Denník N

Prečo TASR nezverejnila kritické stanovisko k utajeniu rigoróznej práce Andreja Danka?

Pri médiách je dôležité nielen to, čo píšu, ale aj to, čo nepíšu.

Štátom platená TASR, ktorá už aj v minulosti výrazne pomáhala Andrejovi Dankovi v budovaní jeho pozitívneho obrazu, odignorovala kritické stanovisko k utajeniu jeho rigoróznej práce. Minulý týždeň vedenie Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave (PRIRF UK) poslalo na mailovú adresu domácej redakcie Tlačovej agentúry SR zásadné stanovisko, v ktorom kritizuje utajenie rigoróznej práce Andreja Danka.

Predseda parlamentu a šéf SNS nechal utajiť svoju rigoróznu prácu po tom, čo dostal otázky od Denníka N týkajúce sa toho, kde a kedy presne získal titul JUDr. Po zverejnení článku sa ukázalo, že titul získal v roku 2000 na banskobystrickej Univerzite Mateja Bela.

„Podpísanie licenčnej zmluvy s klauzulou o zákaze sprístupnenia verejnosti 18 rokov po obhájení práce považujeme za akt, ktorý sa nedá odôvodniť nijakým racionálnym argumentom a sme presvedčení, že ide o hrubé porušenie akademickej etiky,“ píše vo vyhlásení dekan PRIF Milan Trizna.

Trizna sa vo vyhlásení pýta, ako mohol byť aktuálne platný legislatívny predpis aplikovaný na prácu, ktorá vznikla pred 18 rokmi? „Zákon vtedy licenčné zmluvy nepoznal a neexistuje tak podľa nášho názoru nielen povinnosť, ale ani možnosť aby rigorózna práca bola utajená… Dodatočné schválenie licenčnej zmluvy a utajenie dovtedy voľne dostupnej 18 rokov starej rigoróznej práce je výrazná „nadpráca“ s prvkami retroaktivity,“ píšu predstavitelia fakulty a vyzývajú Danka, aby ako autor súhlasil s opätovným zverejnením svojej rigoróznej práce.

Vyhlásenie Prírodovedeckej fakulty UK podporila na facebooku aj Filozofická fakulta UK.

Dekan PRIF mi potvrdil, že vyhlásenie poslal na mailovú adresu domácej redakcie TASR.  Bolo to v stredu minulý týždeň (3.10.) TASR vyhlásenie  doteraz nezverejnila.

TASR je pravidelne k SNS Andreja Danka ústretová. Najzreteľnejšie to bolo v čase, keď SNS bola mimoparlamentnou stranou a v servise TASR vychádzali správy o tom, kde bol Danko v zahraničí, ako trávil sviatky, aký je jeho názor na utečencov, zahraničnú politiku a čo robí na dušičky.

V tom čase bol súčasný generálny riaditeľ TASR Vladimír Puchala tiež súčasťou vedenia ako riaditeľ stratégie. Pozitívny obraz SNS v servise TASR pretrváva.

Na moje otázky, prečo TASR nezverejnila vyhlásenie vedenia Prírodovedeckej fakulty UK generálny riaditeľ Puchala zatiaľ neodpovedal.

 

Miroslava Kernová, omediach.com

Novinky zo sveta médií môžte sledovať aj na facebooku omediach.com

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Teraz najčítanejšie

Omediach.com

Tento mediawatch blog hodnotí etiku v žurnalistike, prešľapy novinárov, zásahy do ich práce. Jeho cieľom je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. Autorkou je šéfredaktorka webu OMEDIACH.com Miroslava Kernová. V minulosti pracovala pre SME a Trend. Jej manžel je redaktorom Denníka N.