Denník N

Jedno auto na priechode zastaví, druhé nie…

Stalo sa mi to teraz asi tri krát za posledných pár hodín…

Zastavím na priechode, pretože vidím, že nejaký človek chce prejsť z ľavej strany na druhú. Zároveň vidím v spätnom zrkadle, že zľava ide celkom rýchlo iné auto a asi neplánuje zastaviť, lebo ten človek už prešiel na pravú stranu priechodu pre chodcov. Ja stojím a druhé auto prefrčí popri mne. To ale nevidel, že z pravej strany išiel tiež iný chodec, ktorý prechádzal na inú stranu. Našťastie tento chodec bol obozretný a zastavil pred mojím autom, aby sa uistil, či to druhé auto zastaví. Nezastavilo. Keby sa chodec nepozrel, asi by to veľmi dobre nedopadlo.

Prečo druhé auto nezastaví na priechode, keď vidí, že tam už iné auto stojí? To stojí za tých pár ušetrených sekúnd?

Stalo sa mi to aj s autami, ktoré išli oproti. Ja som zastavil, aby som niekoho pustil, ale oproti autá si to pekne prefrčali po priechode.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt priechod pre chodcov nehoda

Zdroj: cas.sk

Chodci, cyklisti alebo mamičky s kočíkmi sú najzraniteľnejší na cestách. Viem, že za chvíľu má byť nový zákon, ktorý prikazuje autám zastaviť už v tom momente, kedy sa k priechodu pre chodcov blíži nejaký chodec a má umýsel vkročiť naň. Nie len vtedy, keď už na priechode niekto stojí. Bude to mať ale kto kontrolovať a postihovať? Zažil som už pár situácií, keď policajné auto bolo blízko a videlo, že druhé auto nezastavilo a ohrozilo chodca. Nič sa nestalo a nechali to tak. Viem, že to nemuseli byť dopraváci, ale bolo by fajn, keby policajti nemerali všade len rýchlosť, ale kontrolovali aj priechody pre chodcov.

Zákon a policajti sú jedna vec, začať však musíme od nás a neponáhlať sa všade za každú cenu a zastaviť na každom priechode. Nestojí to za to.

Na druhej strane musím subjektívne povedať, že sa to so zastavovaním áut na priechodoch zlepšilo. Z pohľadu chodca alebo aj vodiča vidím veľmi často, že už prvé/druhé auto zastaví a kývne ľuďom, aby bezpečne prešli.

Teraz najčítanejšie

Matej Lisý

Chcem písať a upozorňovať na veci, ktoré mnohí z nás zažívame počas svojho života v Bratislave a okolí