Denník N

Jedno školské ihrisko

Vyrástol som v časoch, keď stačilo pár minút chôdze s loptou v ruke a bol som na udržiavanom futbalovom ihrisku. Prečo nedáme takúto možnosť aj našim deťom? To majú naozaj iba “hladkať” telefóny a posedávať na lavičkách, či pred Tescom?

Šport je nepopierateľne potrebný pre zdravý vývoj dieťaťa a základy kladného vzťahu k športu by dieťa malo získať v detstve. Veď aký základ im chceme dať ak na celom sídlisku nie je ani jedno jediné udržiavané trávnaté ihrisko? Všetky školské ihriská sú buď zastavané alebo zanedbané. Stav ihrísk si môžete pozrieť na nasledujúcich fotografiách.

Na Vlčinciach v Žiline máme tri veľké základné školy, jednu strednú školu, 21 000 obyvateľov ale ani jedno jediné udržiavané trávnaté ihrisko. Nutne potrebujeme kompletnú rekonštrukciu aspoň jedného školského ihriska a následnú pravidelnú údržbu a pravidelné kosenie. Udržiavaná trávnatá plocha je ideálna na množstvo športov. Otvorené by mali byť poobede aj pre širokú verejnosť. Oplotené a na noc zamknuté – kvôli vandalom. Naše deti potrebujú mať priestor na športovanie pretože ak ich to nenaučíme v detstve, tak už nikdy. A my s nimi pretože „byť fyzicky slabý na bežiacom páse alebo pri cvičení záťažového testu je z hľadiska mortality horšou prognózou, ako sú také závažné diagnózy ako hypertenzia, diabetes alebo aktívne fajčenie. Moderné mesto 21. storočia má na viac ako na škvarové 40 ročné ihrisko a hrdzavé bránky bez siete.

 Dajme deťom priestor na športovanie. Aby nebolo ich jedinou pohybovou aktivitou túlanie sa po Auparku.

Tomáš Mikluščak, kandidát do mestského zastupiteľstva v Žiline

Teraz najčítanejšie

Tomáš Mikluščak

Mám 33 rokov, manželku a dve malé dcérky. Bol som programátor, učiteľ v ZŠ, výskumník na Elektrotechnickej fakulte Žilinskej Univerzity. Momentálne som projektový manažér, ktorého tajný sen je sa jedného dňa znova vrátiť na univerzitu. Vo voľbách do parlamentu 2020 som na kandidátke Progresívne Slovensko – SPOLU z miesta č. 98.