no len s jedným komentárom.

A vy, niektorí, chcete zmenu k lepšiemu na Slovensku?… Vy, ktorí nedokážete ani tolerovať názor, ktorý sa kríži s tým vašim?… Vy, ktorí namiesto toho, aby ste sa uistili, že napísanému/povedanému správne rozumiete začnete na človeka útočiť?… Akú zmenu chcete?… K čomu?… Veď vám by sa asi páčil akurát tak fašizmus, aby na váš náhodou niekto kritiku nevypustil… O pochopení sa veľa asi napísať ani nedá, pretože aj po opakovanom vysvetlení toho, ako bol príspevok a veci v ňom myslené niektorí aj tak opakovali to svoje bez rozdielu… Jedna vec je nechcieť niekoho názor počúvať, ignorovať ho, no druhá je sa ho snažiť umlčať a snažiť sa mu obmedziť slobodu, nech s tým, čo hovoríte akokoľvek nesúhlasíte a to, čo je hovorené/písané je akokoľvek hnusné/zvrátené… Napísať, že všetci Židia majú zomrieť je podľa mňa iné, než napísať, že niekto nezmyselne utráca… Ale nechám na vás, ktoré z toho vyberiete ako šírenie nenávisti… Ak sa náhodou chcete dostať do skupiny v príspevku/och pod tým menom, nemôžem vás prijať, lebo to mám zablokované…

Teraz najčítanejšie