Denník N

Hovorme o Bratislave, nie o sebe

Rozmohol sa nám tu taký nešvár: fňukať nad tým, že niekto proti vám vedie antikampaň. Čím menej reálnych riešení dokážu niektorí kandidáti generovať pre Bratislavčanov, tým viac sa zaoberajú sami sebou. Bolo by to smiešne, keby to v skutočnosti nebolo také trápne.

Nikdy som nikoho neunavoval vyplakávaním, keď protikandidát proti mne urobil bilboardy, ani keď “niekto” posprejoval čerstvo opravené cesty, ani keď sa dennodenne objavujú nové sponzorované odkazy proti mne na sociálnych sieťach. Neotravujem ľudí ani kvôli každej blbej hejterskej stránke, ktorá sa objaví a miliónom ďalším taľafatiek.

Ja som v Bratislave nepracoval 4 roky preto, aby som bol za pekného. Vypočul som si za ten čas veľa kritiky na moju adresu: za rozkopané cesty, za odstavené zastávky MHD, za odstránené choré stromy, za nepriechodné Trnavské mýto, ktoré bolo treba obchádzať…

Lenže ja som nikdy veci nerobil pre aplauz: jednoducho robím to, čo predo mnou X rokov nerobil nikto. Riešim veci, ktoré tu predo mnou nikto neriešil – pretože niekto tú robotu konečne musel urobiť.

A tak dnes, na konci 4 rokov volebného obdobia, máme v Bratislave rekordných viac ako 250 km opravených ciest, modernejšiu, komfortnejšiu a bezpečnejšiu bezbariérovú MHD, udržiavanú, zdravú zeleň, pekné, moderné, funkčné Trnavské mýto a množstvo dalších opravených a revitalizovaných verejných priestranstiev.

Vy, Bratislavčania, 10. novembra rozhodnete, či naše mesto ďalšie 4 roky povedie nejaká žalobaba, alebo niekto, kto namiesto fňukania maká. Pretože bombastický marketing v skutočnosti nie je to hlavné: hlavné je mať reálne výsledky. Také, ktoré vám pomáhajú žiť kvalitnejší život v našom meste.

P.S.: A že má niekto fotku z Donovalov so špičkami Smeru a s Kočnerom? Za to ostatní kandidáti určite nemôžu.

Teraz najčítanejšie

Ivo Nesrovnal

Narodil som sa v Bratislave 19. mája 1964. Bývali sme na Jelačičovej. Po ukončení gymnázia som chcel študovať históriu, lebo dejiny ma vždy priťahovali. Nakoniec som však išiel na právo. Vo vzdelávaní som pokračoval ďalej na univerzitách v USA, Nemecku a Francúzsku. Profesionálnu dráhu som začal v Akadémii vied a ako právnik som mal tú česť pracovať so skvelými ľuďmi v kancelárii prezidenta Václava Havla. Ako advokát som žil a pracoval v rôznych európskych krajinách. Trinásť rokov som spoluviedol pobočku renomovanej medzinárodnej advokátskej kancelárie Gleiss Lutz Rechtsanwälte pre Česko a Slovensko. Dlhšie som žil v Hamburgu, Štuttgarte, dobre poznám Viedeň, Mníchov, Zurich či Kodaň. Po návrate zo zahraničia som ostal z mnohých vecí v Bratislave nemilo prekvapený. Odstup od západnej Európy sa zväčšil, Bratislava strácala konkurencieschopnosť a vypadla z rebríčkov kvality života. V roku 2009 som preto vstúpil do komunálnej politiky a stal som sa poslancom mestského zastupiteľstva. Pochopil som, že keď chce človek meniť veci, mal by začať niečo robiť. Pre mesto sme spolu s kolegami, mestskými poslancami vykonali kus roboty. Snaha vyvrcholila v roku 2014 zvolením za primátora hlavného mesta SR Bratislava.