Denník N

Príučky z poznámkového blogu

Nazbieralo sa toho vo mne dosť a tak som sa prišiel vyprázdniť. Upozorňujem, že príučky sú vysoko subjektívne. Sú tak vysoko subjektívne, že primátor Ružinova podal podnet kvôli výškovej regulácii *ba dum tssaa*.

Pitie zeleného čaju z vás lepšieho človeka nespraví

Budete mať pevnejšiu stolicu, ale to ešte nič neznamená. Ak aj náhodou vymeníte kávu za čaj, nezdieľajte to na sociálnych sieťach. Nehovorte ľuďom, k akému úžasne bezvýznamnému kroku ste sa podujali. Jednoducho povedzte, že si dáte čaj. Ideálne bude, ak si ho vezmete kamsi do kúta a vypijete s ostatnými, ktorí tam spolu s vami patria.

Politika nepatrí do hudby a do sprchy

Spomeňte si na to na budúcich politických protestoch, po skandovaní nahnevaného davu, či vám toto chýbalo na vypredanom koncerte s úžasnou atmosférou, v slúchadlách počas mierumilovnej cesty vlakom alebo v tak intímnej chvíli, akou je sprchovanie. Byť nahnevaný na politiku či ísť nasrdený na protest je bežné, ale kedy ste si naposledy nahnevaný kúpili lístky na koncert alebo vyšli zo sprchy otrávený? Hudba a politika sú super, čerešne a kravské mlieko tiež, ale existuje dôvod, prečo ich nekombinujeme.

Nejedzte alergikom a celiatikom pečivo

Vždy, keď si budete chcieť objednať bezlepkové jedlo, spravte si krátky test. Mám alergiu na lepok? Áno mám, objednám si bezlepkovú porciu. Som celiatik? Áno som, objednám si bezlepkovú porciu. Ak ste na obe otázky odpovedali nie, objednajte si normálnu porciu a zbytočne sa neobmedzujte. Ak ste na obe otázky odpovedali nie a napriek tomu si objednáte bezlepkovú porciu, tak ste kokoti, ktorí patria do piče (bio aj logicky overené!). Vyjedáte ľuďom, ktorí nemajú na výber, ich jedinú možnosť výberu.

Najprv sa vychádza, potom vchádza

Potrebujete niekam vojsť, rýchlo, ideálne by bolo, keby tam už dávno ste. Sedliacky rozum chápe, že ak je niekto vnútri, musíte ho najprv nechať vyjsť, aby ste sa tam zmestili. Ale povedzme, že vy sedliacky rozum nemáte. Vy ho predsa nepotrebujete. Ste z veľkomesta na Dunaji alebo z incestu. Inak sa nedá vysvetliť, keď nedáte prednosť vychádzajúcím. Vy sa našponujete pred dvere nafúknutej MHDčky a na vystupujúcich ľudí vrhnete oči masového vraha. Ako to, že vám nedovolili najprv nastúpiť?!

Eskalátory sú pohyblivé, no stále schody

Prepáčte, že som vás počas státia na eskalátore vyrušil uprostred státia uprostred. Ja nemám čas stáť na eskalátore, ani keď sa neponáhlam. Veď sú to schody. Na schodisku sa tiež neopieram, ale idem. Ak si však naozaj myslíte, že dvadsať sekúnd vám dobije kondičnú energiu na zvyšok cesty do McDonaldu, postavte sa aspoň na pravú stranu. Sme predsa krajina v Európskej únii. Inak vám hrozí to, čo cyklistom, ktorí jazdia na cestách vedľa seba a nie za sebou. Nebezpečenstvo.

Keby som bol ješitný, skončil by som (aj tak) v pekle

Nie je pochýb o tom, že mám talent. A to nie len na jednu vec. Ba! na každú vec, s ktorou mi ktokoľvek pomasíruje ego. Je to wellness pre dušu. V momente, keď sa ego nezmestí do kože, mám problém s osobným priestorom. Potrebujem ho veľa a kŕmim sa komplimentami, pochvalami, namýšlaním si. Určite si hovoríte, že to je pekne hlúpe, ale také dobré pocity bývajú. Tak trochu tušíte, že kúpeľ v prázdnych komplimentoch nedpodadne pre vás dobre, ale na druhej strane, treba si vedieť užiť čaro prítomného okamihu. Hoc aj za cenu purgatória.

Slúchadlá do uší počas rozhovoru nepatria

Tieto tínedžerské trendy ma nevzrušujú, ale keď si pri vás dospelý človek vytiahne z uší iba jedno slúchadlo a pokračuje v konverzácii, dostane odomňa otcovskú za to ucho. Ak chceš počúvať hudbu a nerozprávať sa so mnou, tak to je úplne v poriadku. Je dosť možné, že ani ja sa nechcem rozprávať s tebou. Všeobecne sa nerád rozprávam s človekmi. Preferujem psov. Ale aj tým venujem plnú pozornosť a nemám pri nich v ušiach slúchadlá.

Teraz najčítanejšie

Mário Lapoš

Mál som rád krivky, ona mala skoliózu. Bonjour motherfuckers!