Denník N

Z Bonaparte – pod most

Medzi bezdomovcami, pod mostom SNP sa potácal bývalý premiér. Pod pazuchou mal fľašu čuča, v ruke držal ukoristený špak..

Laci Bašternák si predvolal na koberček svojho podnájomníka.
„Počúvaj Bimbo,“ prísne sa zamračil a pohrozil zdvihnutým ukazovákom. „Takto to už ďalej naozaj nepôjde! Buď zariadiš, aby sa upokojila celková politická situácia, alebo..“
„Máte pravdu, pán domáci. V poslednom čase sa nám to málinko vymklo z rúk.“
„Málinko? Ten bordel a do neba volajúca anarchia sú podľa teba málinko?!“
„Všetkému je na vine Béla. Keby sa v lete ľahtikársky nevybral na zahraničnú dovolenku, tak by v tom jeho maďarskom spolku nezačali vystrkovať rožky slovensko-sorosovske elementy.“
„Béla nebéla, ty si tu šef! Bimbo, mám ti odkázať, že si sklamal našu dôveru. Vzhľadom na tvoje minulé zásluhy ti veľkomyseľne poskytneme ešte dva týždne. Ak však v požadovanom termíne nedokážeš skonsolidovať kritickú atmosféru, tak ťa okamžite deložujem pod najbližší most.“
„Pán domáci, ja to zvládnem. Béla už prestal trepať o nových voľbách. Kapitán Danko bude trepať aj ďalej, ale..“
„Béla sa prestal nafukovať preto, lebo sme mu dohovorili!“
„To ste boli vy, pán domáci??“ s úctou v hlase sa spýtal emeritný premiér.
„Prečo ja? Béla má svojho patróna!“
„Pán domáci, ja sa naozaj vynasnažím. Na najužšom grémiu strany, ktoré pozostáva z mojej maličkosti a zaslúžilého podpredsedu Kaliňáka, sme sa demokraticky dohodli, že navonok akoby ustúpim do úzadia. Hoci stranícke opraty budem držať ešte pevnejšie ako doteraz.“
„Bimbo, ty si myslíš, že naštvaní občania ti zožerú tú priehľadnú fintu s Pellegrinim a Sakovou?“
„Jasné, že zožerú. A ak náhodou nie, tak aspoň získame potrebný čas na stabilizáciu rozhasených pomerov. Pán domáci, už sme urobili niekoľko zásadných štátnických rozhodnutí. Na zjazde strany som si nechal odklepnúť nové demokratické stanovy, vďaka ktorým som všetkých vedúcich straníkov odstavil na druhú, tretiu, štvrtú a piatu koľaj.“
„Len si nebuď taký istý. Keď som sa s falošnými fúzami zamiešal pomedzi rozzúrených demonštrantov, tak som veľmi dobre videl, ako všetci túžia po tvojom a Kaliňákovom skalpe.“
„S tým žiaľ nič nenarobím,“ ťažko si povzdychol emeritný premiér. „Služba v politike nikdy nie je spravodlivá. Lebo náladoví občania vždy zatúžia po krvi tých najnevinnejších. Veď preto som im daroval Druckera.“
„To ty si Matovičovi posunul informáciu o nekalých kšeftoch Druckerovej manželky?“
„Niečo som naštvaným ľuďom musel predhodiť. Našťastie Matovič chňapol po Druckerovych obchodoch pahltnejšie ako vyhladnutý pes po špikovej kosti. Pán domáci,“ zaprosíkal emeritný premiér. „Pán domáci, nedeložujte ma pod most. Erik Tomáš už pripravil akčný plán, vďaka ktorému sa celkom obráti zmýšľanie verejnej mienky. Najprv si po neschopnom Druckerovi podáme známeho daňového podvodníka Kisku. Potom niečo nájdeme na Pellegriniho a po dočasnom premiérovi konečne príde na rad aj..“
„Takže Pellegrini je len tajtrlík na jedno použitie?“
„Ak bude do bodky počúvať moje pokyny, tak možno aj na dve.“
„Len aby ťa Pellegrini nedobehol a nezačal s nečakanou morálnou obrodou.“
„Pellegrini?“ búrlivo sa rozrehotal Bašternákov podnájomník. „A s morálnou obrodou? Pán domáci, Pellegrini je ako naťahovací pandrlák. Pred kamerami poskakuje len toľko, koľko ho natiahnem. A ak ho nenatiahnem, tak pôjde sadiť zemiaky alebo montovať skriňu do pivnice.“
Laci sa spokojne uškrnul: „Bimbo, na jednej strane sa páči mi, že sa ti opäť prinavrátilo zdravé sebavedomie. Ale, aj keď si zas šéf, tak pozor! Nezabúdaj, kto je tvoj šéf!!“

Teraz najčítanejšie