Denník N

Odporučili by ste svoju banku známemu?

Na peniaze si ešte musí počkať. foto - tasr
Na peniaze si ešte musí počkať. foto – tasr

Odmena za vernosť

fire

Odporučili by ste svoju banku známemu?

Včera bol v Bratislave krásny deň nuž sme sa so snúbenicou rozhodli ísť sa prejsť okolo Kuchajdy. V pondelok som si v schránke našiel „žltý lístoček“ a tak som si povedal, že spojím príjemné s užitočným a vyberiem si hneď aj poštu.

 

Vážený klient,

dovoľujeme si Vám oznámiť, že Všeobecná nemenovaná banka, a.s. postúpila ku dňu 1.4.2015 svoju pohľadávku, ktorá jej vyplýva zo zmluvy č.xy zo dňa 16.8.2011 na spoločnosť

Vymáhači, s.r.o., Pajštúnska 1, Bratislava, IČO:nejaké

Momentom doručenia tohto oznamu ste povinný Vaše záväzky platiť výhradne spoločnosti Vymáhači, s.r.o., ktorí sú oprávnení uplatňovať všetky práva veriteľa vyplývajúcej zo zmluvy.

S pozdravom

Za Všeobecnú nemenovanú banku, a.s.

JUDr. Emúke Kuricová

Riaditeľka odboru správy a vymáhania rizikových pohľadávok

V druhej časti tejto pošty som si našiel aj sumu 309,64EUR a dátum splatnosti najneskôr do 7.5.2015.

Zašiel som teda hneď z pošty do obchodného domu navštíviť pobočku. Vystál som si rad a keď som sa konečne dostal k pracovníčke žiadal som o vysvetlenie. Tá ma okamžite zrušila ako žiadosť na byt s tým, že ak je to už postúpené tretej spoločnosti, tak mi žiadne informácie dať nevie, ale že to vyzerá na spoločnosť ktorá má obchodné priestory o pár metrov ďalej. Tak som zašiel tam ale mladý pán len s úškrnom povedal, aby som zavolal do spoločnosti Vymáhači s.r.o., vraj je to jedna z tých “lepších“ spoločností. Bolo už sedem hodín večer, ale skúsil to. Na moje veľké prekvapenie telefón zdvihol podľa hlasu mladý pán, ktorý mi potvrdil, že evidujú voči mne pohľadávku za úverovú kartu, ale nevie mi povedať na základe akej zmluvy, pretože zmluva im má byť doručená v priebehu dvoch – troch mesiacov. Len by som rád pripomenul, že termín úhrady je tento štvrtok.

Nevedel som to pochopiť. Šiel som teda domov, pripojil sa na internet a pokúšal som sa overiť si fakty či nejde náhodou o nejakých “šmejdov“, ktorý sa pokúšajú takýmto spôsobom vyraziť peniaze ako sa to, bohužiaľ, deje našim dôchodcom. Spoločnosť je reálna a dokonca mi zriadili aj prihlasovacie meno a heslo aby som si mohol dlh pozrieť:

Neuhradený dlh: 0,00EUR…………………………….28.2.2015 splatnosť

Sankčný úrok: 18,65EUR………………………………28.2.2015 splatnosť

Riadny úrok: 70,36EUR………………………………..28.2.2015 splatnosť

Poplatky_1: 169,02EUR……………………………….28.2.2015  splatnosť

Náklady_Vymahači: 51,61EUR……………………….22.4.2015 splatnosť

Hneď som mal niekoľko otázok. Prečo som sa prvý krát o tejto veci dozvedel až z pošty zo 4.5.2015? Ako je možné že mi naskakujú úroky z neuhradeného dlhu 0,00EUR? Prečo mi vie moja banka posielať listy ak dlžím 0,04EUR, ale keď postupuje moju pohľadávku na tretiu spoločnosť tak sa to dozviem až tri dni pred termínom? Nevedel som odpovedať. Moja Všeobecná nemenovaná banka sa mi vždy zdala ako seriózny partner a aj keď som s peniazmi vždy LTT, toto som nečakal.  Skúsil som teda zavolať na klientske centrum, či mi vedia aspoň povedať o aké zmluvu sa jedná. Nič konkrétne mi povedať nevedeli a tak mi aspoň pomohli spísať žiadosť o reklamáciu. Nakoniec ma ešte poprosili, aby som im danú poštu oskenoval a poslal na mail. Vysvetlil som jej, že skener doma nemám, ale viem zájsť na pobočku. Keďže jediná pobočka otvorená po ôsmej večer bola od ruky, začínal hokej a kamaráti už čakali v meste, rozhodol som sa nechať to na dnes 6.5.2015.

Prišiel som do centrálnej pobočky kde som sa snažil ďalšej pani vysvetliť situáciu. Pozerala na mňa ako na…(doplň slovo podľa vlastného vkusu). Po približne desiatich minútach si predsa len urobila kópie a obaja sme boli radi, že už idem preč. Prišiel som domov, napustil si vaňu že sa trochu ukľudním, keď vtom mi zvoní mobil a na linke veľmi milá pani z mojej banky, že či by som si vedel oskenovať tú poštu poslať jej to mailom.

Áno, toto sa stalo.

Pokúsil som sa jej vysvetliť, že som si urobil dnes čas a zašiel do centrálnej pobočky … banky, aby si to mohli naskenovať.

“Júj, škoda, že ste nedali vedieť mohli sme to vyriešiť rovno.“

(Ako by ste zareagovali vy? )

Nakoniec sme sa dohodli, že zájdem do inej pobočky, nechám danú poštu ešte raz naskenovať a poprosím aby jej to poslali priamo na mail.

Prišiel som teda späť do pobočky v obchodnom dome pri Kuchajde. Keď som danej slečne vysvetľoval čo od nej chcem, zažil som poriadne deja vu. Zavolala vedúcu, vedúca rozhodla naskenovať, poslať a tak teraz sedím doma a premýšľam či zaplatiť, alebo nezaplatiť a aký úver som si mohol v roku 2011 zobrať, že sa ho teraz po skoro štyroch rokoch rozhodla moja banka postúpiť tretej spoločnosti. Čerešničkou na torte je nová kampaň tejto banky, v ktorej chcú odmeňovať verných zákazníkov…

 

 

 

Čo poviete, odporučili by ste svoju banku známemu?

 

Teraz najčítanejšie